Veerpoot gezeik

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Aspeve wrote:Kan maar doe ik niet, wordt het helemaal zo'n bouwdoos en als ik het dan later over een jaartje ofzo weer eens allemaal anders wil moet ik allemaal onthouden wat nu ook alweer wat was.
Nee daar heb ik geen zin in.
verstandig!

Ikheb dat wel,die blauwe is een mengelmoes van meerdere axjes, dat is soms best lastig (voorpoten van Furio, achteras 1.1, motorblok GT, kabelboom 1.1, tellerbak furio)

succes, en wees voorzichtig met de veren he.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Zo he, mijn vader wist niet dat ik zo kon schelden, maar we zijn er samen uit gekomen en hij heeft er door netjes te pompen voor gezorgd dat het gebakkie weer up and running is.

Ga nu even de verenspanners halen, en nee niet op de fiets gelukkig.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Nou lijkt er toch op dat ik blonder ben dan ik dacht.
Ik snap niet hoe ik die veer van de losse Sport poot afkrijg.

Ik heb hem netjes met twee veerklemmen gespannen, hij zit ook netjes een stukkie los nu.
Vervolgens de aardingsmoer losgedraait en dan wil ik dus die grote diepliggende moer losdraaien maar dat werkt dus niet. Zal wel iets heel simpels zijn maar het kloteding draait dus mee en dat wil ik niet.

Ik heb het hele forum afgezocht en eigenlijk niet echt het juiste antwoord kunnen vinden. In de bankschroef werkt niet, of ik doe het niet goed.

Wie de oplossing weet die zou ik heel dankbaar zijn. En als die echt heel simpel is dan mag je me bij de volgende meeting slaan :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

er moet een torx bitje in de bout en dan een steeksleutel op de moer. goed k*t, want je moet maar net sleutels hebben die passen. een T-torx en een S-vormige ringsleutel lukt mij altijd. uiteindelijk komt dan de hele bovenkant van je veerpoot los (in de bankschroef zetten met de 10cm rechte veerpoot direct onder de onderste veerschotel als knijppunt geeft mooie werkhoogte)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:er moet een torx bitje in de bout en dan een steeksleutel op de moer. goed k*t, want je moet maar net sleutels hebben die passen. een T-torx en een S-vormige ringsleutel lukt mij altijd. uiteindelijk komt dan de hele bovenkant van je veerpoot los (in de bankschroef zetten met de 10cm rechte veerpoot direct onder de onderste veerschotel als knijppunt geeft mooie werkhoogte)
hoeft geen torx te zijn!!!! Bij mijn nieuwe dempers is het dopje 8 en bij marc zijn dempers was er een dop 9 op te hameren

erom heen sleutel 18 of 19, moet je slimline sleutel voorhebben idd
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply