Winterbanden...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

xxxxxxx
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: SatJan06, 2007 4:52:07 PM

Post by xxxxxxx »

Ieder zijn visie, maar de mijne is omgeslagen, toen ik het nut van winterbanden toch maar eens aan den lijve mocht ondervinden. Toen ik afgelopen week van Berlijn naar M?nchen en terug reed, prees ik degene die in Duitsland de winterbanden verplicht heeft (eigenlijk auto op weersomstandigheden aanpassen) de hemel in!!!

Het sneeuwde als een gek en het was spekglad op de weg. En ik had SUPERGRIP!!! Echt een heel duidelijk verschil met zomerbanden!

Inderdaad, tot voor woensdag vroeg ik me af waarom ik zo'n bedrag voor winterbanden uitgegeven had, vooral omdat we de afgelopen wintermaanden de echte winter (<0?) niet gehad hebben. Bij warmer weer is er wel een verschil te herkennen met zomerbanden, maar ik denk dat het gevaar met zomerbanden in de winter groter is dan andersom.

Jaja, wanneer sneeuwt het nou in Nederland.......? Maar ik heb in ieder geval geen spijt van deze investering, ook niet als het geen plicht zou zijn in Duitsland.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Men heeft blijkbaar algemeen gezien een veel te beperkt inzicht in waar winterbanden nou eigenlijk goeD voor zijn.

Dit zijn onder andere, doch niet uitsluitend:
  • Blijven soepeler bij temperaturen onder 8?C
  • Hebben bredere waterafvoergroeven
  • Hebben lamellen, waardoor er beter grip is op sneeuw

Vooral punt 2 is in NL best behoorlijk belangrijk!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply