AX total loss @##$%@$%

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Wilma
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunJul08, 2007 12:04:11 AM
Location: Rotterdam

AX total loss @##$%@$%

Post by Wilma »

Op 19 december reed ik relaxed naar huis vanaf mijn werk in Rotterdam. Ik reed op de rechterrijstrook en de linkerrijstrook stond stil, omdat zij verderop een rood verkeerslicht hadden. Mijn baan was vrij dus ik tufde lekker door.

Opeens stond er een alfa romeo 166 recht voor mijn neus. Hij stak de voorrangsweg waarop ik reed over. Ik zag twee kinderen achter in die auto zitten, mijn hart stond stil!

Ik had nog 2 meter om te stoppen..... je raad het al ik knalde er bovenop met een behoorlijke snelheid (40-50 km) nog. Die klap was zo hard dat ik naar voren en naar achteren werd geslingerd.
Gelukkig had ik mijn gordel om.

Direct wist ik dat het afgelopen was met mijn ax-je!

Op dat moment ben ik uit de auto gekropen, proberen de realiseren wat er met mij aan de hand was. (pijn op de borst, zoals later bleek van de gordel) Tenminste vroeg die vent als eerste of het goed ging met mij, of hij iemand moest bellen. Meteen heb ik gezegd, haal de politie hier maar bij! Toen zei hij:" ik kreeg voorrang van die auto links van jou".
Op dat moment was ik te geschrokken om te reageren. Mijn mobielbatterij was net daarvoor ook leeg geraakt en ik kon dus niemand bellen.
Gelukkig was er iemand die aanbood dat ik zijn mobiel even mocht gebruiken om iemand te bellen als ik dat wilde. Dankbaar heb ik daar even kort gebruik van gemaakt.

Uiteindelijk alles afgehandeld met politie, schadeformulier ingevuld enz. Maar mijn autootje startte niet meer. Inmiddels een behoorlijke file veroorzaakt natuurlijk....
De hele voorkant lag in elkaar en er liep water uit, de deur aan de passagierskant ging niet meer open, enz.
Ik kon wel janken, maar ja dat kan niet als je daar alles staat te regelen.
Dus sleepbedrijf erbij gehaald door de politie. Die heeft mijn auto opgeladen en naar de opslag gebracht. Vandaar uit ben ik met een taxi naar huis gebracht. Het geregel de dagen erna............ pfff erger, erger!

Nu ben ik GVD zo kwaad op die vent, dat wil je niet weten!
Door zijn stommiteit heb ik nu geen auto meer. Dat hij voorrang krijgt van de auto links van mij betekent niet dat hij geen rekening hoeft te houden met het verkeer op de rechter rijbaan!!

De verzekering keert natuurlijk alleen maar de dagwaarde uit van de auto! Daar koop ik geen andere auto voor van deze kwaliteit!
Hij was net een maand geleden gekeurd en de keurmeester en ook de RDW keurmeester (na steekproef) had gezegd dat ze nog nooit een auto van dit bouwjaar (1995) hadden gezien die in zo'n goede technische staat was.

Ik had vanaf 21 december twee weken vrij, ik zou allerlei leuke dingen gaan doen...................... Maar ja dat feest ging natuurlijk ook niet door. Ten eerste moest ik herstellen van mijn kneuzingen aan knieen, borst en nek (ook wel whiplash genoemd) en ik had natuurlijk geen auto meer. Nu is de "vakantie" bijna voorbij en ik heb ondanks de lieve zorgen en aandacht van mijn vriend echt een k*t tijd gehad. Wat word ik hier gefrustreerd van zeg!

Dat hele verzekeringsstelsel zou zodanig moeten zijn dat ze zeggen ok het is niet jou schuld dus je kan een andere auto gaan kopen, van hetzelfde bouwjaar en ongeveer hetzelfde aantal kilometer en dat wordt vergoed door de verzekering van de tegenpartij! Maar nee natuurlijk betaal je al jaren premie zodat zij hun zakken goed kunnen vullen, maar als jij ze een keer echt nodig hebt dan zijn ze er niet voldoende voor je.

Het feit dat ik nu geen auto meer heb betekend zo'n groot verlies aan vrijheid en comfort dat valt niet te beschrijven. Voorlopig zit het er niet in dat ik een andere auto kan kopen dus moet ik het weer met openbaar vervoer doen............... leuk, maar niet heus!

En ook nog zoiets, de fysiotherapie die ik straks nodig heb voor mijn nek moet door mijn eigen ziektekostenverzekering betaald worden............ Dat is toch helemaal van de zotte! Ik zou zeggen let the bastard pay it all!

Ik heb het autoschadebedrijf gevraagd foto's van de auto te maken en die naar mij op te sturen, zodat ik eventueel zelf het wrak nog kan verkopen aan de liefhebbers. Ja natuurlijk mevrouw, geen probleem hoor dat doe ik voor u. Yeah right nou vergeet het maar, ik heb de foto's nog steeds niet. Morgen maar weer eens bellen om hiernaar te vragen.
Ook nog zoiets, al die telefoonkosten........ zou dat nog te verhalen zijn?

Goed, genoeg frustratie voor nu! Hopelijk wordt 2008 toch een mobiel jaar, maar zoals het er nu naaruit ziet gaat dat financieel niet lukken.
We zijn niet allemaal zomaar in staat een andere (nieuwe) auto aan te schaffen.

In ieder geval wens ik jullie een gezond, schadevrij 2008 toe.

Groet,

Wilma
PS mocht ik de foto's alsnog krijgen dan probeer ik ze hierbij te zetten.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Poeh.. dat is idd dubbel balen!!

Van harte beterschap, en het beste met de afhandeling en zorgen voor nieuw vervoer!!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

sterkte!! Echt super k*t!

Ennuhhh, een andere auto hoeft niet zo duur te zijn hoor! Zijn zat goedkope (okok, ook hele lelijke.. maar dan heb je teminste vervoer) autojes te vinden, met een jaar APK enzo.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Dat is wel flink balen zeg en precies zoals jij de situatie omschrijft betreffende verzekeringsmaatschappijen dat is een ramp, het blijven over het algemeen legale boeven, ECHT!!
Iig zeker gaan proberen om ALLE gemaakte kosten, hoe klein ook, verhalen op de tegenpartij, er is trouwens ook een juridisch 0900 nummer, kosten vallen reuze mee (0,50/min en je wordt heel snel geholpen) dan weet je zo waar je aanspraak op kunt maken.
Enne er is ook nog zoiets als rechts bijstand, die horen dat ook te weten, mits dit bij je verzekering zit.

Sterkte met het het fysiek herstel, die auto komt er vanzelf wel weer.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat is wel een erg naar einde van het jaar....
Kan mij enorm goed voorstellen dat je je hier thuis echt enorm over kan ergeren en opvreten.

Enorm veel sterkte toegewenst!

Gevolgschade kun je vorderen bij de tegenpartij. Ook als je kunt bewijzen op andere manieren economische schade te hebben opgelopen.
Bij voorkeur door een rechtsbijstand om niet zelf in een ambtelijke molen terecht te komen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 563
Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
Location: Haaltert; België

Post by stefaan5089 »

Veel sterkte toegewenst en hopelijk komt er toch vlug een (mobiel) oplossing.

Ikwens je voor 2008 veeeel meer geluk.
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

2007

Post by MrBBQ »

Hallo Wilma,

Ik hoop dat 2008 een beter jaar voor je wordt dan 2007, met mee vrijheid en autoplezier!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Oei, dat klinkt niet best,
sterkte met het herstel, een auto is altijd te vervangen, mensenlevens en letsel niet, dus dat gaat voor.

zowiezo ben ik van mening dat het verkeer in Rotterdam ronduit belabberd, K.U.T. is en zeer gevaarlijk, ik kom er niet al te graag met de auto, vooral die grote rotondes en lijpe tunnels met stoplichten ervoor :? .

is een volvo niet wat voor je ? (ik doel op Mark zijn volvo die te koop komt omdat zijn ax weer terug is)...

geen idee wat ie er voor vraagt, het was enkel een idee. :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Sterkte...

Ik kan er volledig over mee praten. Mij is precies hetzelfde gebeurd.

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=360

Direct de rechtsbijstand erop zetten. Ik heb 3350 euro voor de AX gekregen. Maar dit was VEEL te weinig om de kosten te dekken. 2000 bij moeten leggen. Maar zoveel zul je niet krijgen. Ik heb moeten vechten en aan moeten tonen wat er gewijzigd was. En het duurt 6 weken voordat je uberhaupt geld ziet.

Volvo gaat idd de deur uit.

Image

Bouwjaar 1995. Automaat. APK FEB 2009. 132500km.

Een ax is en blijft heel leuk. Feit blijft wel dat ik me in die volvo VEEL veiliger voelde. Al knal je met 80 ergens achterop. De deuren gaan gewoon open. Hij gaat voor rond de 1000 euro tzt de verkoop in.

Een ax is alleen wel wat zuiniger.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply