ik moet even mijn frustraties kwijt aan jullie
ik heb altijd graag aan mijn axjes gewerkt maar nu is het plezier er toch wel af aan het gaan...
Onlangs, een maand of 2 geleden, kocht ik mijn eerste GTI.
Er stond in de advertentie dat deze prima was om op te knappen.
Na enige twijfel heb ik deze gekocht (gevraagd om te keuren)
De eerste weken is alles vrij goed. Ik begin met kleinigheidjes op te lossen, zoals de pompjes van het kofferdeksel die aan vervanging toe waren etc.
allemaal leuk

Nu komt het
- Ondertussen begint mijn rechter-aandrijfas al lichtjes te tikken
- Hij trilt aan 120+, en balanceren hielp niet (kan nu opgelost zijn, nog niet geprobeerd, zitten nieuwe remschijven op en de borgvijsjes waren afgebroken langs 1 kant)
- Als ik er een thermostaat insteek, komt hij al na 10 min 100 graden en chauffeert hij, tenzij ik HEEL rustig rijd. (zie koelwaterproblementopic, ik heb er gisteren een nieuwe ingezet en het probleem is terug :@ )
- Er is deze week een waterleiding beginnen spuiten/stomen (die van de chauffage aan de thermostaat, maar das niet zo erg, ik heb die nog wel ergens)
- Mijn schakelstangen zijn versleten (is wel niet duur, maar is een afgang geweest vanavond om in 3de aan te zetten naar huis)
- Vanavond gemerkt dat mijn koppeling er mss bijna door zit (ben het niet zeker, die kan mss nog ingekort worden?)
- Dit weekend toen ik er onder lag, gemerkt dat mijn draagarmen dringend aan vervanging toe zijn. Ik heb al een klein scheurtje aan beide kanten opgemerkt!
Carosserie zelf is in goede staat, enkel wat roest voor de ecu...
Wel wat krassen in de lak op het dak
Vanmiddag aangezet naar het werk en tegen dat ik er was, lagen mijn schakelstangen opnieuw los, kwam er stoom uit de motorkap en was mijn tellerkabel opnieuw gesneuveld

Opknappen/afvoeren???
=> afvoeren = alles verkopen en iets helemaal anders zoeken
ik zit er echt door

mijn oude ax is mij altijd veel trouwer gebleven...
Wat denken jullie?
Het is natuurlijk wel een zeldzame GTI en veel onderdelen zijn ondertussen al vernieuwd of nog in goede staat (einddemper, achterbanden, alternator, strax ook de driem, en het vele werk)