Dashboard

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
bad_my84
AX Master
AX Master

Dashboard

Post by bad_my84 »

Ik ben vandaag begonnen met het inbouwen van een type 2 dash.

WAT EEN K*TZOOI!!!

Net uitbouwen van het type 1 dash ging niet, het brak meteen over :?
Dus ik denk, boeie, heb toch een nieuw dash.

Gaan we verder kijken naar de kabelboom. Wil ik alle relais op de goede plek hangen, blijken alle kabels door elkaar te lopen en is de enige mogelijk om ze goed te krijgen...knippen. Dus dan maar eens kijken naar de zekeringen, ARGH, alles is te kort om het op de bijbehorende plek in een type 2 dash te krijgen :evil:
Dan blijven de kabels maar zitten hoe ze zitten denk ik, verder naar de kmtellerkabel. Lijkt best wel kort, hmm.

Dan het dash er maar eens inhangen, komen de bevestigingspunten onder de motorkap uit in de gaten van de luchtaanvoor en past de aanjager zooi niet helemaal lekker :? En tot overmaat van ramp blijkt de kmtellerkabel idd zo kort dat ie niet eens door het bijbehorende gat in het dash past :wall

Owja, het type 2 dash lijkt ook wel smaller te zijn dan de type 1 en het sluit niet aan op de afdekstripjes van de stijlen van de voorruit.

Het originele dash terugzetten gaat ook niet meer want dat ligt in 1000 stukjes in een hoekje :x

IK KAN WEL JANKEN, komt het ooit nog goed? :|
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Ja, het komt vast goed.
Maar dat gaat je wel even werk kosten als ik dat zo lees.

Pfff, wat een gefrot zeg.
Ik dacht dat dat dash verwisselen nog wel te doen was.
Hoewel, ik zag van de week een foto van ZX cruiser, waarbij de bevestiging van zijn typeII dash ook in een vierkant uit kwam, in plaats van in het schutbord.

Misschien kan je hem even mailen, of ie het inmiddels heeft opgelost. Dan kan jij ook weer verder.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik dacht idd ook dat het nog wel te doen was, wat ik zo allemaal gehoord had. En veel werk gaat het idd kosten, kan de halve kabelboom gaan verlengen :?
Mijn pa kwam ook al met het idee om aluminium plaatjes op maat te maken voor de bevestigingspunten.
Het allergrootste probleem is de kmtellerkabel, maar ik zal zxcruiser idd eens vragen, misschien heeft ie daar een oplossing voor.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

bad_my84 wrote:Ik dacht idd ook dat het nog wel te doen was, wat ik zo allemaal gehoord had. En veel werk gaat het idd kosten, kan de halve kabelboom gaan verlengen :?
Mijn pa kwam ook al met het idee om aluminium plaatjes op maat te maken voor de bevestigingspunten.
Het allergrootste probleem is de kmtellerkabel, maar ik zal zxcruiser idd eens vragen, misschien heeft ie daar een oplossing voor.
Ik heb ook Alu-bevestigingsplaatjes gemaakt voor mijn Dashboard. Dit geeft ook extra versteviging, want mijn type 1 dash was gescheurd in het midden. Zou het aan Jan-Steven moeten vragen, maar denk dat hij nu niet meer scheurt :wink:
Freude am Fahren.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

De plastic afdekplaatjes van de A-stijlen hebben bij mijn T1 een soort schuimrubber ertussen, zowel tussen plastic en A-stijl als tussen plastic en dash. Misschien dat dat helpt... Hoe dan ook veel succes & sterkte nog!
Kijk uit, een Cactussssss

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Thnx mensen, ik heb er toch al weer wat meer vertrouwen in gekregen :)

Het enige echte grote probleem is de kmtellerkabel, ik moet een langere hebben :?

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

ik ga zo even uit de sloper de km teller kabel halen!
Bedankt voor de tip!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Citrosanfan wrote:ik ga zo even uit de sloper de km teller kabel halen!
Bedankt voor de tip!
Dan mag jij me gaan vertellen of die langer is, weet ik ook meteen of ik gewoon een nieuwe kan kopen :)

Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Maarten v E »

ik heb toen eens een km teller kabel gehaald in heerlen bij steinbusch op de kissel bijna in landgraaf

die had er even naar de lengte gekeken en trok zijn magazijn open met tig van die dingen in allerlei verschillende lengtes en toen had ik meteen de goede

gr

Maarten

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Thnx, das een goed tip :!:

Maarre hoeveel kost zon ding eigenlijk? Zal niet belachelijk duur zijn, maar toch leuk om te weten :wink:

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik begin er weer vertrouwen in te krijgen :!:
Ik heb vandaag de helft van de kabelboom uit de knoop gehaald, 23 kabeltjes doorgeknipt en weer aan elkaar geknepen.
Morgen de andere helft waarvan er nog een deel verlengd moeten worden.

Ben er trouwens ook achter gekomen dat iemand ooit een primitieve startonderbreker heeft ingebouwd, knopje omzetten en je kunt starten wat je wilt, hij slaat nooit aan. Knopje hadden ze wel goed verstopt, kwam er pas achter toen het hele dash eraf lag :roll:

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Steinbusch in Heerlen is trouwens weg. Ik zag het vandaag toevallig omdat ik aan de overkant mn dorpel rechts dicht liet maken. Probeer anders een bij het Roda-stadion, of die naast Kinderstad in Heerlen.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Popmart wrote:Steinbusch in Heerlen is trouwens weg. Ik zag het vandaag toevallig omdat ik aan de overkant mn dorpel rechts dicht liet maken. Probeer anders een bij het Roda-stadion, of die naast Kinderstad in Heerlen.
Daar kwam ik idd ook achter en toen ben ik idd naar het roda stadion gereden.

En, nog beter, ik heb een langere kabel gevonden! Hij is zo'n 10cm langer, dus het moet gaan lukken!

Post Reply