Mark wrote:Pas op met een vochtvreter hoor. Ik heb zo'n ding er ook in gehad. Net ff wat te hard door de bocht en hij pleurt om... En die troep die onder in dat bakje ligt is geen water.
Heb hem goed en stevig vast gezet valt niet om iig
? ruitontdooier kun je bij elke hema/halfords/pomp kopen. Wordt je AX alleen wel vies van.
De mijne net ook maar ff in de auto gegooid.
Rubber ingevet met vaseline (wat klinkt dat lekker dubieus ) en de-icer in de sloten gegooid.
Merk met dit weer idd dat de ruit pas echt schoon-geblowd wordt als je gaat rijden. Maja, dan zien je de eerste twee straten zo weinig...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Mark wrote:Pas op met een vochtvreter hoor. Ik heb zo'n ding er ook in gehad. Net ff wat te hard door de bocht en hij pleurt om... En die troep die onder in dat bakje ligt is geen water.
hmmz, ik heb er een op de hoedenplank en die valt idd regelmatig om... Ik dacht wel dat het gewoon water was wat erin zat, iig is het over de hoedenplank gegaan.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
arnie wrote:Eigenlijk is het warmdraaien tijdens het schrappen niet bevordelijk voor je motor Heb ik ooit wel eens voor mijn Rijbewijs moeten leren.
verklaar je nader, ik laat hem vaak ff 1/2 minuutjes draaien voordat ik wegrijdt.
Dan staat hij stationair maar wat te schommelen en dat schijnt slecht voor je motor en brandstofverbruik te zijn. Als het gevroren hefet kun je beter starten en meteen wegrijden.
Heb het +- 3 jaar terug zelfs nog op mijn Auto-theorie examen gehad.
gertjuh wrote:lang leven een deken over me auto, ideaal
[edit]hier zou die deken helaas de volgende dag gestolen zijn![/edit]
Morgen ga iik 5 minuutjes eerder van huis. M'n rubbers heb ik met talkpoeder ingepoederd, trekt al het vocht ervan af. En warmdraaien doe je met de zonnekleppen naar beneden, dan blijft de warme lucht daar hangen.
q01z ==> ik blijf niet editen/modden he turbotildo!
M'n rubbers heb ik met talkpoeder ingepoederd, trekt al het vocht ervan af. En warmdraaien doe je met de zonnekleppen naar beneden, dan blijft de warme lucht daar hangen
talkpoeder zou ik vvor vaseline vervangen je rubbers moeten vettig zijn niet droog en je blower aan en je zonne kleppen naar beneden zorgt er voor dat je voorruit een keer barst te veel warmte verschil.
gewoon krabben met de motor uit is het beste voor je auto
arnie wrote:Ik stond vanochtend met een lege tank bij de benzinepomp en een tankdop die vast zat. ff bakkie koffie gehaald binnen en eroverheen gegooid
haha ik wou net zeggen, als het vriest is de tankdop echt een ramp bij een ax.. heb al een paar lopen kloten met een vaste tankdop..
arnie wrote:Ik stond vanochtend met een lege tank bij de benzinepomp en een tankdop die vast zat. ff bakkie koffie gehaald binnen en eroverheen gegooid
haha ik wou net zeggen, als het vriest is de tankdop echt een ramp bij een AX.. heb al een paar lopen kloten met een vaste tankdop..
Daarom tank ik ook lekker aan het eind van de middag, sta ik niet voor aap bij de pomp
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
Als je de motor laat draaien tijden het krabben komt ie veel langzamer op temperatuur.
Ten eerste omdat je alle warmte direct uit het koelsysteem haalt met de verwarming.
Ten tweede omdat de motor veel sneller warm wordt als ie toeren moet maken.
Dat kan dus leiden tot hogere slijtage aan de internals van de motor. De o zo belangrijke motorolie komt veel langzamer op temperatuur en smeert dus veel minder goed.
Wat niet wil zeggen dat iedereen komende zomer met een verrot motorblokje zit.
Alleen, echt goed is het niet. Je kunt een en ander een beetje ondervangen door 's winters een olie te gebruiken die koud al erg vloeibaar is.
Het is niet supergoed voor de auto, dat is een zekerheid, geen discussie mogelijk. Maar ik doe het toch wel. Al zou het extra reparatiekosten opleveren, dan blijft mijn slanke franse schone een stuk goedkoper dan een auto van meer dan ?5000,- die afschrijft
TurboTilbo wrote:Nou, rot blok... Je kunt ook overdrijven.
Hij zegt juist dat het NIET wil zeggen dat iedereen deze zomer met een verrot blok zit.....
Ik krab zonder draaide motor want naar mijn idee heeft het helemaal geen nut. Verwarming word pas warm na paar km's rijden en dan blaast ie dus alleen koude lucht op mn ruit als ie net draait.
Gewoon goede krabber kopen en zoveel werk is het niet eens
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).