argh!!! Geflitst van voorkant!!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber

argh!!! Geflitst van voorkant!!

Post by Meltdown »

Hoi,,

Ik ben beetje dom miss maar kun je geflitst worden in NL via de voorkant?? Het was pokkeslecht weer, kan iets te hard gereden hebben, maar ineens gaat er aan de voorkant van mij een flitser af!! Ik zie effe geen steek meer, gelukkig dat er niemand te zien was om me heen die ik zou kunnen raken, buiten de freaking bomen dan van 199 jaar oud!!

Maar nu, het volgende, ben dus geflitst... is dit legaal langs de voorkant? Want vindt het beetje raar, ik heb niet eens een goede nummerplaat aan de voorkant...

Iemand die me daar wijzer over kan maken??

Greetz

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

volgens mij MAG het wel, veel flitsers op de snelweg flitsen ook van voren (zodat ze ook gelijk de gordel en bestuurder kunnen zien)
in Duitsland wordt er bijv. heel veel van de voorkant geflitst, met een duidelijek foto ook vd bestuurder, pas is daar nog een overval mee opgelost..

alleen is het natuurlijk niet echt heel veilig als je verblind wordt! als je m krijgt zou ik bezwaar aantekenen.. gelijk ff nu noteren en de omstandigheden alvast ff opschrijven.
Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Als je nummerplaat niet goed was krijg je die bon misschien niet eens ;)

Maar binnenkort is dit geen probleem meer, dan hebben ze overal digitale flitsers en die hoeven niet meer te flitsen. Althans, dat zeiden ze op het nieuws...

Volgens mij is het trouwens wel legaal, hier in de buurt staat er ook eentje die in beide richtingen flitst.
Kijk uit, een Cactussssss

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Meltdown »

En hoe werkt dat digitale flitsen dan? Want hij moet toch registreren wat mijn nummerplaat is of niet dan?

Maar goed ontopic... dus als ik hem krijg, mijn nummerbord is niet officieel van de belgische staat, wij krijgen enkel en alleen een officiele aan de achterkant, voorkant is zelf gemaakt en kan dus zodoende door iedereen veranderd worden.

Maarja, ik zie wel, vond het vooral gevaarlijk, als er iemand voor me of achter me had gereden dan had er een botsing plaats gevonden!!

Greetz

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TurboTilbo »

Digitaal flitsen werkt met een infrarood flits, die zie je nog wel maar het verblind je niet.

En over dat veiligheidsaspect, dacht jij nog echt dat flitsen iets te maken had met veiligheid dan? :roll:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Ik heb het ook een keer gehad, maar toen reed ik op de verkeerde weghelft (was aan het inhalen) en die heb ik nooit gehad....

Ook totaal verblind, echt super onnuttig
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Daan »

idd je hebt flitsers met infrarood.. maar dan zie je geen flits dus dan heb je ineens een boete in de bus.. en gewoon flitsen met een lichtflits mag van voren alleen tot 80kmh zo uit me hoofd.. bij een hogere snelheid zou het te gevaarlijk zijn en word er dus van achter geflitst :roll:
Image
1.1carb 4-bak:)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

in Dld. flitsen ze idd altijd van voren.
en infrarood kan je niet zien... lijkt me ook erg raar als ze daarmee iets afdoende kunnen verlichten voor een foto, aangezien je dan warmte binnenkrijgt en dus om de uitlaat een grote witte vlek.

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Meltdown »

Gelukkig, weer een opluchting, geen botsing, maar zelfs geen boete :P

Greetz

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Schandalig eigenlijk. Koplampen moeten immers ook goed afgesteld staan omdat ze anders kunnen verblinden. Een flits apparaat verblind ook van de voorkant.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Post Reply