Ax voor de neus verkocht.

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Ax voor de neus verkocht.

Post by Browny »

Ik zag in Arne z'n wie is wie een linkje staan van Eric (duff) naar een 1.4 furio uit 95 voor 800 euro. Ik gelijk die man gebeld, was ik net te laat, hij was al verkocht. Nou staat ie voor het dubbele te koop bij een autocentrumpje hier in de buurt (3x raden)!!!
(terugdraaien heeft ie nu overigens niet gedaan, km-stand was maar 84000, dus ook niet nodig)
Last edited by Browny on FriJun15, 2007 1:47:42 PM, edited 1 time in total.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Tis iig minder ver rijden voor je om hem op te halen ...... scheeld weer brandstofkosten :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Die uit Wilnis?
Als het die is, ik heb 'm opgezocht op z'n telefoonnummer en hij zit ook in vastgoed:
www.nonaestate.com

Jawel, zelfde adres, zelfde telefoonnummer...
Kijk uit, een Cactussssss

Rog3rcas
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: WedApr11, 2007 9:58:40 AM
Location: V'veen

Post by Rog3rcas »

Ik lees toevallig dit topic mee :)
Is er iets met de persoon uit Wilnis, toevallig 2 AX'en gekocht :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rog3rcas wrote:Ik lees toevallig dit topic mee :)
Is er iets met de persoon uit Wilnis, toevallig 2 AX'en gekocht :)


mwah, de meeste ervaringen zijn minder positief ;)
al hoor je natuurlijk altijd alleen de slechte dingen, omdat goede dingen vanzelfsprekend zijn...
Image

Rog3rcas
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: WedApr11, 2007 9:58:40 AM
Location: V'veen

Post by Rog3rcas »

q01z wrote:
Rog3rcas wrote:Ik lees toevallig dit topic mee :)
Is er iets met de persoon uit Wilnis, toevallig 2 AX'en gekocht :)


mwah, de meeste ervaringen zijn minder positief ;)
al hoor je natuurlijk altijd alleen de slechte dingen, omdat goede dingen vanzelfsprekend zijn...


Dat is altijd zo dat het negatieve sneller online komt dan de "geweldige" ervaringen.... ik ben momenteel neutraal, 1 goede en 1 minder goede AX.....

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Deze meneer heeft enkele keren auto's verkocht waarvan met zekerheid te stellen was dat de km-stand ineens lager was dan toen deze meneer hem inkocht.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Tja, ik hoop 't dat die Furio heeeeeel lang bij A'centrum Wilnis blijft. Zodat ik keihard kunt afdingen en 'm overneem, hopelijk rond ? 900-1000 euro want ik weet wel dat ie 'm voor 800 piekjes kochtte... 8)
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

En dan hebben we het nog niet eens over de real estate praktijken, dat ziet er niet fris uit...............maar ja :?
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

CitroCin wrote:En dan hebben we het nog niet eens over de real estate praktijken, dat ziet er niet fris uit...............maar ja :?


Nouja... wat me vooral opviel was de combinatie. Hij kan niet van allebei verstand hebben, en als ie verstand heeft van onroerend goed zat ie heus niet in de auto's... Verder vind ik het heel vreemd dat z'n naam elke keer anders gespeld staat.

Het kan natuurlijk ook z'n vrouw zijn trouwens van die real estate, maar ergens verbaast het me niet als ie het zelf is...
Kijk uit, een Cactussssss

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

pcrodent wrote:Nouja... wat me vooral opviel was de combinatie. Hij kan niet van allebei verstand hebben, en als ie verstand heeft van onroerend goed zat ie heus niet in de auto's...


Waarom niet? Heb ik ook hoor ;) (sort of)

Klinkt een beetje als het type waar je naast moet zitten in de kroeg. Krijg je de mooiste verhalen te horen, en heb je iig een zeer amusante avond.
In de projectontwikkeling ben ik wel mooie types tegengekomen. Van het soort dat soms weinig moeite heeft om de boel wat leuker te doen klinken dan het is, maar ook zelfs geld weet te verdienen aan hun eigen faillissement.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

hij heeft hem in de aanbieding gegooid,......hij heeft nu weer een leuk prijsje :D

ben benieuwd wat er mis mee is :roll:

http://auto.marktplaats.nl/citroen/92516668-citroen-ax-1-4i-75pk-furio-zonnedak-84-000km-895.html?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

maar 95 eurootjes winst hahah
daar maak ik mischien gebruik van :lol:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

matje82
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: TueApr24, 2007 8:55:22 PM
Location: Zeist

Post by matje82 »

ik heb in Wilnis mijn 1.4i TGS uit 1995 gekocht voor 1250 euro, vond het op zich wel een aardige gast, alleen jammer dat de uitlaat vrij snel kapot ging, dit heb ik bij een Citroen garage laten fixen, verder is hij wel bereid wat dingen gratis voor je te doen, dus mijn ervaring is wel positief
Citroën AX 1.4i TGS E2
1995

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

tis ook vaak het negatieve wat blijft hangen....

Het blijven 2e hands auto's,....... en in dit geval laag geprijste auto's...daar moet je gewoon mazzel mee hebben.... je mag proefrijden, je mag zelf kijken....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

peetjuun wrote:maar 95 eurootjes winst hahah
daar maak ik mischien gebruik van :lol:


pas maar goed op, hij zal dit niet van harte doen.
Wellicht is ie ergens achter gekomen wat de waarde geen goed doet.
Ik zeg niet dat het een miskoop zal zijn voor 900 euro maar let wel extra goed op, dat kan geen kwaad.
Last edited by Browny on FriJun15, 2007 1:48:30 PM, edited 1 time in total.

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Het is de vraag waarom die particulier 'm voor een stuk minder dan de marktwaarde weg heeft gedaan. Kan op een probleem met de auto duiden, maar natuurlijk ook dat iemand er gewoon heel snel vanaf wil.

Dat hij nu zelf in 1x een hele hoop van de prijs af doet vind ik nog een stuk vreemder. Handelaar geeft er weinig om als de auto een weekje langer te koop staat, normaal gesproken. Dus zou toch iets mis mee kunnen zijn.

Koppakking bijvoorbeeld. Als de originele er nog tussen zit, dan zou ie best wel eens kunnen lekken op de welbekende hoek (boven dynamo). Staat bij dat ie geheel dealer onderhouden is.......en koppakking vervangen kost erg veel bij een dealer. Dus dat zou de reden voor die particulier kunnen zijn om 'm voor weinig weg te doen.

Maar goed, dat is dus 1 voorbeeldje van waar je op kunt letten. Tja, aan een auto KAN heel wat mis zijn. Dus zorg wel dat er iemand met verstand ervan meekijkt, dat scheelt verrassingen later.
Kortom, ben het wel eens met wat Browny zegt :P

MeeL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: SatNov18, 2006 8:02:34 PM
Location: grou

Post by MeeL »

zie nu net op MP dat deze furio uiteindelijk verkocht is voor 895 euries :twisted:
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

of te wel een relatief goedkope auto kopen is altijd een gok, je moet gewoon geluk hebben en er rekening mee houden dat er wel eens iets stuk kan gaan.. zeker bij het kopen van auto's op marktplaats etc..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

MeeL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: SatNov18, 2006 8:02:34 PM
Location: grou

Post by MeeL »

8)
Image

Post Reply