Combiketel naar z'n mallemoer

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Combiketel naar z'n mallemoer

Post by Glenn@nl »

Ja hoor, heb ik weer natuurlijk

Ouders op vakantie, begeeft de ketel 't. Voor de verwarming is 't niet zo erg natuurlijk met 35 graden buiten. Maarja, ik krijg ook geen warm water meer :twisted:

Knipperende 4 op de ketel, betekend een Module fout volgens het boekje. Ik ben benieuwd wat er stuk is

Morgen maar 'ns bellen of een monteur ff kan kijken naar 't apparaat.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Al eens proberen te resetten? Trek desnoods gewoon de stekker er even uit. Valt altijd te proberen.

Succes met de koude douches ;) (al hoeft dat met dit weer ook geen straf te zijn)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Koud douchen kan met dit weer ook geen kwaad! :D
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

's morgens vroeg om 6 uur wel :twisted:

Maar hij doet 't alweer; waterdruk was te laag ofzo, waardoor die zichzelf uitschakelde om koken te voorkomen. Naja zoiets.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

gebeurt vaker in de zomer, ff bijvullen, zo gepiept.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Nouja je zou toch zeggen dat 't een gesloten verwarmingssysteem is; waar blijft dat water dan?

In de zomer zou je toch juist zeggen dat 't water uit moet zetten, of is de temperatuur van het verwarmingsgedeelte in de zomer koeler waardoor het tov het winterseizoen inkrimpt?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

in de zomer staat de cv tijdenlang uit, waarschijnlijk komt het daardoor, ben een beginnend cv+airco monteur dus weet nog bijna niks.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Glenn@nl wrote:Nouja je zou toch zeggen dat 't een gesloten verwarmingssysteem is; waar blijft dat water dan?

In de zomer zou je toch juist zeggen dat 't water uit moet zetten, of is de temperatuur van het verwarmingsgedeelte in de zomer koeler waardoor het tov het winterseizoen inkrimpt?
In de ketel zit er een overloop dat loost op de rioolaansluiting.
Als het vaker gebeurd (bijv om de paar maanden) dan is er intern iets duurs stuk, ben de naam ff vergeten, en blijft ie cv-water op het riool lozen.
Dat had ik in mijn studentenhuis een jaartje of wat geleden.

Bij een traditionele cv in bedrijf is de aanvoer temp 80 a 90o en de retour temp 60 a 70o. Zou zo wel iets druk kwijtgeraakt kunnen zijn....?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JeaN »

Je zou ook het expansievat kunnen controleren, als deze lek is raak je ook water kwijt (hoe je dit doet weet ik zo even niet)

Of anders misschien de overstort (deze zorgt dat er bij teveel druk een beetje water geloosd wordt, bij +/- 3 bar)

Dit is een rode knop onder de cv-ketel zeg maar, draai der anders eens aan, komt er water uit dan is dit niet het probleem.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

JeaN wrote:Je zou ook het expansievat kunnen controleren, als deze lek is raak je ook water kwijt (hoe je dit doet weet ik zo even niet)
met een steeksleutel ofzo op de bovenkant van de zijkant en de onderkant van de zijkant even tikken. Moet een heel ander geluid geven.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Browny wrote:
JeaN wrote:Je zou ook het expansievat kunnen controleren, als deze lek is raak je ook water kwijt (hoe je dit doet weet ik zo even niet)
met een steeksleutel ofzo op de bovenkant van de zijkant en de onderkant van de zijkant even tikken. Moet een heel ander geluid geven.
en is ie dan GOED of juist KAPOT?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JeaN »

Als je op de onderkant tikt, moet je een beetje een hol geluid horen (het moet een beetje doorgalmen).

Is dit niet het geval dan kun je wel zeggen dat het expansievat overleden is.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Joost wrote:
Browny wrote:
en is ie dan GOED of juist KAPOT?
Hij moet een heel ander geluid geven, dat hoort, doet ie dat niet, is ie kapot.

Post Reply