Eerst is mijn Laptop overleden,Moederboard stuk, kreeg ik de laptop van mijn vrouw
Kon mijn vrouw zakelijk een nieuwe kopen.( HP Pavilion 96450)
Nu is mijn nieuwe Laptop (de oude van mijn vrouw) ook stuk, het beeldscherm gaat flikkeren maar krijg geen beeld, ik baal als een stekker... weer kosten om mijn laptop telaten repairen.
Gr not Mr Dean
Last edited by MrBBQ on SunDec16, 2007 11:00:58 AM, edited 1 time in total.
Vanochtend lag ik nog heerlijk in bed, gaat mijn vrouw naar beneden met de kids !
Dacht ze laat ik eens de laptop(die stuks is) van mij eens aanzetten en kijken of hij misschien toch nog doet, ja hoor je wil het niet geloven mijn beeldscherm doet het gewoon weer !
Ik had hem voor een deel uit elkaar gehaald en weer in mekaar gezet!
Ben echt super blij dat hij het weer doet, wat zou dit kunnen zijn ????
draadbreuk of iets anders ??
In laptops loopt meestal een flatcabletje van het onderste deel (van het moederbord) naar het bovenste deel (beeldscherm). Door veel open en dicht klappen krijg je daar nog wel eens breukjes in, misschien dat je dat kabeltje bij het openschroeven net weer in een positie hebt gedrukt dat hij wel contact maakt.
Even nakijken, meestal zit het gewoon met 2 stekkertjes vast en is het te vervangen. Als het gesoldeerd zit op het scherm of mobo is het wat lastiger..
Radiant wrote:Even nakijken, meestal zit het gewoon met 2 stekkertjes vast en is het te vervangen.
In geval van HP/Compaq is dat kabeltje wel te vervangen, jah.
Maar dan kost je dat wel zo'n €500,- en krijg je er meteen gratisch een nieuw beeldscherm bij.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
mja wij hebben ook een Asus laptop gehad met hetzelfde probleem. Het scherm werd eerst met regelmaat roze.. en op een gegeven moment ook niets meer.. Kabelbreuk daar waar het scherm schaniert....
DLS wrote:mja wij hebben ook een Asus laptop gehad met hetzelfde probleem. Het scherm werd eerst met regelmaat roze.. en op een gegeven moment ook niets meer.. Kabelbreuk daar waar het scherm schaniert....
Van de Asus is het moederboard stuk.
Van HP Pavilion is het beeldscherm van stuk.
jij zit te vloeken omdat je 3 laptops hebt die het niet doen,
ik vloek omdat er niemand is met een laptop om even langs te komen om een internetkabel te testen (loopt al door de muur, en kan er niet vantussen want internet-aansluiting op kabel is groter dan gat in de muur
DuFF wrote:
ik vloek omdat er niemand is met een laptop om even langs te komen om een internetkabel te testen (loopt al door de muur, en kan er niet vantussen want internet-aansluiting op kabel is groter dan gat in de muur
Ja, maar jij woont in Zeeland, weet je wel hoe ver dat bij de bewoonde wereld uit de buurt is???
DuFF wrote:jij zit te vloeken omdat je 3 laptops hebt die het niet doen,
das mooi lastig.. ... maar ik kan moeilijk ff langs fietsen met me laptop... is me net ff te ver...