Mannesmann gereedschap

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Mannesmann gereedschap

Post by Rock's »

Aangezien ik handig wil worden en ik het meeste verziek door verkeerd gereedschap te gebruiken kan ik het beste beginnen door een complete doppenset te kopen zodat ik niet zo vaak mis hoef te grijpen...

Image

Dit mannesmann setje wordt aangeboden voor 60,- en ik heb al wat reviews gelezen dat het over het algemeen goed spul is......... niet perfect, want daar betaal je 4x zoveel voor, maar het werkt..... :)

60,- vind ik een nette prijs, in nederland worden ze voor niet veel minder aangeboden......... ik had de in winkelwagenknop al ingedrukt, en toen keek ik op e-bay Duitsland .......... en kwam er dus 8ter dat het daar de helft goedkoper is........

een aantal woorden schiessen mij door het kopf...

Inkoopaktie ?
Mehr gereedschap voor mezelf uit Duitsland ?

Heeft iemand ervaringen met aankopen via E-bay Duitsland ?
Zijn er mensen die regelmatig in Duitsland zijn en voor een leuke prijs dit willen importeren ?

Cheers,
R.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

roxie!
ziet er netjes uit dat ding.. weet niet hoe de kwaliteit is, maar dat zal wel goed zijn..

ik heb zelf een kist van Lux... gewoon een gereedschapskist met 'alle' doppen en bitjes, 2 ratels, belangrijkste steek/ring sleutels, schroevendraaiers, tangen, zaag en vooral ook erg handig een hamer! :D

kost 110,- bij de plaksis.. maar dan heb je ook wel wat :) ik heb mijn set uitgebreid met een losse doos met alleen maar torx bitjes op 1/2duims verbinding en torx doppen en alle ongein.

Lux is zeg maar het 'kwaliteits'merk van Plaksis.. en ik heb echt al op die ratels staan springen, gaat niej stuk! ja het minirateltje een beetje speling, nadat ik er een stuk buis van een meter ophad gezet :D :lol:

tis wel 2x zo duur natuurlijk, maar gewoon om de hoek te halen en ook gewoon per onderdeel bij te vullen!
Image

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Lux is ok, maar dan moet je wel de profi hebben. je hebt ook de basic line, en als je die voor het betere sleutelwerk aan de auto gaat (ge)(mis)bruiken, dan leeft dat spul ook niet lang.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

duh! :D profi line it is!

roxie, lees ik nu goed dat die bovenste koffer maar 30,- is? :shock:
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

q01z wrote:duh! :D profi line it is!

roxie, lees ik nu goed dat die bovenste koffer maar 30,- is? :shock:


Ik denk bij een inkoopaktie ofzo dat we dan op 40 --> 45,- uitkomen, maar als ik zo de indeling zie is dit dezelfde, maar dan voor 30,-

Image

Je zal denken,...voor 30,- koop je alleen maar troep, maar ik heb veel positieve reacties gelezen over Mannesmann spul....... en Mannesmann geeft 10 jaar garantie...... :)

Die doos van 30,- is gezien de indeling van dezelfde fabrikant..... zou de kwaliteit minder zijn ?

Bremen is voor de clubgenoten in de regio Groningen prima aan te rijden..
Mogelijk hebben we een Groniger in de club die zegt.... tegen vergoeding wil ik wel ff naar Bremen crossen om een set op 10 af te halen.... :) 8) .
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

die bovenstaande set is goe 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Ik heb een grote doppenset van de kijkshop. Nu zul je zeggen dat dat geen topkwaliteit is, maar ik heb er al meerdere gekke dingen mee gedaan en het kan veel hebben. De doppen zijn netjes 6 "kantig" zodat de dop altijd goed op de bout/moer valt. Het is een aanrader.

Daarbij heb ik nog een kleine doppenset van het merk Ironside. Deze doppenset heb ik al een erg lange tijd en is erg (!) sterk.

De rest van mijn gereedschap is ook allemaal Ironside (steeksleutels, schroevendraaiers, waterpomptang, stanley mes, etc., etc., etc. ...

Goed gereedschap is het halve werk en passend gereedschap scheelt een hoop ergenis :oops:.

Een goede gereedschapset kost geld maar bedenk wel dat je er heel lang mee KUNT doen!

Sander GXI
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: SatJul30, 2005 6:16:25 PM
Location: giessenburg
Contact:

Post by Sander GXI »

Mooi set.Opa GT had pas ook een doppe set gekocht van FERM supper spul.Maar daar betaal je ook wel voor.
het is allemaal nix zonder een ax.
Lol

Ooit wel eens een kapotte corolla langs de weg gezien.
Het is een valstrik.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

glij je bijna op je smoel, ligt er een blaadje in de kamer, het blaadje betreft

TOOL SPECIAL

http://www.toolspecial.com

staan ook mooie combi-dozen en complete lades in voor in je gereedschaps-kar

leef je uit.

en voor meer tips moet ik ff me pa raadplegen als het nodig is,
werkt in een magazijn waar veel goed en duur gereedschap gebruikt word.

indien dat nodig is hoor ik t wel.

owja, ik krijg een veilig gevoel bij t merk GEDORE, helaas leeft me portomonee niet zo mee met de prijs :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Nick
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonFeb13, 2006 3:09:39 PM
Location: Montfort

Post by Nick »

Ik krijg een veilig gevoel bij Snap-On Tools :wink:

Mja, de prijs is niet zo veilig voor je financien :P
20-08-2007 wordt geschiedenis geschreven :lol:
Voer voor je hoedenplank, tast toe proef die woofer...

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

mannesman...

opzich goedspul de dopen enzo.. maar de ratels zijn om te janken.. ik ben blij dat ik er garantie op heb want ik ben al aan me 4de ratel toe..2x grote 1x kleine

das een beetje jammer...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

http://www.facom.nl

Levenslange garantie
verchroomde doppen
iets stuk? krijg je gelijk een nieuwe en geen gereviseerde!

Kost wat maar hou je ook de rest van je leven!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

TTF wrote:mannesman...

opzich goedspul de dopen enzo.. maar de ratels zijn om te janken.. ik ben blij dat ik er garantie op heb want ik ben al aan me 4de ratel toe..2x grote 1x kleine

das een beetje jammer...


Met een ratel moet je ook geen kracht zetten :wink:

Die ratels van die bovenste mannesmann set zijn ook niet je van het, de scroefjes draaien vaak los en dan slaat tie over. Even aandraaien dan.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Ik heb de Mannesmann set die helemaal bovenaan staat. Alleen zitten er bij mij iets andere ratels in.
Heb er al een boel mee gedaan en ik ben er heel tevreden over. Bij mij is alleen ??n dop een keer gesneuveld op een onwillig moertje van Powah. Daarvoor heb ik toen netjes een andere gekregen.

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Mannesmann is wel ok, niet heel erg sterk spul, maar daarom is het ook goedkoop. Zelf zweer ik toch echt bij mijn Tengtool Rosso setjes. :twisted:

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Dit wordt een eindeloze discussie. Volgens mij is Mannesmann en TengTools kwalitatief redelijk vergelijkbaar hoor. En zo zijn er vast nog wel een paar merken te vinden.

Om even terug te komen op de start van dit draadje:
Ik denk dat je met een leuke inkoopactie van Mannesmann elkaar gewoon een groot plezier doet. Maar dat geldt ook voor een stel andere merken. Ik zou zeggen, laat de keus mede bepalen door waar de leukste deal is te maken. Gezien de prijsklasse die voor de meesten hier interessant is zal je toch altijd wel een keer iets kapot kunnen krijgen aan je gereedschap.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo heb ik een Praxis setje, ook goedkoop maar ook bijzonder sterk.

Heb op de grote ratel al meerdere malen anderhalve meter pijp gehad om iets los te krijgen, aantal keren erop gesprongen, enz. enz. enz.

op de kleine ratel ook weleens gestaan.. is dan gewoon hopen dat ie het houdt. Tot nu toe geen centje pijn :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Bij Tools-n-more.nl kan je goedkoop gereedschap bestellen. Zelf heb ik veel van Bahco, Gedore en Stanley, das echt goed.
Voor het minder gebruikte gereedschap heb ik Lux profiline.
Last edited by Browny on ThuMay04, 2006 11:15:44 AM, edited 1 time in total.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Heb die groene mannesmann set van bovenaan voor op de boot. al de nodige idiote dingen mee gedaan en het blijft goed heel. de ratels zijn niet geweldig maar het werkt.

let wel op, er is ook een goedkopere versie van in omloop, heeft nog mindere ratels, minder afgewerkte doppen en de pasvorm is minder goed. lijkt er sprekend op maar vind ik af te raden.

Voor veel sleutelen aan citroens is er natuurlijk maar ??n merk: FACOM
levenslange garantie en heerlijk handzaam. het kost wel wat maar dan heb je wel wat voor de rest van je leven.

(sommige van jullie weten dat het bij mij wat uit de hand gelopen is maar dat is erfelijk bepaald en dus niet mijn schuld (vind ik zelf dan))

P. :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

bij mij is het niet erfelijk bepaald.
Me pa vind gereedschap niet boeiend en heeft ook bijna niks en als ie iets nodig heeft koopt ie het zo goedkoop mogelijk.
Hij vind het ook van de zotte dat ik honderden euro's uitgeef aan gereedschap, maar ja, als je goed gereedschap koopt doe je er je hele leven mee.

Post Reply