kwikfit

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Gizart
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: TueMar02, 2004 6:23:30 PM
Location: NoordNederland
Contact:

Post by Gizart »

commisie basis....
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³

speedster
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: TueMar06, 2007 9:12:14 PM

balanceren

Post by speedster »

werk zelf bij de kwikfit in de regio alkmaar,en mijn ervaring is dat naafloze velgen erg lastig te balanceren zijn omdat het balanceer apparaat omgebouwd moet worden en dat is een nauwkeurig werkje,en bij alle klachten geld een geen gekibbel garantie dus gewoon teruggaan en zeggen dat het niet goed is en evt monteur meenemen voor testrit

speedster
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: TueMar06, 2007 9:12:14 PM

Re: kwikfit

Post by speedster »

Sander wrote:nieuwe banden erop laten zetten bij de kwikfit. Leuk bij de 110 kmh trillde mn vullingen uit mn tanden. Vandaag opnieuw laten balanceren door euromaster en wat bleek. Sommige wielen hadden ze beter niet kunnen balanceren bij de kwikfit dan waren ze stabieler geweest. Wat een ballentent
werk zelf bij kwikfit in de regio alkmaar en de ervaring is dat naafloze velgen erg lastig te balanceren zijn omdat het balanceer apparaat omgebouwd moet worden en dat is een lastig en nauwkeurig werkje waar gauw een fout in kan sluipen,bij kwikfit geld een geen gekibbel garantie dus je had gewoon terug kunnen gaan en zeggen dat het niet goed was,het is voor een ander erg makkelijk om andermans werk af te kunnen zeiken

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

tsja.. ik heb ook alleen nog maar gezeik gehad bij de kwikfit. voor 900 euro remonderdelen vervangen terwijl er ??n dingetje kapot was a 60 euri o.a...
spoorstang mollen bij uitlijnen doordat je 'm gewoon t? heet stookt... velgen niet fatsoenlijk balanceren al tig keer... uitlaat vervangen die niet defect is maar gewoon strakker aangedraaid moest worden... onderdelen op de rekening die duidelijk niet vervangen zijn... en nog veel meer.

jouw woord tegen 't onze, ik blijf zeggen: je kan 't beter zelf doen dan bij de kwikfit laten doen.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

om eerlijk tezijn ook nooit een positieve ervaring gehad met de kwikfit sorry, vaak ook erg onvriendelijk behandeld.

Probeer er ook altijd maar met een zo groot mogelijke boog om heen telopen.
Image

My Cars <98>.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

nee pascal en ik hebben er ook slechte ervaringen mee...

maar goed de directeur van kwik fit heeft in de krant ooit eens verklaard, als elke autorijder in nederland maar 1 keer komt zijn we al tevreden..

het interesseert hun niet eens of je terugkomt of niet...

zo hadden we vorig jaar nog een waterpomptang op de stuurkolom zitten toen hij terugkwam...(was een corsaatje voor de handel)

uitlaten alles vervangen ze, het is zogenaamd kapot...

Autoweek had er een tijd geleden ook nog een review over, allerlei garage's waar kwik-fit heeeel slecht uitkwam...

ballentent... liever naar de echte citroen...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Kwiksh*t, en ik vermijd dealers zowieso ongeacht welke, ik moet nog steeds een dealer tegenkom die mij echt zou willen helpen ipv geld verdienen. Gelukkig kan ik veel zelf maarja een PSA testkast van 50 duizen k kan ik niet zomaar even regelen :lol: (wat ik nu dus nodig heb).

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

kennis van mij heeft er zn fiat paleo heen gestuurd met een rammelende uitlaat. balle auto naar een balle tent.. reden voor succes toch? :P

uitlaat vervangen rammelt vervolgens Nog erger hahahahah
en viel er na 2000 km naar beneden :shock: gevolg was dat de pijp die schuin naar voren naar beneden hing een drempeltje pakte en vervolgens d uitlaat van voor naar achter afscheurde :shock: alle ophang punten mochten vervangen worden en de uitlaat vanaf spruitstuk naar achteren! geloof iets van 835 euri oid

LANG LEVE KWIKSHIT
blaffende woofers bijten niet ;-)

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

die idioten van de kwikfit wisten mij te vertellen dat ik voor het vervangen van een lampje in de koplamp van mijn new beetle een aparte afspraak moest maken. ze verwachtten er minimaal 3 :shock: uur mee bezig te zijn......
Toen heb ik zelf maar op internet opgezocht hoe het moet en ik was voor beide koplampen binnen een half uur klaar......
Het is zo simpel dat ik het, nu ik weet hoet het moet, binnen 10 minuten kan.

stelletje oplichters zijn het...........

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Re: kwikfit

Post by Sander »

speedster wrote:
Sander wrote:nieuwe banden erop laten zetten bij de kwikfit. Leuk bij de 110 kmh trillde mn vullingen uit mn tanden. Vandaag opnieuw laten balanceren door euromaster en wat bleek. Sommige wielen hadden ze beter niet kunnen balanceren bij de kwikfit dan waren ze stabieler geweest. Wat een ballentent
werk zelf bij kwikfit in de regio alkmaar en de ervaring is dat naafloze velgen erg lastig te balanceren zijn omdat het balanceer apparaat omgebouwd moet worden en dat is een lastig en nauwkeurig werkje waar gauw een fout in kan sluipen,bij kwikfit geld een geen gekibbel garantie dus je had gewoon terug kunnen gaan en zeggen dat het niet goed was,het is voor een ander erg makkelijk om andermans werk af te kunnen zeiken


uhmmm ik weet zelf ook ongeveer hoe een balanceer apparaat werkt. Als ik eerst zelf aan moet geven hoe ze de banden op de velg moeten leggen. (draairichting) en vervolgens balanceren ze ze zo beroerd dan geeft dat toch te denken of niet?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Lovely Linda
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
Location: Delft
Contact:

Post by Lovely Linda »

Mijn neef had een keer alle vier zijn banden bij de Kwik-fit laten vervangen.
Hij zijn auto op halen en na een stuk rijden kwam hij er achter dat ze zijn banden niet hadden vastegezet. Hij bellen, zeggen ze dat als hij terug komt rijden ze ze wel even vast kunnen zetten.

Hoe kan je nou vergeten 4 banden vast te zetten??
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Na al die verhalen rij ik er met een grote boog omheen, maar de eendgarage waar mijnes in januari was liet 'm voor me keuren door de buren van..... Kwikfit :D
Kijk uit, een Cactussssss

MeeL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: SatNov18, 2006 8:02:34 PM
Location: grou

Post by MeeL »

vanmiddag bij de kwikfit geweest omdat mn auto enorm aan t bonken was en sloeg in t stuur ..
auto omhoog hij (jaar of 35) alle banden en lagers enz bekijken.
kon t niet vinden vanavond ff met mn pa gereden en gekeken blijkt t gewoon dat mn rechtervoorband dood is en er een enorme bult opzit.
voor mij na zoiets ook never nooit meer kwikfit . als je zoiets niet meteen opvalt als monteur is er wel iets heel erg mis lijkt mij!!
of was t gewoon omdat er na mij iemand met een hele dikke mercedes stond te wachten 8)
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

kwik-fit

Post by v.andriessen »

Ik ben niet al te lang geleden naar de kwitfot geweest omdat mijn blokken op waren en in mijn schijven waren gegroefd... niet echt fijn.
Ze hebben er toen nieuwe blokken en schijven op gezet voor 200euri.
Ze waren eigenlijk van het begin af aan al krom. Dus ik ben een week later terug gegaan (ongeveer 300 km later) en zei dat de schijven krom waren en dat ik zijn advies had op gevolgd om niet direct hard te remmen en rustig te rijden de eerste 200 km. Hij vroeg niets en belde direct een collega op of hij nog andere schijven had... maar hij wilde niet meer de zelfde hij vroeg om met hitte voorbehandelde gegroefde schijven. Die gingen er voor niets op en mij ax heeft nog nooit beter geremd als toen...

Mooi verhaal h?. Maar ik vind de kwit-fit best aardig... (niet te positief)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat is idd wel netjes...

kromme schijven kunnen trwns door veel dingen komen, bijv heel veel hard remmen (waardoor ze heet worden) en dan mt de rem erop bij een stoplicht blijven staan ofzo.. (moeten ze al wel dun zijn)

ben benieuwd trwns naar jouw schijven, alleen brembo heeft volgens mij gegroefde schijven geleverd voor de AX?
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

q01z wrote:kromme schijven kunnen trwns door veel dingen komen, bijv heel veel hard remmen (waardoor ze heet worden) en dan mt de rem erop bij een stoplicht blijven staan ofzo.. (moeten ze al wel dun zijn)


Of het merk schijven... van de week was ik aan de praat geraakt met de lokale Citroen garagehouder. Die monteert gewoon GEEN Valeo meer op de AX. Hij was het wel zat na drie keer binnen een jaar de schijven moeten vervangen onder garantie.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Ik heb die schijven van mij ouwe ax gehaald. Die nu op de sloop ligt te rusten...
Maar ik heb er eigenlijk niet naar gekeken of het van een merk was.
Ik zal binnenkort wel effe kijken. (ze liggen bij mijn ouders in de schuur)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply