rijbewijs (kwijt ??) Sinds vrijdag weer terug :D:D:D

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

I know! Wordt tijd dat ze dat hier ook in gaan voeren. Als een alleenstaande moeder een parkeerboete krijgt kan ze niet meer rondkomen terwijl ik ook een goed bedeelde heer ken die zich gemiddeld 30 te hard laat rijden omdat 't dan nog prima betaalbaar is..

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Uitstekend plan!!

En dan óók meteen dat plan voor parkeergeld-naar-draagkracht uitvoeren!
Dat die figuren met die belachelijk overdreven veel te dikke patserbakken maar DIK GELD moeten dokken voor een plekkie! :twisted:

M'goe, genoeg off-topic nu... :oops:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

De big boss van scooterbob (EDIT: misschien wel net een ander bedrijf hier in de randstad) is gevlogen en heeft flink geld geincasseerd en nooit de lease-bedragen van de scooters en het laatste maandloon van z'n personeel betaald.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Autsj... Zo leer je ut wel af ja. Boven de 0.8promille moet je dus een cursus volgen... Als je hem in een Den Dolder moet volgen krijg je misschien wel een preek van een maat van me. Die werkt daar in een verslavings instelling waar die cursussen gegeven worden.

Dat zal wel een ervaring zijn. Er zit daar echt van alles. Van 19 jarige tot bankdirecteurtjes.

Maar goed kost jou nou knaken door je eigen fout... Aanrijding van mij kost mij knaken door iemand anders. Jij kan jezelf tenminste nog verrot schelden.

Suc6!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Tja, ik denk dat alles wel (tegen je) is gezegd hier he... Wel jammer dat je er niet bij bent.

Maar om aan de rest van de discussie(s) iets toe te voegen: ik denk zeker wel dat zo'n cursus zin heeft. Niet zozeer omdat je er iets leert (come on, iedereen weet het inmiddels wel :roll: ) maar omdat je er niet alleen geld maar ook een hoop tijd (en misschien waardigheid) aan kwijt bent. Een acceptgirootje posten is zo makkelijk... Van zo'n cursus ben je wat langer zuur.
En betalen naar draagkracht is prima zolang ik niet zo draagkrachtig ben. Maar zeg nou zelf, mensen met geld verzinnen dan wel constructies om voor die boetes minder draagkrachtig te lijken dan ze zijn. Net zoals ik ieder jaar m'n spaargeld een maandje wegsluis om onder de waterschapsbelasting uit te komen. Volkomen terecht overigens vind ik, want je mag van die knakkers niet eens sparen om collegegeld te kunnen betalen, en de hoogte van het collegegeld is al meer dan de grens die zij aan je spaarcentjes stellen...
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

pcrodent wrote:En betalen naar draagkracht is prima zolang ik niet zo draagkrachtig ben. Maar zeg nou zelf, mensen met geld verzinnen dan wel constructies om voor die boetes minder draagkrachtig te lijken dan ze zijn. Net zoals ik ieder jaar m'n spaargeld een maandje wegsluis om onder de waterschapsbelasting uit te komen. Volkomen terecht overigens vind ik, want je mag van die knakkers niet eens sparen om collegegeld te kunnen betalen, en de hoogte van het collegegeld is al meer dan de grens die zij aan je spaarcentjes stellen...


Mazen in de wet zijn er natuurlijk altijd. Maar ik twijfel er niet aan dat een Joop v/d Ende meer zal moeten gaan betalen dan ik, en het hierboven beschreven heerschap met z'n optrekje dat letterlijk meer dan 20x zo duur is als het mijne idem dito...

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

Even ter informatie ik kan hem vrijdag.. (morgen) of maandag weer ophalen :shock: :D :D :D

Dat is aardig snel 8)
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Meerdere personen met dezelfde ideeen wrote:Mazen in de wet zijn er natuurlijk altijd. Maar ik twijfel er niet aan dat een Joop v/d Ende meer zal moeten gaan betalen dan ik, en het hierboven beschreven heerschap met z'n optrekje dat letterlijk meer dan 20x zo duur is als het mijne idem dito...


En dat is nu precies de reden dat die cursus in mijn ogen zo goed is. Er is tijdens die cursus geen onderscheid. Of je nu veel of weinig verdient je moet allebei de cursus doen en volgens mij is het voor iemand met een zogenaamd hele belangrijke baan die het allemaal heel goed kan betalen veel erger om twee dagen vrij te MOETEN plannen dan een boete te moeten betalen.

In mijn ogen werken boetes slechts zeer beperkt, kijk maar naar de prijzen van de benzine of drank of sigaretten. Ze stijgen gigantisch toch zijn er maar weinig mensen die echt de auto minder gebruiken of minder drinken of roken. Op het moment dat er iemand in je omgeving ten gevolge van o.a. drank en nicotine misbruik ernstig ziek wordt zul je zelf gaan nadenken over je eigen gedrag. (Uiteraard zijn hierop uitzonderingen.)

Het bewust worden van het eigen gedrag is de beginfase van het verbeteren van dit gedrag. Les 1 uit de psychologie boeken die ik tijdens mijn opleiding jaren geleden al heb moeten leren. Het is in mijn ogen hetzelfde als het uitdelen van een corrigerende tik bij kinderen, als je die geeft zonder enige toelichting of uitleg dan bereik je volgens mij niks.
Zo ook met dit soort boetes, alleen een boete en geen inzicht in de gevolgen van drank en verkeer zal zeker niet leiden tot gedragsverandering. laat iemand die dronken achter het stuur zat maar eens helpen in een revalidatiecentrum, wedden dat ie gillend een boete van 10.000,- euro had willen voldoen, ongeacht zijn draagkracht is dit een veel schokkendere strafmaatregel, die echter de overheid veel en veel meer kost en helaas niet voor iedereen geschikt is.

Just my 2 cents.
En DV dit bovenstaande is niet persoonlijk bedoelt hoor maar ik lees tussen de regels door wel dat je gelukkig inziet dat het ook heel anders af had kunnen lopen, zelfs met 2 of 3 biertjes.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

MNM(tm) wrote:Uitstekend plan!!

En dan óók meteen dat plan voor parkeergeld-naar-draagkracht uitvoeren!
Dat die figuren met die belachelijk overdreven veel te dikke patserbakken maar DIK GELD moeten dokken voor een plekkie! :twisted:

M'goe, genoeg off-topic nu... :oops:


Is persoonlijk gezien onzin. Waarom moet je minder geld betalen als je een AX rijdt en iemand meer betalen als hij een SUV oid rijdt ? Je kan nooit in de portomonee van een ander kijken. Wie weet heeft die persoon lang gespaard en wordt hij gestraft omdat hij in zijn droom auto oid rijdt.

Beetje kort door de bocht dit ;).
Image

My Cars <98>.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Henri106 wrote:Is persoonlijk gezien onzin. Waarom moet je minder geld betalen als je een AX rijdt en iemand meer betalen als hij een SUV oid rijdt ? Je kan nooit in de portomonee van een ander kijken. Wie weet heeft die persoon lang gespaard en wordt hij gestraft omdat hij in zijn droom auto oid rijdt.

Meer onderhoud aan de parkeerplaats ;)
Vind een milieuheffing voor heel oude of grote auto's eerder op z'n plaats.
Sorry katloze GT'tjes... maar er moet wel wat gaan gebeuren.

Dat echter ALLEEN als dat geld nu eindelijk ook eens direct besteed gaat worden aan het milieu, en dit ook inzichtelijk gemaakt wordt. Het grote zwarte gat genaamd onze lieve staatskas is inmiddels al genoeg gespekt, dan doen ze maar een feestje minder...

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Om nog verder offtopic te gaan: dikke poep met auto's belasten, eerst maar 's de bouw van 4 (vier!) kolencentrales tegenhouden. Rare autootje-pesten-maatregelen... :?
Kijk uit, een Cactussssss

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

kevin.broke wrote:
Henri106 wrote:Is persoonlijk gezien onzin. Waarom moet je minder geld betalen als je een AX rijdt en iemand meer betalen als hij een SUV oid rijdt ? Je kan nooit in de portomonee van een ander kijken. Wie weet heeft die persoon lang gespaard en wordt hij gestraft omdat hij in zijn droom auto oid rijdt.

Meer onderhoud aan de parkeerplaats ;)
Vind een milieuheffing voor heel oude of grote auto's eerder op z'n plaats.
Sorry katloze GT'tjes... maar er moet wel wat gaan gebeuren.

Dat echter ALLEEN als dat geld nu eindelijk ook eens direct besteed gaat worden aan het milieu, en dit ook inzichtelijk gemaakt wordt. Het grote zwarte gat genaamd onze lieve staatskas is inmiddels al genoeg gespekt, dan doen ze maar een feestje minder...


heel oude auto's die klassiekers zijn hebben al genoeg betaald en worden toch vaak alleen maar door liefhebbers gebruikt en dat vaak alleen in de zomermaanden. Dat is verwaarloosbaar !

Maar dat het geld inderdaad eerst eens echt besteed moet worden aan datgene waarvoor het bedoeld zou zijn ben ik roerend met je eens. Nu is het gewoon een melkkoe waar flink van geprofiteerd wordt.

@Pcrodent: Auto's is nu eenmaal veel aan teverdienen voor de regering ;) helaas zal dat wel zo blijven.
Image

My Cars <98>.

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

Na alle "eigen schuld dikke bult" reaktie's durf ik bijna niet meer te zeggen dat ik het ook wel heb gedaan. Ongeveer 3 keer heb ik wetende dat ik misschien te veel had gedronken (volgens dat apparaatje dan, had geen last ervan ofsow) de auto gepakt. Één keer ben ik aangehouden! Dah was lachuh. Ik werkte toen nog fulltime in de horeca dus laat naar huis. Alcoholcontrole (toen had ik niks gedronken) geen probleem. Zei nog tegen die agent: "kom es langs in de kroeg, hartstikke gezellig." Weekje later, twee biertjes te veel op. Alcoholcontrole! "Hebt u gedronken meneer?" "Nee agent, ik kom weer van mijn werk en dan drink ik niet!" (Tuurlijk wel, lange dag gehad dus ff een Grolschje) "Maar ik heb u nog steeds niet in het café gezien agent!" De agent lacht een beetje, wuift naar zijn collega dat alles goed is en hij zijn blaasapparaatje in de auto kan laten. Waarschuwd mij vervolgens nog ff dat ik niet weer over een afgesloten weggedeelte mag rijden en gaat weg. :| Pfieuw, mazzel!!!
ImageImage

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

DV wrote:Even ter informatie ik kan hem vrijdag.. (morgen) of maandag weer ophalen :shock: :D :D :D

Dat is aardig snel 8)


Dusssss, ben je dan op de meeting??? Kwil die kar van je wel eens zien 8)
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

citrofreak wrote:Na alle "eigen schuld dikke bult" reaktie's durf ik bijna niet meer te zeggen dat ik het ook wel heb gedaan. Ongeveer 3 keer heb ik wetende dat ik misschien te veel had gedronken (volgens dat apparaatje dan, had geen last ervan ofsow) de auto gepakt. Één keer ben ik aangehouden! Dah was lachuh. Ik werkte toen nog fulltime in de horeca dus laat naar huis. Alcoholcontrole (toen had ik niks gedronken) geen probleem. Zei nog tegen die agent: "kom es langs in de kroeg, hartstikke gezellig." Weekje later, twee biertjes te veel op. Alcoholcontrole! "Hebt u gedronken meneer?" "Nee agent, ik kom weer van mijn werk en dan drink ik niet!" (Tuurlijk wel, lange dag gehad dus ff een Grolschje) "Maar ik heb u nog steeds niet in het café gezien agent!" De agent lacht een beetje, wuift naar zijn collega dat alles goed is en hij zijn blaasapparaatje in de auto kan laten. Waarschuwd mij vervolgens nog ff dat ik niet weer over een afgesloten weggedeelte mag rijden en gaat weg. :| Pfieuw, mazzel!!!


Hehe..! Je moet er maar op kunnen komen om dat te kunnen zeggen, zonder je adem in ze gezicht te blazen :P .. De ene heeft net mazzel en de andere is de eiér :roll:
Btw agent al in het café gespot ??? :lol:
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

Nog steeds niet! Maarjah zulk soort dingen gebeuren ook alleen maar in Drenthe denk ik. Als je te hard rijd en je word aangehouden door Ubel Ubels (de dorpsagent) zeg je gewoon dat je het niet door had en hij maar een pilsje moet komen drinken vanavond. Allesklaar en je krijgt alleen een waarschuwing. :P
ImageImage

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

citrofreak wrote:Nog steeds niet! Maarjah zulk soort dingen gebeuren ook alleen maar in Drenthe denk ik. Als je te hard rijd en je word aangehouden door Ubel Ubels (de dorpsagent) zeg je gewoon dat je het niet door had en hij maar een pilsje moet komen drinken vanavond. Allesklaar en je krijgt alleen een waarschuwing. :P


TE LIJP :shock:

In almere ga je al op de bon zodra ze al zien dat je niet recht rijdt
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ik ben al zo vaak aangehouden voor allerlei dingen. (Niet voor te hard rijden). Kan het serieus niet meer op 2 handen tellen. En heb er nog NOOIT een bekeuring aan overgehouden.

Altijd een praatje. Soms waren ze het er wel mee eens maar ja er zijn nou eenmaal regels. Andere keren om verkeerde verlichting / neon enzo. Wel mooi allemaal maar mag niet.

:wink: Maar ze hebben nog nooit geschreven. Zelfs voor de blindering niet. Ook een waarschuwing.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

citrofreak wrote:Na alle "eigen schuld dikke bult" reaktie's durf ik bijna niet meer te zeggen dat ik het ook wel heb gedaan. Ongeveer 3 keer heb ik wetende dat ik misschien te veel had gedronken (volgens dat apparaatje dan, had geen last ervan ofsow) de auto gepakt. Één keer ben ik aangehouden! Dah was lachuh. Ik werkte toen nog fulltime in de horeca dus laat naar huis. Alcoholcontrole (toen had ik niks gedronken) geen probleem. Zei nog tegen die agent: "kom es langs in de kroeg, hartstikke gezellig." Weekje later, twee biertjes te veel op. Alcoholcontrole! "Hebt u gedronken meneer?" "Nee agent, ik kom weer van mijn werk en dan drink ik niet!" (Tuurlijk wel, lange dag gehad dus ff een Grolschje) "Maar ik heb u nog steeds niet in het café gezien agent!" De agent lacht een beetje, wuift naar zijn collega dat alles goed is en hij zijn blaasapparaatje in de auto kan laten. Waarschuwd mij vervolgens nog ff dat ik niet weer over een afgesloten weggedeelte mag rijden en gaat weg. :| Pfieuw, mazzel!!!


Dat had ik dus ook. Ik heb een hele lange periode gehad waarin ik ivm conditie (sport, dus lichamelijk in topconditie) op dieet was en helemaal geen alcohol dronk. Was dus ieder weekend zowel vrijdag als zaterdag Bob en er was ieder weekend controle. Op een gegeven moment had ik een stuk of 25 van die gele sleutelhangertjes, de agenten kenden me inmiddels bij naam en ik kreeg uiteindelijk telkens gewoon een sleutelhangertje waarna ik zonder te blazen m'n weg mocht vervolgen :lol:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

kevin.broke wrote:Op een gegeven moment had ik een stuk of 25 van die gele sleutelhangertjes, de agenten kenden me inmiddels bij naam en ik kreeg uiteindelijk telkens gewoon een sleutelhangertje waarna ik zonder te blazen m'n weg mocht vervolgen :lol:


hmmm, waarom heb ik niet zo'n ding gehad bij (tot nog toe) m'n eerste en tevens laatste alcoholcontrole :?

Post Reply