net bij het wegacceleren bij het stoplicht (zierikzee) even volgas gegeven, 2e versnelling bij +-90 (ongeveer 6500rpm) schoot in 1x mn auto uit de versnelling!!
opzich geen ramp natuurlijk, maar ik reed nog plankgas.. dus ik hoor m in 1x nog een 2000rpm doorschieten
mn toerenteller gaat maar tot 8000rpm (teller van een 106) mjah, het wijzertje kon verder
Daarom toerenbegrenzer. Terug bouwen dat ding dus. Naja als je zuigers vast zitten aan je cilinderwand dan stopt ie ook wel met toeren maken.
Nou on topic. Hoe klonk het
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Daarom toerenbegrenzer. Terug bouwen dat ding dus. Naja als je zuigers vast zitten aan je cilinderwand dan stopt ie ook wel met toeren maken.
Nou on topic. Hoe klonk het
HET KLONK SUPER!
toerenbegrenzer is trwns stuk, dus daarom had ik die er maar af gehaald..
niets stuk uiteraard, zo'n blokje kan wel wat hebben hoor
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
bij mij klonk het alsof ie geen vermogen meer had.
Oh, Okee. Dat zou er met die van mij weleens mis kunnen zijn. Ze heeft het sinds ze op haar kant gegooid was, dussuh...
Olieverlies heb ik alleen niet op het moment dat ze gewoon stil staat. Olie heb ik wel aan moeten vullen na het "incident". En de koelvleoistof gaat erg snel op nu, zonder dat er iets lek is!
Waar zit de toevoer van olie richting koppakking? Vrij hoog op de motor middenachterin? Daar zat een slang los, die ik weer aangeduwd heb. Kan er ook lucht in zitten?
Soow, wat een vragen schieten me te binnen zeg!
die slang is waarschijnlijk van je koelvloeistof, als die een beetje los is kan ie daar wel eens koelvloeistof verliezen.
of is het een heel klein stukje slang richting je injectiesysteem?
Een beetje olie lekken doen (bijna) alle ax-jes wel. Als je iedere maand een liter erbij moet gooien is het niet goed.
Browny wrote:die slang is waarschijnlijk van je koelvloeistof, als die een beetje los is kan ie daar wel eens koelvloeistof verliezen.
Een beetje olie lekken doen (bijna) alle AX-jes wel. Als je iedere maand een liter erbij moet gooien is het niet goed.
Ja is volgens mij de slang richting injectie. Het is namelijk ook geen water/koelvloeistof wat daar uitgelopen is maar olie. Als daar lucht in zit kun je dan ook moeite hebben met optrekken? Of zitten die systemen niet in verband met elkaar? Er was trouwens niet erg veel uit gelopen want ik heb maar een halve liter olie toe hoeven voegen.
Browny wrote:die slang is waarschijnlijk van je koelvloeistof, als die een beetje los is kan ie daar wel eens koelvloeistof verliezen.
Een beetje olie lekken doen (bijna) alle AX-jes wel. Als je iedere maand een liter erbij moet gooien is het niet goed.
Ja is volgens mij de slang richting injectie. Het is namelijk ook geen water/koelvloeistof wat daar uitgelopen is maar olie. Als daar lucht in zit kun je dan ook moeite hebben met optrekken? Of zitten die systemen niet in verband met elkaar? Er was trouwens niet erg veel uit gelopen want ik heb maar een halve liter olie toe hoeven voegen.
kan gewoon een ontluchtingsslang geweest zijn, een koppakking gaat niet kapot van een auto op zn kant gooien, de olie zal dr eerder ergens anders uitlopen.