achterremmen en handremkabels

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin

achterremmen en handremkabels

Post by q01z »

as. dinsdag apk.. dus ben met me remmen bezig..

remklauwen voor reviseren en monteren was misschien een uurtje werk voor 2..
maar ik ben al bijna 4uur bezig met me achterremmen! en dan eigenlijk alleen rechts achter.. ik heb me remcilinders/remschoenen al vervangen.. ook me trommel.. zit geen lucht in of wat.. maar remmen ho maar :?

en handrem deed zoiezo al nix.. blijkt dat stelmechanisme vastgerot aan mn ankerplaat! en dat gedeelte ook nog eens afgebroken vd ankerplaat :roll:
en denk maar niet dat je zo'n ankerplaat los krijgt, ja 3vd4 torxschroeven zonder enige moeite.. en de 4 draai je dan dol.. :?

marc isNIET vrolijk.. zometeen maar ff de handremkabels van mn rode GT afbeunen.. en die onder de grijze zetten..

maar ik vermoed dat de remdrukverdeler (waarom heb ik die in vredesnaam? is een '89er en een oudere dan mn rode! en die had dat niet..) naar de donder is.. en die heb ik natuurlijk niet..
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

Gewoon uitbesteden marc scheelt je n hoop gezeik en zo duur is t niet 8) en anders wel nieuwe kabels erop, scheelt ook veel met t afstellen!!

Gewoon gaan werken in plaats van heel de middag gaan liggen prullen :P
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

haha morgen ga ik weer werken hoor geert! ;)

tis 'gelukt'

in zovere dat ik dus een handremkabel van mn rode GT gejat heb.. en die dus 'gelijk' heb gesteld met de rem aan de andere zijde.. maar dat zegt niet dat hij nu hard remt (op de handrem) blokkeren doettie zeker! maar niet het eerste klikje, al is dat volgens mij onzin dat dat moet..

verder remt hij best aardig.. hij remt links achter ietsje harder.. mjah we zien wel wat de keuring brengt!
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: achterremmen en handremkabels

Post by Kakelbont »

q01z wrote:maar ik ben al bijna 4uur bezig met me achterremmen! en dan eigenlijk alleen rechts achter.. ik heb me remcilinders/remschoenen al vervangen.. ook me trommel.. zit geen lucht in of wat.. maar remmen ho maar :?

en handrem deed zoiezo al nix.. blijkt dat stelmechanisme vastgerot aan mn ankerplaat! en dat gedeelte ook nog eens afgebroken vd ankerplaat :roll:
en denk maar niet dat je zo'n ankerplaat los krijgt, ja 3vd4 torxschroeven zonder enige moeite.. en de 4 draai je dan dol.. :?

Klinkt oo zo bekend, daar wordt je echt horendol van, vooral die dol draaiende schroeven op de ankerplaat is echt balen! :evil:

Mijn 89'er ax die ik voor slooponderdelen had staan ging alles zonder moeite los, en m'n witte 93'er zat toen alles vastgerot. Was dus achteraf echt een miskoop waar nooit onderhoud aan besteed was.

En dat terwijl zulk leed zo makkelijk te voorkomen is door af en toe een wasbeurtje tegen het invretende pekel aan het einde van de winter. :roll:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply