Uitlaat eronderuit gedonderd!!!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Uitlaat eronderuit gedonderd!!!

Post by blueduck »

Afgelopen vrijdag was ik nietsvermoedend onderweg naar mn werk... De laatste dagen maakte mn uitlaat al wel een sportief geluidje, maar ik had er nog niet echt naar gekeken....
Dus ik rij naar Amersfoort, ben ik ter hoogte van knooppunt rijnsweerd, en ik denk: hij maakt nu echt wel heel veel herrie! :oops: dus ik mn radio uit, hoor ik ook geschraap van metaal over asfalt....
Dus ik in lichte paniek mn auto de berm in gestuurd (op dat plekje was geen vluchtstrook, was ik nou maar 500 meter doorgereden, dan was t een minder heftig avontuur geweest...) dus ik in de besneeuwde berm de restanten van mijn einddemper onder de ax uit gevist, en toen wilde ik de weg weer op....
Niet dus, na 30 cm vooruit gereden te hebben stond ik tot mn assen in de bagger. Na een hoop gekl**t en gevloek en de mazzel dat de spits echt begon, en nog meer mazzel dat ik op wonderbaarlijke wijze mijn auto toch nog uit de shit kreeg, mijn weg voortgezet zonder demper. Gelukkig zit er een kwik fit om de hoek bij mijn werk. Hoewel ik erg tegen kwik fit ben, had ik niet echt een andere keus dan mijn axje daar af te geven om hem daar te laten fixen. Hebben ze allemaal gedaan, ze belden me zelfs om de prijs door te geven. Dat was ff flink schrikken, maar ja ik heb die auto echt nodig... Dus toen ik bij was gekomen van de schrik, heb ik ze de uitlaat laten vervangen. Dik 200 euro armer..... :cry: Zit wel 2 jaar garantie op, dus nu maar snel deze ellende vergeten en weer opnieuw sparen voor de onderdelen voor de volgende reparatie...(deze 200 waren bedoeld voor de koppakking en alles wat daar bij gaat komen)
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Oewh zo krijgt je avatar helaas een dubbele betekenis... :(
Dikke afzetters trouwens weer bij de kwikfit maar je had weinig keus inderdaad... Of sportief zonder einddemper rijden :D
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

:( Zonde man.. er ligt een prima 1.1-pijpje op de sloop bij ons in de buurt.. glimt zo onderhand nog.. Gozer vroeg al of ik 'm wilde hebben voor 50..

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Tja... vanaf de kat is ie helemaal nieuw nu, met 2 jaar garantie, ik weet, tis een schrale troost, maar ja.. Als ik bij die sportgeluiden nou gewoon gelijk eronder was gekropen, en de schade had bekeken, dan had ik inderdaad een stuk goedkoper uit geweest... Misschien had ik t dan nog kunnen lassen, en had t me niks gekost... Maar goed, gebeurd is gebeurd he...

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

balen idd.
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Maar ik ben naar huis gereden midden in de nacht. (wedden dat de buren wisten hoelaat ik thuis was).
Volgende dag naar de autononderdelentoko en voor bijna 80 euro een nieuwe demper moeten kopen op een moment dat het totaal niet uitkwam.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Browny wrote:op een moment dat het totaal niet uitkwam.

Afvallende onderdelen komen zelden goed uit ;)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

:lol: ik bedoelde financieel kwam die 80 euro slecht uit.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

80 euro uitgeven omdat je onderdelen er spontaan afvallen komt dan natuurlijk ook zelden goed uit ;) :D

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Dirk »

kakanox wrote::( Zonde man.. er ligt een prima 1.1-pijpje op de sloop bij ons in de buurt.. glimt zo onderhand nog.. Gozer vroeg al of ik 'm wilde hebben voor 50..

een katloze pijp toevallig ??

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

maarre...komen auto problemen wel eens gelegen??? het is tenslotte vaak vrij kostbaar en of de auto komt stil te staan of er is wel weer wat anders waardoor hij niet meer kan rijden.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

first wrote:maarre...komen auto problemen wel eens gelegen??? het is tenslotte vaak vrij kostbaar en of de auto komt stil te staan of er is wel weer wat anders waardoor hij niet meer kan rijden.

nee, dat niet. Maar als je vrij veel zelf knutseld weet je over het algemeen wel de staat van de meeste onderdelen en weet je ook of deze ermee op kunnen houden, of in dit geval af kunnen breken.
Sommige dingen kan je dus incalculeren. Er zijn altijd onverwachte dingen mogelijk natuurlijk.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Browny wrote:Er zijn altijd onverwachte dingen mogelijk natuurlijk.

Scheur............in..........voorruit :twisted:

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

En t ergste is nog dat ik t niet zelf eronder heb gezet. Maw ik moet nu maar afwachten of die kwik flut figuren het er wel allemaal goed op gezet hebben. Ik denk dat ik morgenochtend maar es voordat ik naar mn eigen werk rijd, eerst bij mn pa langsrij. gewoon ff 10 minuutjes de brug op, ff checken.
Moeten nieuwe einddempers trouwens ingereden worden ofzo? T lijkt net alsof ie nu alweer meer herrie maakt dan toen die demper er net onder zat. heb sinds het akkefietje er ongeveer 300 km gereden, hoofdzakelijk snelweg. Als ik met een draaiende motor de uitlaat dichtdruk met mn hand, bouwt ie wel goed druk op... T zal wel, er zit 2 jaar garantie op, dus als ie eronderuitflikkert, dan heeft de kwik flut een probleem, en ikke niet haha 8)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

kwikfit heeft zelfs moeite met dempers monteren dus op de brug ff checken kan nooit kwaad. Je hoeft niet rustig in te rijden maar de demper moet ff inbranden ofzo volgens mij.

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Ik heb dat ook gehad! Was echt niet meer vooruit te branden toen, maakte wel een leuk geluid. Hij zat bij mij nog een heeeeeeel klein beetje vast dus had de laatste 3 kilometer gewoon doorgereden. Denk dat ik aardig wat vonkjes liet zien maar ja. Zit nu ook een nieuwe onder dus hoop dat ie weer een hele tijd mee gaat!

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

dat is kl*te heb hetzelfde gehad. alleen in een ondergrondse parkeergarage. hahaha dat maakte pas herrie. net alsof het hele gebouw instorte. En kon het ook niet laten om daat even flink dat ding te laten ratelen natiirlijk.

maar die pijp op de sloop. is dat met cat?
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

blueduck wrote:Tja... vanaf de kat is ie helemaal nieuw nu, met 2 jaar garantie, ik weet, tis een schrale troost, maar ja.. Als ik bij die sportgeluiden nou gewoon gelijk eronder was gekropen, en de schade had bekeken, dan had ik inderdaad een stuk goedkoper uit geweest... Misschien had ik t dan nog kunnen lassen, en had t me niks gekost... Maar goed, gebeurd is gebeurd he...

2 jaar garantie maar? (inferieur metaal?) De uitlaat onder mijn BMW is er vorig jaar onder gekomen en er zit nog steeds 5 jaar garantie op! 8)
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

2 jaar is nog precies hoe lang mn ax t moet blijven doen... daarna zal ie ook nog wel blijven doortuffen, maar dan is t niet meer zo heel erg als ie afgekeurd wordt.

Post Reply