Hij heeft me in de steek gelaten.......
Moderators: Rock's, webmasters
-
- Moeder Overste
Hij heeft me in de steek gelaten.......
Rijd ik vanmorgen weg, op weg naar de snelweg begon mn dashverlichting minder te worden, mn radio ging af en toe vanzelf uit en later toen ik de snelweg op reed ook mn verlichting die minder werd.
Zo'n 3 km gereden met steeds minder wordende verlichting en toen heel snel een parkeerplaats opgezocht.............
Motor eerst laten draaien.......verlichting was nog steeds niet best, motor uitgezet en niet meer starten.........
En toen baalde ik er flink van dat ik niet mijn lampjes in mijn dash had vervangen zodat ik eerder kon zien dat mijn dynamo waarschijnlijk al langer aan het overlijden was.......zwaar irri
Ik werd opgehaald door mn collega's en toen ik naar huis ging een verse accu erin gezet samen met Paul en voorzichtig naar huis gereden (af en toe stadslicht in plaats van dimlicht) en toen nog thuis gekomen.
Dan ga je een dynamo proberen uit te bouwen van een AX met Airco.....geloof me dat is geen pretje.........
Nu maar even gestopt en morgen maar met een collega meerijden.
Nu had ik wel een dynamo liggen, maar dat is een 50 ampere en bij mij zat er een 80 in, en nou is die 50 ampere kwa bevestiging ook nog eens contra.........
wat een dag!
Zo'n 3 km gereden met steeds minder wordende verlichting en toen heel snel een parkeerplaats opgezocht.............
Motor eerst laten draaien.......verlichting was nog steeds niet best, motor uitgezet en niet meer starten.........
En toen baalde ik er flink van dat ik niet mijn lampjes in mijn dash had vervangen zodat ik eerder kon zien dat mijn dynamo waarschijnlijk al langer aan het overlijden was.......zwaar irri
Ik werd opgehaald door mn collega's en toen ik naar huis ging een verse accu erin gezet samen met Paul en voorzichtig naar huis gereden (af en toe stadslicht in plaats van dimlicht) en toen nog thuis gekomen.
Dan ga je een dynamo proberen uit te bouwen van een AX met Airco.....geloof me dat is geen pretje.........
Nu maar even gestopt en morgen maar met een collega meerijden.
Nu had ik wel een dynamo liggen, maar dat is een 50 ampere en bij mij zat er een 80 in, en nou is die 50 ampere kwa bevestiging ook nog eens contra.........
wat een dag!
Ooooooooooooooooooooooooowh... 
Hoe nadrukkelijk had ik 't ook al weer geroepen dat 't me mateloos irriteerde dat dat accu-lampje 't niet deed?
Dat was 1 van de 3 punten waarvan ik die avond nog zei dat ik 't eigenlijk meteen nog wilde oplossen...
Naja, 'k zal m'n ooggies open houden voor een dikke alternator.

Hoe nadrukkelijk had ik 't ook al weer geroepen dat 't me mateloos irriteerde dat dat accu-lampje 't niet deed?
Dat was 1 van de 3 punten waarvan ik die avond nog zei dat ik 't eigenlijk meteen nog wilde oplossen...
Naja, 'k zal m'n ooggies open houden voor een dikke alternator.

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- AX Master
ritje
Cindy,pcrodent wrote:Ik heb hier nog een dynamo liggen die niet de standaard AX dynamo is en bij mij dus ook niet past.... Als ik tijd heb zoek ik 'm ff op en maak ik een fotootje als je wilt(geen idee wat het is nl., behalve dat het niet mijn type is)
Hou me maar even op de hoogte of ik morgen nog naar de sloop moet!
Maar wil vanavond best nog even langs komen hoor!
Gr Mr Dean

Saxo style is sexy style....
-
- Moeder Overste
Mijn dynamo is precies contra aan de dynamo die ik hier nog heb liggen van jou!pcrodent wrote:Ik heb hier nog een dynamo liggen die niet de standaard AX dynamo is en bij mij dus ook niet past.... Als ik tijd heb zoek ik 'm ff op en maak ik een fotootje als je wilt(geen idee wat het is nl., behalve dat het niet mijn type is)
Moet ik trouwens ook nog eea overknutselen voor mn multiriem....nu wilde ik even dat ik een standaard AX had. Rare fratsen allemaal.
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX liefhebber
Ha, ik heb het zelfde probleem met mijn Spot op het moment. Alleen als bij mij de lampen minder fel gaan branden zet ik hem aan de kant van de weg, en ik laat hem lopen. Stationer hele hoge toeren. Na een minuut of 3 zakt het toerental en alle elektriche dingen doen het weer gewoon. Als ik hem dan later parkeer en weer later weer start, dan is er niks meer aan de hand. Na een nacht stil te hebben gestaan, weer de zelfde problemen.
Dacht dat het eraan lag dat ik de auto een hele poos niet had gebruikt en de accu leeg was. Accu dus opgeladen maar nooit aan gedacht om de ECU opnieuw in te laten lezen. Gewoon direct weggereden dus. Laatst de ECU gereset en nog niet gekeken of het probleem nu over is. Jullie zeggen dus dat het een dynamo/ koolborstels probleem is??
Dacht dat het eraan lag dat ik de auto een hele poos niet had gebruikt en de accu leeg was. Accu dus opgeladen maar nooit aan gedacht om de ECU opnieuw in te laten lezen. Gewoon direct weggereden dus. Laatst de ECU gereset en nog niet gekeken of het probleem nu over is. Jullie zeggen dus dat het een dynamo/ koolborstels probleem is??