Dat moeilijke gedoe altijd van 16v's inbouwen ;)
Moderators: Rock's, webmasters
Dat moeilijke gedoe altijd van 16v's inbouwen ;)
Ok komt er op neer dat een 16v exact dezelfde kabelboom heeft als een 106 rallye 1.6 dus waarom al dat moeilijke gedoe van 16v's en schema's ?
En dat een 8v van de rallye veel makkelijker inbouwen is kwa kabelboom
Maar dat is het niet! of je moet het op de verkeerde manier doen en de 1.4 mpi bosch rommel nemen welke technisch inferieur is aan de magnetti (die b.v kan uitlezen hoe hard je auto rijd, kraantje van de benzine dichtgooid als je afremd e.d en daarom lopen die dingen 10x zo zuinig)
ofwel waarom zijn we nu een 8v aan het inbouwen terwijl een 16v net zoveel werk is op een motersteuntje en een radiateurtje na.
btw we hebben hier volledige kabelschema's liggen en wellicht dat als mijn broertje alles netjes op papier zet ik een how-to heb kabelboom aanpassen, wat het leven van de 16v swapperd een stuk makkelijker zal maken teminste als je een type2 hebt.
er zijn wat knelpunten zoals de aansturing van een paar relais maar het is niet zo moeilijk zoals sommige al jaren doen denken.
En dat een 8v van de rallye veel makkelijker inbouwen is kwa kabelboom
Maar dat is het niet! of je moet het op de verkeerde manier doen en de 1.4 mpi bosch rommel nemen welke technisch inferieur is aan de magnetti (die b.v kan uitlezen hoe hard je auto rijd, kraantje van de benzine dichtgooid als je afremd e.d en daarom lopen die dingen 10x zo zuinig)
ofwel waarom zijn we nu een 8v aan het inbouwen terwijl een 16v net zoveel werk is op een motersteuntje en een radiateurtje na.
btw we hebben hier volledige kabelschema's liggen en wellicht dat als mijn broertje alles netjes op papier zet ik een how-to heb kabelboom aanpassen, wat het leven van de 16v swapperd een stuk makkelijker zal maken teminste als je een type2 hebt.
er zijn wat knelpunten zoals de aansturing van een paar relais maar het is niet zo moeilijk zoals sommige al jaren doen denken.
Snap ook niet waarom mensen denken dat die 16V ombouw moeilijk is !
Stelt geen ruk voor.
Ik had de 16V kabelboom aangesloten op de oude 1.1 boom en had hem in een uurtje lopend...
Ik denk eerder dat mensen liever willen laten denken dat het moeilijk is om uniek teblijven .
Een motor welke dan ook heeft maar een paar draadjes nodig om telopen (canbus motoren uitgesloten). Zolang je maar een unlockte ecu nodig heb is het simpel !
Stelt geen ruk voor.
Ik had de 16V kabelboom aangesloten op de oude 1.1 boom en had hem in een uurtje lopend...
Ik denk eerder dat mensen liever willen laten denken dat het moeilijk is om uniek teblijven .
Een motor welke dan ook heeft maar een paar draadjes nodig om telopen (canbus motoren uitgesloten). Zolang je maar een unlockte ecu nodig heb is het simpel !
My Cars <98>.
Inderdaad als je een schema of lopend voorbeeld hebt in combinatie met een ecu zonder lock is het zo gedaan.
Merk dat het vaak misgaat met draadbomen die al wel wat meegemaakt hebben, vaak is het natuurlijk spul uit een sloper en daar is een reden voor.
Ook één om de mist mee in te gaan is de zekering en voedingskast in de motorruimte. als die er af gesloopt is wel goed opletten wat zekeringen moeten worden en waar voeding op hoort.
P.
Merk dat het vaak misgaat met draadbomen die al wel wat meegemaakt hebben, vaak is het natuurlijk spul uit een sloper en daar is een reden voor.
Ook één om de mist mee in te gaan is de zekering en voedingskast in de motorruimte. als die er af gesloopt is wel goed opletten wat zekeringen moeten worden en waar voeding op hoort.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
De reden voor mij om voor een 1.6 8v te gaan heeft niks met inbouwen te maken.
Maar een 1.6 8v lijkt op een 1.1i motor. Een simpel APK keur station zal het niet opvallen dat er een compleet andere motor inligt.
Als je er een 16v inhangt gaat er wel een lampje branden. Daarbij komt ook nog dat als je motorvermogen van de nieuwe motor standaard 40% hoger is dan dat je op kenteken hebt... je in principe onverzekerd rond rijd.
Maar ja... Kenteken van mij is 60pk. Dus met een 95pk 1.6 8v ben ik eigenlijk ook al de lul. Maar 't valt minder op.
Maar een 1.6 8v lijkt op een 1.1i motor. Een simpel APK keur station zal het niet opvallen dat er een compleet andere motor inligt.
Als je er een 16v inhangt gaat er wel een lampje branden. Daarbij komt ook nog dat als je motorvermogen van de nieuwe motor standaard 40% hoger is dan dat je op kenteken hebt... je in principe onverzekerd rond rijd.
Maar ja... Kenteken van mij is 60pk. Dus met een 95pk 1.6 8v ben ik eigenlijk ook al de lul. Maar 't valt minder op.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Re: Dat moeilijke gedoe altijd van 16v's inbouwen ;)
De Bosch MA3.0 ECU op het 1.4i KDX blok leest anders ook real-time de rijsnelheid uit hoor.Drake wrote:...of je moet het op de verkeerde manier doen en de 1.4 mpi bosch rommel nemen welke technisch inferieur is aan de magnetti (die b.v kan uitlezen hoe hard je auto rijd, kraantje van de benzine dichtgooid als je afremd e.d en daarom lopen die dingen 10x zo zuinig)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
dat niet alleen het is een 1.6 en die is nooit in een ax geleverd dus geen type goedkeuring dus geen verzekering. dus al hang je er een 1.6 met 65 pk in dan ben je ook de lul als ze er achter komen met een ongeluk.Mark wrote:
Maar ja... Kenteken van mij is 60pk. Dus met een 95pk 1.6 8v ben ik eigenlijk ook al de lul. Maar 't valt minder op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Op Nigels motorblok staat gewoon "K2A" en een ECU is niet zo snel te vinden...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
"auto kant" ???TTF wrote:...verder kun je gewoon de bovenste motorsteun (auto kant) uit een sloop saxo/106 halen en die in de AX lassen
Hangt er niet een hele auto rondom de motorsteunen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!