Magneti marelli

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Magneti marelli

Post by Figuur »

Ik zag net dat ik een magneti marelli ecu op mijn auto heb zitten.
Dat wil zeggen dat ik het injectieverhaal van een 1.4 wel kan vergeten.
Ik heb dan ook nog een kabelboom nodig. Tot waar zou deze lopen en heb ik nog iets meer nodig?

Maar het wil dus ook zeggen dat ik niet zomaar een 1.4 blok in mijn auto kan gooien als ik het goed begrijp, toch?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

onder je hoofdremcilinder zit een ronde stekker tot daar heb je dan nodig...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

Iemand een idee wat zo'n kabel kost?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

worden op het forum tussen de 15 en 50 euro aangeboden.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Magneti marelli

Post by Drake »

Figuur wrote:Ik zag net dat ik een magneti marelli ecu op mijn auto heb zitten.
Dat wil zeggen dat ik het injectieverhaal van een 1.4 wel kan vergeten.
Ik heb dan ook nog een kabelboom nodig. Tot waar zou deze lopen en heb ik nog iets meer nodig?

Maar het wil dus ook zeggen dat ik niet zomaar een 1.4 blok in mijn auto kan gooien als ik het goed begrijp, toch?


Zie mijn wie is wie :wink: staat een compleet verhaal van een inbouw van 1.1 magnetti naar 1.4 bosch.

ik zou niet de kabelboom gaan vervangen is een rotklusje als het blok erin ligt, en dan kan je netzo goed meteen een 1.4 erin leggen. Grote kans is namenlijk dat de onsteking niet meer gaat functioneren aangezien deze via dis werkt en de bdp sensor nodig is, dat mist bij een boschskabelboom.
Dan zou je een bosch dis systeem van een nieuwere tgs of furio moeten nemen maar deze zijn lastig te vinden, of een onsteking met verdelerkap erop moeten zetten maar weer is het dan makkelijker om meteen een compleet blok erin te stoppen.

wat je nodig hebt is:
-Compleet 1.4 bosch blok met de kabelboom van een type2 met ronde bakstekker
-Toerenteller van een type2 (staat er momenteel 1 te koop bij aangeboden)
-goed gereedschap en 3 vrij dagen :lol: .

Post Reply