Electrische storing Audi (auto openbreken)

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Electrische storing Audi (auto openbreken)

Post by FoxHunter »

Pfff, ik eer en wardeer de degelijkheid van de AX.

De Audi A3, vandaag. In twee maanden tijd al 5 keer gehad dat de ramen vanzelf open en dicht gingen.

Nu was ik vanmorgen aan het krabben, sleutel lach (misschien dom) in de auto. Instructie boekje beschrijft dat wanneer men de auto op afstand opend, de deur vervoglens niet word geopend, de deur vanzelf weer sluit. Affijn, de deur was opengeweest, dus automatisch sluiten is volgens het de dealer niet mogelijk.

Tijdens krabben de deur open gelaten, waait dicht en meteen deuren opslot. Geen knopje of wat dan ook aangeraakt. Ik bellen voor reserve sleutel, nergens te vinden want die is ooit zoek geraakt.

Komt modern om de Audi open te maken. Alles geprobeerd. Van binnenuit kregen we geen ramen open, de deuren gingen niet open, knopje om de deuren te openen reageerde niet, met de hengel op het knopje van de sleutel, deed het ook niet....

Affijn, auto naar de Audi dealer gesleept. Niet even makkelijk omdat ik hem nog in de versnelling en op de handrem had staan. Audi krijgt hem ook niet open, waarschijnlijk electrische storing die de deuren blijft blokkeren.

Wat dan? Ik moet toch mijn spullen hebben. Nou meneer hier heeft u een leen auto, hoppa met een Lifehammer de raam eruit... Dus met de arm door het raam om de deur te openen, maar nee hoor hij wou echt niet open. Sleutel gepakt, toen weer op knopje en toen maar wel open.

Werd ik net gebeld. Ze konden geen storing vinden, maar toch hebben ze alle sloten moeten vervangen, en uitteraard een nieuw raampje. Kosten? Gelukkig niet voor mij, maar volgens mij is dat niet goedkoop. (meteen maar even laten uitbalanceren en de veringen laten smeren)....

Al met al, drie hoeraatjes voor de AX die het allemaal wat makkelijker voor ons maakt!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha gelijk whoppa met de lifehammer er doorheen!
maar ik snap je volledig..

al die nieuwe electronica maakt het niet makkelijker! We hebben met de xsara ook al een keer de nodige problemen gehad (3 nieuwe hoofdcomputers in 3 dagne, op alle3 niet starten.. toen tegen alle regels in gewoon even half uurtje stroom vd accu en tada, starten lopen.. ook leuke dus voor de startblokkering!)
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

had jij de motor lopen tijdens het krabben?

die dingen springen nl. zelf in de vergrendeling als je gaat rijden of iets.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Joost wrote:had jij de motor lopen tijdens het krabben?

die dingen springen nl. zelf in de vergrendeling als je gaat rijden of iets.


klopt, als je over 15 km/h gaat sluit ie alles. deed m'n Golf TDI ook :)

is tegen carjacking.

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 179
Joined: WedAug16, 2006 8:02:43 PM
Location: kessenich (belgi?)

Post by Meltdown »

Probleem is denk ik dat je niet achter je auto aan het rennen bent als je aan het krabben bent :P

Greetz

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Lekker ja die electronica :P
Keb dat ook eens gehad met de mercedes vito van m'n werk.
Ik was chauffeur en moest wat bezoekers ergens ophalen.
Dus ik kom daar aan, parkeer het ding langs de kant van de weg, vito op de handrem (die overigens ook op een erg logische plek zit :P), alarmlichten aan en liet de motor gewoon draaien, de bezoekers stonden al klaar.
Dus ik stap uit, doe het portier dicht en wil die schuifdeur open doen, en jaaa daar kwam het hoor :D
Ik pak de deurgreep vast en jawel hoor, klikklikklik valt het hele ding in het slot.
Sta je daar met zo'n vito langs de kant van de weg, motor aan maar totaal in z'n vergrendeling gevallen :D
Was toen ook een electronica probleem, uiteindelijk konden we hem weer met de reservesleutel open maken.

Maar idd, dan ben je toch weer heel blij dat je in je ax zit waarvan je de electronica nog simpel kan begrijpen en zelf ff uitzoeken wat er mis mee is :)
Heerlijke autootjes, alleen jammer dat ze niet meer nieuw gemaakt worden nu.
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 179
Joined: WedAug16, 2006 8:02:43 PM
Location: kessenich (belgi?)

Post by Meltdown »

Edwin wrote:alleen jammer dat ze niet meer nieuw gemaakt worden nu.


Ben bang dat ze hem dan ook vol zouden proppen met die electronica van vandaag!!

Greetz

MeeL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: SatNov18, 2006 8:02:34 PM
Location: grou

Post by MeeL »

kevin.broke wrote:
Joost wrote:had jij de motor lopen tijdens het krabben?

die dingen springen nl. zelf in de vergrendeling als je gaat rijden of iets.


klopt, als je over 15 km/h gaat sluit ie alles. deed m'n Golf TDI ook :)

is tegen carjacking.


carjacking of niet vind t toch een prettig gevoel dat als er iets gebeurd ze een portier kunnen openen :roll:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat is het mooie.. als de accu eraf gaat en/of airbag open zijn er nog een paar gevulde elco'tjes die ervoor zorgen dat ie openspringt.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Meltdown wrote:
Edwin wrote:alleen jammer dat ze niet meer nieuw gemaakt worden nu.


Ben bang dat ze hem dan ook vol zouden proppen met die electronica van vandaag!!

Greetz


de c2 komt nu het dicht's in de buurt gezien de 106/saxo niet meer gebouwd worden, en ja de c2 heeft b.v al teveel elektronische snufjes .

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Probleem zit hem in de elektrische sloten ! is bekend probleem van de A3 ookal beweerd de dealer van niet (ook bij de golf overigens).

3x snel achter elkaar aan het handle trekken van binnen dan had hij overigens wel open gegaan zonder het knopje in tedrukken ;)

Deurpen omhoog trekken werkt niet, slot trekt hem meteen weer terug.

Raam eruitslaan is erg domme actie van de dealer, dingen heb je zo zonder schade open :roll:

Heb 4 jaar bij een Audi/VW dealer gewerkt als technisch expert ;) ken deze auto's van binnen en buiten vandaar.
Image

My Cars <98>.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

nadat de raam eruit lag, hebben we aan de hendel blijven trekken maar hij weigerde (van binnenuit)...

Probleem zat hem in het contactslot, die hebben ze vervangen. Ik merkte nu overigens op, dat als de deur nu nog open is geweest, de deuren automatisch opslot gaan.

Verso van mijn pa heeft dat niet. Een maal een deur open gehad en de deuren gaan niet meer vanzelf op slot.

Deuren gaan niet opslot boven een bepaalde snelheid, heel stom dat moet ik zelf doen. Schijnt dat Opel, Audi en VW tegenwoordig niet meer makkelijk open te krijgen zijn (met uitzondering van de life hammer)... Deuren zijn voorzien van dubbele sloten...
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

naah, dat van een bepaalde snelheid sloten inschakelen kan je instellen via interactief storing zoeken en dan herprogrammeren van de sloten.

En dat van die handle moet je snel 3x achter elkaar doen ;).
Image

My Cars <98>.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

'k Vind die "zelfdenkende" sloten maar een beangstigend idee.
Nu stond je dat toevallig buiten en kon je er niet meer in.
Voor 't zelfde geld zat je erin (en misschien in een situatie die nou niet echt prettig is, half onder water ofsow) en kun je er niet meer uit, omdat je sloten geen zin hebben. Is het toch mooi einde verhaal. :evil:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

MNM(tm) wrote:'k Vind die "zelfdenkende" sloten maar een beangstigend idee.
Nu stond je dat toevallig buiten en kon je er niet meer in.
Voor 't zelfde geld zat je erin (en misschien in een situatie die nou niet echt prettig is, half onder water ofsow) en kun je er niet meer uit, omdat je sloten geen zin hebben. Is het toch mooi einde verhaal. :evil:


Inderdaad! Lang leve de AX :P Electronica sucks!
Freude am Fahren.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Zo is het maar net, electronica sucks (tot een bepaald nivo:P)

Deur wou gewoon echt niet open, ook niet na acht keer aan de hendel trekken :)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Net even de proef op de som genomen met m'n Golf Plus.

In de auto gaan zitten en met de afstandbediening de auto op slot gedaan.

Mooi dat ik het geluk had een afstandbediening in m'n hand te hebben anders was ik er nooit meer uitgekomen, ook niet met drie keer de deurhandel (en ook niet met drie honderd keer) openen.

Auto is dus ook geschikt als mini Huis van Bewaring, ga toch de gebruiksaanwijzing van de auto maar is bestuderen mogelijk is er toch wel een slimme ontsnapping mogelijk, maar al met al vind ik het vreemd dat het mogelijk is om je zelf of anderen op te sluiten.

Al die elektronica in die auto's het maakt het leven er niet simpeler op :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

hebben we het hier over een AX henk?

Maar moet je nagaan, wat gebeurt er als er sluiting ontstaat doordat je bijvoorbeeld in het water licht? Gaan de deuren dan open, of blijven ze gesloten....
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

FoxHunter wrote:hebben we het hier over een AX henk?

Maar moet je nagaan, wat gebeurt er als er sluiting ontstaat doordat je bijvoorbeeld in het water licht? Gaan de deuren dan open, of blijven ze gesloten....


Henk heeft het over zijn VW golf plus. Zal wel een soortgelijk systeem in zitten.
Freude am Fahren.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

arnie wrote:.. Henk heeft het over zijn VW golf plus. Zal wel een soortgelijk systeem in zitten.


Ik neem aan dat alle auto's van VAG ongeveer de zelfde elektronica hebben, zoals ik al geschreven had ga ik maar is in het instructie boekje kijken of er over dat fenomeen wat gescreven staat.

Groetjes, Henk

@FoxHunter, ik had het inderdaad over een VW Golf Plus dat is mijn verplicht dagelijkse vervoermiddel.
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply