Nog meer ellende.........

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Nog meer ellende.........

Post by Ricardo »

Na de aanrijding met de AX en de nodige gezondheidsproblemen in ons gezin en dat van mijn ouders, nu ook nog onze Peugeot naar de knoppen! :evil:

Hoorde al een tijdje een licht gierend geluid bij de versnellingsbak. Leek niet zo spannend, hij reed nog prima dus... Donderdag begon mijn vrouw al te klagen dat de koppeling zo zwaar ging. Ik ermee rijden, viel me weinig op, tot vandaag... Bij het intrappen van de koppeling een harde "klak" bij de bak, ontzettend zwaar ontkoppelen, en heel direct aangrijpen...

Naar de garage geweest, conclusie: 1 van de "vingers" van de drukgroep is gebroken... Kan er niet meer mee rijden dus... Schadepost nog niet bekend, wordt vanavond gebeld met een prijsopgave. Zal wel niet goedkoop worden vrees ik.....

Maar het ergste van alles:
NU KAN IK NOG NIET BEGINNEN AAN DE HARTTRANSPLANTATIE VAN MIJN AX!!!!!!!!!!! :evil:

Zo, dat moest ik effe kwijt!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Re: Nog meer ellende.........

Post by jeffrey van dal »

dat is balen ja, en laat je m bij de daeler maken? zit er bij jullie in de buurt geen beunhaas dan kunnen de kosten mischien nog enig sinds mee vallen.

Groetjes Jeffrey

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Ben vandaag bij een universele garage geweest. De man is net begonnen in Den Helder, maar moet zeggen dat zijn werkplaats er erg professioneel uit ziet. Alles echt nieuw! Naar wat ik heb gehoord, schijnt hij erg goed te zijn en redelijke prijzen te hanteren. Maar ik hoor het vanavond waarschijnlijk wel.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat is wel zwaar balen... momenteel ook niet echt weer om het zelf te gaan doen.
Sterkte!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Balen

Post by MrBBQ »

Rio97 wrote:Dat is wel zwaar balen... momenteel ook niet echt weer om het zelf te gaan doen.
Sterkte!


Het zit je ook niet mee, zeg...veel sterkte toegewenst!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Veel sterkte!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Die drukgroep zelf is nog niet zo duur... alleen zal de bak eraf moeten, en daar zit waarschijnlijk aardig wat manuren in :roll:

Tsja, zoiets kan gebeuren natuurlijk, alleen tref je t op een slecht moment!

K hoop de prijsopgaaf meevalt :)

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Aangezien er al meer dan 2 ton op de teller staat, lijkt het me verstandig om de hele koppeling te gaan vervangen, d.w.z. koppelingsplaat, drukgroep en druklager. Als de zaak dan toch los is, ook gelijk de krukaskeerring. Anders zit ik over een paar maanden misschien weer dat de bak eraf moet. En inderdaad, de onderdelen vallen wel mee. Schat in dat ik voor zo'n 150 à 200 euro wel klaar ben met de onderdelen, maar de manuren inderdaad....

Heb helaas niks meer gehoord gisteren van die garage. Ben benieuwd of hij nog belt, anders ga ik er morgen weer even langs.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Gemaakt!

Post by Ricardo »

Nou... de Peugeot is gelukkig weer gemaakt. Hij rijdt weer als een nieuwe! Wat gaat de koppeling nu lekker licht zeg! Het druklager had een speling van ong. 1,5 mm en van de 12 diafragmavingers waren er 5(!) afgebroken... Geen wonder dat hij herrie maakte en beroerd reed.... De koppelingsplaat op zich was nog goed trouwens, maar toch maar vervangen.... anders kan ik volgend jaar misschien weer naar de garage...

Deze frustratie is dus voorbij!!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Post Reply