Begin maart dit jaar zat ik achterin bij een vriend van me in de auto na het uitgaan. Het was in de periode toen het zo sneeuwde. We rijden in een 30km zone op een weg met parkeervakken in het midden (Ganzeweide in Heerlerheide). We tuffen rustig richting huiswaarts, en vanuit het niets opeens een doffe klap, en na een paar keer gespind te zijn komen we met veel klappen 15 meter verder tot stilstand. Gelukkig stapten iedereen heelhuids uit. Eenmaal uitstapt zag ik met mn lamme kop wat de oorzaak van het ongeval was, namelijk een aanrijding met een politiewagen. Die kwam van links, zonder sirene, zonder te kijken de weg op gereden, op weg naar een inbraak. De agent die achter het stuur zat gaf gelijk toe dat hij zelf fout zat, en dat hij ons niet gezien had. De materi?le schade was groot. De auto van mn kameraad total loss, en 2 geparkeerde auto's zijn ook totall loss verklaard.
Nou kreeg die vriend tijdje terug een boete opgestuurd: Versperring van de weg

, en die boete bedraagt maar liefst 250 euro
Hij weigert natuurlijk te betalen want het is toch te achterlijk voor woorden dat je ook nog 250 euro genaaid wordt!
Nou kreeg ik vandaag een brief van de officier van justitie waarin ik voor maandag opgeroepen wordt om te getuigen. Allemaal leuk en aardig, maar ik heb een tentamen een uur na aanvang, dus ik kan op het kantongerecht niet verschijnen. Nu hoop dat mijn schriftelijk bericht ter verhindering op tijd aankomt, anders ben ik nog strafbaar ook als ik niet verschijn
Ik blijf Justitie in Nederland maar een raar iets vinden.....