Ik heb nog wel van die pinnekes liggen maar dan moet ik waarschijnlijk me deurpaneel weer gaan loshalen enzo. brrrr.
pinnetje van deurslot
Moderators: Rock's, webmasters
-
Kakelbont
- AX Master Spammer

- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
pinnetje van deurslot
Ja dat kl*te ding breekt dus gisteravond glad af omdat me jas eraan bleef hangen aaargh
Ik heb nog wel van die pinnekes liggen maar dan moet ik waarschijnlijk me deurpaneel weer gaan loshalen enzo. brrrr.
Ik heb nog wel van die pinnekes liggen maar dan moet ik waarschijnlijk me deurpaneel weer gaan loshalen enzo. brrrr.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
Kakelbont
- AX Master Spammer

- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Brutus wrote:Hahha... ja die van mij is er ook profosorisch (>?) opgeplakt...
Ik moet het ook weer loshalen ... bleh. dat is geen lolletje.
Mijn hele deurvergrendelingset kwam er destijds in.. Maar ik haal die pinnen eraf, en zet er zilveren met ledje in...
ja maar jij heb elec vergrendeling zeker. Ik ben dat pinneke trouwens ook kwijt. Gebeurde gisteren in het donker en ik hoorde "KNAK" maar wist niet wat he was. Nog zitten zoeken aan m'n stoel en dash maar kon niks kapots vinden.
Todat ik vanochtend ineens dat pinneke miste
Als ik nu van binnenuit mijn deur per ongeluk dichtdoe (met elleboog ofzo) moet ik er langs de andere kant uit of met de sleutel langs het raam de deur weer open doen
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont wrote:Brutus wrote:Hahha... ja die van mij is er ook profosorisch (>?) opgeplakt...
Ik moet het ook weer loshalen ... bleh. dat is geen lolletje.
Mijn hele deurvergrendelingset kwam er destijds in.. Maar ik haal die pinnen eraf, en zet er zilveren met ledje in...
ja maar jij heb elec vergrendeling zeker. Ik ben dat pinneke trouwens ook kwijt. Gebeurde gisteren in het donker en ik hoorde "KNAK" maar wist niet wat he was. Nog zitten zoeken aan m'n stoel en dash maar kon niks kapots vinden.
Todat ik vanochtend ineens dat pinneke miste
Als ik nu van binnenuit mijn deur per ongeluk dichtdoe (met elleboog ofzo) moet ik er langs de andere kant uit of met de sleutel langs het raam de deur weer open doen![]()
Ja klopt.. heb het er zelf ingebouwd..
Maar het pinnetje is nu zodanig ingekort dat als ie op slot zit het resterende pinnetje net onder dat ronde rubbertje zit.. Oftewel soms heb ik mazzel.. en soms heb ik pech.. dan komt het pinnetej niet naar boven! En kan ik instappen aan de bijrijderskant... Lijkt heel knullig.. vooral als je een kerel van bijna 2 meter over een pook heen ziet wurmelen...
-
aldodrenthe
- Beginnend AX liefhebber

- Posts: 54
- Joined: ThuJul14, 2005 11:22:59 AM
- Location: drenthe
- Contact:
deurslot
hoor jullie over deursloten.....
weet iemand hoe ik die vervangen kan?
moet ik dan die hele kleding eruitslopen???
er zit onder die dekleding ook nog een of ander wit vezelgoedje.....
iemand ervaring mee?
weet iemand hoe ik die vervangen kan?
moet ik dan die hele kleding eruitslopen???
er zit onder die dekleding ook nog een of ander wit vezelgoedje.....
iemand ervaring mee?
boem is ho broem is go
ik heb mn pinnetje er ook afgebroken, maar ik heb het afgebroken deel niet meer. Ik heb er al eens snel naar gekeken, maar volgens mij is dat niet zo simpel te vervangen toch?? Het is iig geen pinnetje wat erop geschroefd zit zoals bij de meeste auto's maar het is een plastic pinnetje met een metalen kern, en het is gegoten ofzo. Hoe kan ik dit nu vervangen?
Bekleding eraf is niet zo moeilijk, raamslingertje eraf trekken, deur-open-mechanisme eraf trekken, twee torx-jes los en dan lostrekken. Er zit als het goed is inderdaad witte vezelshit onder gelijmd, die kun je als je wilt stuksnijden of erafhalen, en later weer vastplakken.
Naar het deurslotmechanisme heb ik nooit zo heel lang gekeken, maar het ziet er niet uit als iets dat enorm moeilijk vast zit als je de bekleding er eenmaal af hebt... Maar dat zal een ander je vast beter kunnen vertellen.
Naar het deurslotmechanisme heb ik nooit zo heel lang gekeken, maar het ziet er niet uit als iets dat enorm moeilijk vast zit als je de bekleding er eenmaal af hebt... Maar dat zal een ander je vast beter kunnen vertellen.
Kijk uit, een Cactussssss
-
aldodrenthe
- Beginnend AX liefhebber

- Posts: 54
- Joined: ThuJul14, 2005 11:22:59 AM
- Location: drenthe
- Contact:
bij een AX heb ik nog nooit gekeken naar een deurslot, maar volgens mij zitten deze meestal allemaal 't zelfde in elkaar
er zit een ijzeren stangetje aan wat in verbinding staat met de vergrendeling tussen deur en chassis (wat je zit als je deur open staat zegmaar)
en 't slot zelf zit meestal met een ijzeren plaatje in je deur gedrukt, plaatje eruit schuiven en je kan je slot naar buiten duwen
er zit een ijzeren stangetje aan wat in verbinding staat met de vergrendeling tussen deur en chassis (wat je zit als je deur open staat zegmaar)
en 't slot zelf zit meestal met een ijzeren plaatje in je deur gedrukt, plaatje eruit schuiven en je kan je slot naar buiten duwen
Het vervangen van het complete slot moet je op een uur per deur rekenen.
Hier wat foto's van toen ik CV erin ging bouwen.



Dat pinnetje kun je gewoon vervangen. En een langere Pin zit op de AX GT en GTI type 2.
Kun je volgens mij ook nog bij de dealer bestellen.
Bij mij valt mijn pin bijna helemaal weg als ik hem op slot zet. Komt door mijn nieuwe GTI deurpanelen. Die vallen hoger.
Hier wat foto's van toen ik CV erin ging bouwen.



Dat pinnetje kun je gewoon vervangen. En een langere Pin zit op de AX GT en GTI type 2.
Kun je volgens mij ook nog bij de dealer bestellen.
Bij mij valt mijn pin bijna helemaal weg als ik hem op slot zet. Komt door mijn nieuwe GTI deurpanelen. Die vallen hoger.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Dit is het slotmechanisme. Maar hetGTE wrote:gaat het hier om het slotmechanisme, of 't slot waar je de sleutel in steekt??
Dit
Is allemaal niet zo ingewikkeld. Je moet wel ff een raamstijl losschroeven. Die zit in de weg. 2 boutjes en 1 torx in de deur.
Stelt allemaal niet zo heel veel voor.
Ow ja. Het enige wat wel iritant los te krijgen is, is die metalen draad die naar de opener van je deur loopt. Dat ding waar je van binnenuit je deur mee open doet. Eruit is niet zo moeilijk. Erin is ff leuk pielen.
Zit volgens mij verschil in met een type 1 en een type 2. Type 2 is een stuk makkelijker.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Deur principe werkt bij iedere auto op dezelfde manier.GTE wrote:j aokay, dan snap ik 't verhaal nu
zo'n ijzeren staafje zit inderdaad in wat rare bochten (tenminste bij een R5 haha, maar dat werkt volgens mij ongeveer 't zelfde als bij een AX)
Deur pin binnen. Sleutelgat buiten. Deuropener binnen en buiten. En het slot waar die invalt.
(op wat luxere auto's na. Die willen nog wel eens niet overal een sleutelgat hebben. En geen deurpinnen)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.





