@#$%^ Dealer

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
megator
AX liefhebber
AX liefhebber

@#$%^ Dealer

Post by megator »

Ik ben vandaag naar de dealer gegaan en ik heb de slechtste ervaring ooit gehad. Ik moest 50E beten alleen om de voorwielen te balanceren en het duurde noch eens een uur en drie kwartier. En dan zijn ze niet eens al te aardig. Heeft noch iemand slechte ervaringen met de citroen dealer in Zoetermeer in meerzicht? Ik ga in ieder geval nooit meer terug. Aan de positieve kant kreeg ik van de dealer een otel cake ter promotie van de veel te royale actie weken. Maar dit uitweegt de slechte ervaringen niet.
Image

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Zo, da's flink aan de prijs zeg. :shock: Duur cakeje. :lol:

Voor dit soort dingen kan je sowieso beter vooraf ven rondbellen. Prijsverschil is soms groot. Kies wel een goeie bandenboer. De ervaringen met KwikFit/KwikShit en dergelijke zijn nogal wisselend.... :?

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

50E is een juist bedrag en ik kan me goed voorstellen dat ze niet vriendelijk waren en dat het 1 uur en 3 kwartier duurde :)

Uitlijnen van een AX is echt een kutklus namelijk :lol:

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

ja het is de eerste keer dat ik naar de dealer ga dus ik ben een beetje erin geluised door de dealer. maargoed daar ga ik nooit weer terueg. het was aleen de wielen balanceren niet een uitleinen.
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

KMvrtr wrote:Zo, da's flink aan de prijs zeg. :shock: Duur cakeje. :lol:

Waar laat jij het doen dan?

De laatste keer heb ik het zelf bijgesteld met een tachimeter en dat was beter dan de kwikshit gelukt is..

Wacht eens... alleen balanceren??

Wat een klootzakken dan! Ik heb 't de laatste keer heel goedkoop kunnen doen maar was 30 euro kwijt voor vier nieuwe banden monteren + balanceren!

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

Was 13 euro kwijt en het duurde 10 minuten-kwartiertje bij Van Bemmelen in Delft.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Onbegrijpelijk! Wat hebben ze allemaal gedaan in die tijd? Je kwam net voor de middagpauze binnen zeker? En wat een geld zeg, hoe durven ze.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

heb jij de bekende 3 gaats alu velgjes? zonder naafgat in het midden?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Ook de bekende wielen zonder naafgat zijn goed uit te balanceren! heb laatst de plaisir laten doen voordat we naar Frankrijk gingen. half uurtje werk voor 4 banden. Kosten heb ik geen idee van trouwens!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

als je geen naafgat in het midden hebt (first velgen ofzo), dan moeten ze de hele machine ombouwen voor jou velgen.. of zo'n oud apparaat uit het archief trekken waarmee ze de wielen onder je auto kunnen balanceren..

beide zijn echt rotklussen, je zou ze dr bijna gelijk voor geven..

onder de auto balanceren kan bijna niemand meer, laat staan dat er nog garages zijn met zo'n apparaat..

de machine ombouwen hebben ze ook echt een hekel aan.

als je dus first velgjes hebt, dan begrijp ik ze volledig, qua tijd, saggo zijn en zelfs qua kosten..

maar t blijft veel geld/tijd ;)
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik dacht dat dat ombouwen wel meeviel qua tijd. Toen ik die velgjes nog had staken ze een ombouw op dat apparaat die de velgen in de 3 boutgaten pakten.

De 1ste keer had die vent blijkbaar nog nooit 3 gaats blinde velgen gezien. Zonder dat centrale gat. Toen had ie er een racepoeder ingedaan. Dat zou moeten hechten waar de onbelans zat.

Nou dat heb ik geweten. Tot de 80 ging het goed. Daarboven leek het wel of ik op vierkanten reed. Die zooi kon ie er dus weer uithalen.

Blijft duur dus!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

racepoeder ? ik moet dan altijd denken aan laxeermiddel.....

verder kost het uitlijnen bij Walraven in Vlissingen standaard 45 eurie.

Walraven doet zijn werk goed en er zijn weinig klachten over,(wel kunnen de collega's het niet echt met elkaar vinden vaak, maar daar zijn de klanten niet de dupe van :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

DuFF wrote:verder kost het uitlijnen bij Walraven in Vlissingen standaard 45 eurie.

uitlijnen is wat duurder jah, maar twee velgjes uitbalanceren betaal je normaal ongeveer 30 euro voor en zijn ze met een kwartiertje wel mee klaar.

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

ja ik heb first velgjes. en het was om de afspraak was om 8:30 dus mischien een kofie pause maar geen lunch.
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Nouja van 'n citroendealer mag je toch wel verwachten dat ze nog wel 'n apparaatje hebben voor 't balanceren van de eigen producten... Volgens mij hebben ze nog genoeg AXjes in onderhoud. Als ik bij Citroen de Jong ben in Leiderdorp, en ik kijk de werkplaats in ziet ik er bijna altijd wel eentje staan.

En jah dat First-lichtmetaal rijdt toch nog redelijk veel rond..

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Zelfs de nieuwe peugjes hebben geen centraal naafgat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

Das waar mijn moederes 206cc heeft geen centraal naafgat. Is het zo veel moeilijker om een wiel te balanceren zonder dat gat?
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

dan moeten ze een verloopding in het balanceerapparaat steken en daar zijn ze meestal niet zo gelukkig mee want dat kost weer 10 minuten. :roll:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Tis gewoon kl*te om velgen te balanceren zonder centraal gat :?

Je moet op dat verloopstuk dat je erop moet schuiven ook nog eens de steek instellen. Bah.. maar ik vind het wel een duur geintje wat ze hebben gerekend.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply