Roept mn vriendin ineens: "H?, der komt rook uit je uitlaat", dus ik in de spiegel kijken, en ja hoor...dikke wolken wit grijze rook.
Ik dacht dat het nilks was en rijd gewoon door met een gangetje van zo'n 140 km/u als ineens het temperatuurlampje gaat branden. Dus de AX aan de kant gezet en ja hoor...ook witgrijze rook onder de motorkap vandaan. Even de motor laten afkoelen en opnieuw gestart en wat bleek: die dikke rubberen slang van de motor naar de radiateur (of andersom) lek!!
En de witgrijze wolken achter de auto zijn gewoon onder de motorkap vandaan naar achteren gezogen in plaats van dat ze uit de uitlaat kwamen.
Ff gebeld en een tijdje later was de AX weer gefixed in een garage. Bleek die dikke slang bijna compleet gaar te zijn

In de garage hadden ze geen slang van een AX op voorraad, maar wel een Renault Clio die total loss was...met een passende slang.
Alleen begin ik nu toch el het idee te krijgen dat ik nogal wat teveel betaald heb voor die slang...25 eurootjes (maar ja...ik baalde zaterdag nogal en ik wou snel naar huis)