velgen wielen banden en wielbouten frustratie

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

velgen wielen banden en wielbouten frustratie

Post by DuFF »

op de meeting zei stuntmannetje dat mijn band een beetje zacht was,
leek het wel op, maar ik zag niet veel verschil.

gistermiddag kwam ik op me werk aan en stond me band gewoon plat, heb denk ik geluk gehad.
gelukkig kon ik 'm op me werk oppompen met zo'n compressor.
vandaag naar de bandenboer, want ik had geen idee waarom de band leeg gelopen is in 2 dagen tijd.

hele band nagekeken, geen gekke dingen, band in bad met water, en jahoor, lek zat bij het ventiel.

nadat band gefixt was, en het wiel klaar was voor montage, wilde de bouten er al lastig in, ik zat maar te kijken hoe die monteur zat te frunniken.

en toen zaten er 2 in, al op moment, en die 3e wilde die ook op moment vastdraaien, draaid ie door, dus ik hield me hart al vast, poging 2, poging 3, wielbout bekijken, andere wielbout pakken, etc.

bleek er nog een helacoil in te zitten, maar die kwam volgens mij niet van mijn wielbout.

toen dacht ik dus bijna dat het draad in me trommel naar de sodemebliksems gedraaid was, maar gelukkig was dat niet het geval, de wielbouten waren te kort, en die zij hadden waren te lang.

dus ik naar ander zaakje rijden met me velg maar vast met 2 wielbouten.

hebben ze daar niet, maar ze kunnen t wel op maat zagen en afwerken.

dus ik terug naar die bandenboer, 6 wielbouten meegenomen, en weer terug naar dat andere zaakje.

vanmiddag 5 uur zijn me wielbouten klaar, morgen verder.

en straks met de Mazda naar me werk.

en owja, tussen die 2 zaakjes, zit een brug, en 3x raden, die ging dus precies open telkens als ik heen&weer reed.

:evil: :evil: V R D M M E ! :evil: :evil:
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MrBBQ
AX Master
AX Master

wet van Murfie

Post by MrBBQ »

Als het dan even tegen zit dan zit ook alles tegen!
Gelukkig kan je straks weer vele kilometers veilig rijden!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

et zit ook niet altijd mee hea :P

succes
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: velgen wielen banden en wielbouten frustratie

Post by MNM(tm) »

DuFF wrote:n toen zaten er 2 in, al op moment, en die 3e wilde die ook op moment vastdraaien, draait 'ie door, dus ik hield me hart al vast, poging 2, poging 3, wielbout bekijken, andere wielbout pakken, etc.
Dus die bandenboer gaat al 2 bouten helemaal vast draaien op 90Nm moment, terwijl de derde bout er nog helemaal niet eens in zit? :shock:

Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij moet je eerst ALLE bouten erin draaien, met een dopsleutel licht handvast draaien en dán pas op 't juiste moment trekken met een momentsleutel.

Just my 2 cents...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

MNM(tm) wrote:
DuFF wrote:n toen zaten er 2 in, al op moment, en die 3e wilde die ook op moment vastdraaien, draait 'ie door, dus ik hield me hart al vast, poging 2, poging 3, wielbout bekijken, andere wielbout pakken, etc.
Dus die bandenboer gaat al 2 bouten helemaal vast draaien op 90Nm moment, terwijl de derde bout er nog helemaal niet eens in zit? :shock:

Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij moet je eerst ALLE bouten erin draaien, met een dopsleutel licht handvast draaien en dán pas op 't juiste moment trekken met een momentsleutel.

Just my 2 cents...

wel bijzonder opmerkelijk (en slecht als het zo is)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Joost wrote:
MNM(tm) wrote:

Just my 2 cents...

wel bijzonder opmerkelijk (en slecht als het zo is)
Viel mij idd ookal op. Eerst alle handvast en dan het zooitje op de grond en op moment...

Sowieso een erg slechte zaak dat ze jouw met 2 bouten weg laten rijden...
Freude am Fahren.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

1 - ze waren handvast vastgedraaid ! maar die 3e bout klemde dus net 1 tikje in het schroefdraad, ze zijn te kort.

is niet de fout van de garage !

op t moment dat ie begon met vastdraaien op moment gingen er 2 in, en die 3e die wou dus niet, want die was te kort (geen idee hoe het er uberhaupt op heeft gezeten.)

2- ik mocht er mee wegrijden omdat het echt goed vast zat, en de boutenboer een straatje verder zat( met een kutbrug ertussen)

maar nu even iets heel anders

DIE FUCKING AARS PIRATEN VAN CAR LIFE !!! HEBBEN 6 NIEUWE WIELBOUTEN VERNEUKT !.

netjes op maat maken zeggen ze dan :?

de wielbouten zijn nu scheef afgezaagd.

niet netjes afgezaagd.

geen zoekrandje aan gemaakt

en er zaten nog bramen aan toen me pa ze ging ophalen.

gelukkig is me pa even uit ze naad gegaan, want als ze dit geen eens kunnen, wat kunnen ze dan wel, stelletje f*cking prutsers.

toen gingen ze heel zielig er aan vijlen, superveel, normaal is 2 keer met een vijl erover gaan al goed, kun je nagaan wat een troep aan gereedschap ze hebben liggen.

tering,

bij deze, maak mijn dag goed, en slijt uw rubber voor de deur van carlife,
dank u.

ik heb nog een setje wielbouten in me wielbouten-tas, die waren ook te lang, die laat ik wel proffesioneel op maat draaien op het werk van me pa.

SCHIJT CARLIFE :evil:

dit is wel een zeer grote frustratie geworden :evil:

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

oke to be continued,

vandaag 6 te lange wielbouten die ik nog had in me wielboutenzakje meegegeven aan me pa, die heeft ze vakkundig afgeslepen en afgebraamd en voorzien van een zoekrandje. zoals bouten dus officieel ingekort horen te worden.

en niet enkel afgezaagd, en geen afbramen, en geen zoekrandje.

ik ben terug gegaan om me geld (15 euro voor enkel het zagen van 6 wielbouten) terug te vragen, want ik vond het werk niet goed, en naar mijn weten is het Klant niet tevreden=geld terug.

nou bij hun dus niet, dus ik heb ze meerdere malen uitgeluld en op hun punt gewezen (viel me op dat ze opeens met z'n 4'en waren... zie ik er zo gevaarlijk uit?)

ik besloot om maar weer te vertrekken, en ik eindigde met:

ik heb nu 6 scheef afgezaagde wielbouten, door jullie afgezaagd, die ga ik zo her en der bij bedrijven neerzetten, zodat ze weten wat voor werk jullie leveren.

nog een fijne dag heren.

of ze hadden me de 15 euro terug kunnen geven, dan had ik de verpeste wielbouten daar achtergelaten, en hadden ze zichzelf nog enigszins gedekt.
maar nu, voor die lompe 15 euro, hebben ze mijn week erg verpest, en ga ik dit verhaal overal verspreiden zodat iedereen weet wat voor werk Carlife leverd.

met de goeie en de scheve wielbouten ga ik nu naar de bandenboer, en die ga ik ook nog even melden wat voor vakmanschap ze bij Carlife leveren.

gelukkig heb ik na zometeen hopelijk weer gewoon aan elke kant 3 wielbouten erin, op moment. :roll:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

heb je daar een emailadres van?

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

pff wat een bedrijf zeg... arg..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Glenn@nl wrote:heb je daar een emailadres van?
ja, http://www.carlife-autoshop.nl/

ik heb de goeie wielbouten van me pa opgehaald en erin laten draaien bij de Citroën-garage. die stonden ook te kijken hoe die velgen uberhaubt vast hebben kunnen zitten met die vorige bouten....
lol.

eind goed al goed. :roll:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

goedzo duff! ben blij dat ht nu wel weer goed is :)

ennuhm, prutsers zijn er in elk vak :P
Image

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

mja maar als het aan mij ligt, komen ze niet aan mijn auto :P
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

DLS wrote:mja maar als het aan mij ligt, komen ze niet aan mijn auto :P
bravo, ik kom er ook nooit meer, net zoals vele anderen.

mijn broer is al diep teleurgesteld over de levertijd en de service,

altijd noteren ze je naam en telefoonnummer bij het product wat ze bestellen, maar nooit bellen ze je als het binnen is, wat ze dus wel zeggen... telkens moet ik langs of bellen, om te horen te krijgen op de datum dat het zowiezo wel binnen zou zijn, het er nog niet is.

ook als je een sticker besteld, en die er na meer dan 1 maand ! nog niet binnen is, toen ben ik langsgegaan om ze te bedanken voor een belletje dat de sticker mischien niet meer leverbaar is.... eikels zijn het :evil:

daarom,

weest verstandig, en ga naar Re-cars in Goes, wat ik de volgende keer toch echt ga doen.... :x

Post Reply