$%^&$ kilometertellerkabel

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

$%^&$ kilometertellerkabel

Post by Glenn@nl »

ja hoor het is me gelukt,

ik geloof dat ik m'n kilometerteller kabeltje heb gesloopt :twisted:

ik wilde m'n tellerhuis uit het dashboard halen, stekkertjes los gaat prima, maar die snelheidsmeterkabel :x wat een helding is dat, ik kan er amper achter komen. Vorige maand lukte het nog na een half uur met m'n hand wrikken (en dan vooral om een hand achter het tellerhuis te krijgen, past gewoon niet :? ). Maar vandaag lukte het gewoon helemaal niet.

nu heb ik dus die kabel gesloopt; de binnenkabel kwam mee naar buiten :(

GRRRR

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

dat heb ik ook gehad... hehe op precies de zelfde manier...

blijft k*t zulke dingen... :cry:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Armando
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Armando »

Haha ik had er ook al moeite mee ik heb mijne al een keer van blok naar teller huis vervangen..

Ik ging met mijn hand door zekering kastje helemaal naar teller huis..

Ook het stuur liet ik zitten dus extra moeilijk
ax 1.0 GT ombouw. weg :-(
Fiat bravo 1.4 12V

WWW.ARMANDOO.NL

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Nou ja zie ook de voordelen ervan in. Nieuwe kmteller kabel. Staat ook de wijzer weer stil. Die van mij heeft parkinson.

Jullie hebben gewoon allemaal te dikke handen. :) Heb er nog nooit moeite mee gehad om die kabel eruit te krijgen. Tellermuis max naar voren en naar rechts. En dan kan ik er net met mijn linkerhand achter.

Ben wel benieuwd of het moeilijk is om de hele kabel te vervangen. Wil ik ook nog een keer aan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

is relatief eenvoudig mark!

plugje eruit bij de bak, daarna losschroeven waar hij het schutbord ingaat, en dan het stuk dat naar binnen gaat gewoon naar binnen trekken
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Dan wordt dat een zomer klusje. Behalve de bibbers maakt ie ook herrie als het koud is... Op het moment dat het binnen weer warm is is de herrie ook weg... En als het dan echt lekker warm wordt. Dan slaat de toerenteller vast op 3000. :? Das pas vaag.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

de mijne is niet gebroken zag ik vanmiddag; dus ik heb het kabeltje terug geduwd, en daarna de stekker weer vast gezet.

hopelijk werkt 't dus weer als ik het terugbouw binnenkort, en valt 't mee.

Nou nog gekker (en ook een van de redenen dat m'n tellerbak er weer uit moest); de waarschuwingslampjes van de lichten in de tellerbak komen niet overeen met de lichten.

Als ik dimlicht aan heb, brand het lampje voor het grootlicht
en bij grootlicht brand 't lampje voor dimlicht

Seinen met dimlicht = geen enkel waarschuwingslampje
seinen (zonder aangeschakeld licht) = grootlichtlampje

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

q01z wrote:is relatief eenvoudig mark!

plugje eruit bij de bak, daarna losschroeven waar hij het schutbord ingaat, en dan het stuk dat naar binnen gaat gewoon naar binnen trekken

Even loshalen op de bak is het makkelijkste idd! Heb zelf ook zitten klooien toendertijd. Alleen moest ik de complete kabel vervangen. Ik deed het samen met een maat (incl. alles schoonmaken enzo) in een uurtje. Dat kan veel sneller maar het was op een rustig tempo 8)

Suc6!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Ben 86 wrote:
q01z wrote:is relatief eenvoudig mark!

Even loshalen op de bak is het makkelijkste idd! Heb zelf ook zitten klooien toendertijd. Alleen moest ik de complete kabel vervangen. Ik deed het samen met een maat (incl. alles schoonmaken enzo) in een uurtje. Dat kan veel sneller maar het was op een rustig tempo 8)

Suc6!

Gaat alleen op als je een kabel in 1 stuk hebt, in 2 delen is dat niet mogelijk, de koppeling zit net voor het schutbord, dus veel speling heb je niet.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

Ik heb die boel ook al eens open gehad. M'n lampje achter de km-teller deed het niet. Vervangen en bij het terugplaatsen zoveel geweld gebruikt dat de helft van de lampjes stuk gegaan is!

Ook niet handig!

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

In m'n vorige AX had ie ook Parkinson... ging echt zo een 10 km heen en weer op de teller. Was altijd maar gokken bij een flitspaal.

Bij m'n huidige AX was ie helemaal goed, maar ik wilde toch wat dashboard lampjes vervangen (waren er weer veel uitgegaan). En toen ook lopen kloten in dat smalle gedeelte. En het is gelukt na af en toe maar even weg lopen voor een peukie haha. En geen parkinson!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Post Reply