Auto importeren

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator

Auto importeren

Post by pcrodent »

Stel je nou voor - geheel hypothetisch natuurlijk - dat ik een auto uit zeg, Frankrijk, wil importeren. Wat komt daarbij kijken en wat gaat dat me kosten?
Neem aan dat de auto APK-waardig is en dat ik de papierwinkel er netjes bij heb.
Kijk uit, een Cactussssss

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Volgens mij hoef je alleen even bij de RDW langs te gaan voor een keuring. Maar dat weet ik niet zeker. Gewoon even bellen naar de RDW. Maar volgens mij is het niet zo heel ingewikkeld.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

BPM betalen!

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

volgens de fam van eelco is het niet zo kostbaar en niet zo ingewikkeld.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

maar daar ging het geloof ik om een golf uit 1980 ?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

TTF wrote:maar daar ging het geloof ik om een golf uit 1980 ?

dr zijn hier wel meerdere auto's uit duitsland gehaald, BPM is het enige dat je niet hebt bij een auto van 25 jaar of ouder, verder is het hetzelfde.

BPM bij een auto ouder dan een x aantal maanden is dacht ik 10% van een kwart van de nieuwwaarde. Zo uit mn hoofd gezegd ouder als 11 jaar meen ik.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Heb inderdaad op de RDW-site gekeken maar daar word je niet veel wijzer van. Het enige bedrag dat ik kon vinden was 132 voor de keuring, 10 voor tenaamstelling en nog 30 voor de APK erbij. Is al bijna 175 eypo's. Dan nog eens minstens zo'n 250 euro BPM erbij (tenzij het een hele goedkope auto of oldtimer is), denk ik nu re?el?

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Geloof dat voor een zekere AX GTI met ABS en al het BPM bedrag 400-nog-iets euro moet wezen :)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Met dat soort bedragen gaat de lol er snel af :(

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Tsja... het is een GTI met full opts, van '94, en later toegevoegde accesoires. Weet alleen niet of later toegevoegde accesoires nu wel meegerekend worden of niet.

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by GTE »

Invoeren vanuit 't buitenland, kost je wel wat maar dan heb je ook wat, neem d'r bv eentje uit zuid-frankrijk of spanje, die krengen roesten wat minder, alleen hebben vaak meer gebruiksschade

Een kerel die ik ken heeft al zo'n 30-40auto's ingevoerd:
Keuringskosten + kenteken (en tenaamstelling) kosten 125,- .
Overschrijven in Frankrijk gaat vrij supermakkelijk, wel ff zorgen dat je verzekerd bent als je de auto rijdend gaat ophalen!
Kosten BPM, staat een minimumbedrag voor van ongeveer 60 euro, maar hoe jonger de auto, hoe duurder dat is...

voorbeeld vanuit Duitsland importeren: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... msg-754503

BPM berekenen: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp

Vanuit Frankrijk:
In Frankrijk hoef je niet naar het postkantoor
De eigenaar van de auto vult een verkoopverklaring in, samen met jou, en geeft jou daar een kopie van mee, plus het kentekenbewijs, de 'carte grise'. Die carte grise bestaat maar uit ??n papiertje, waar de verkoper een streep doorheen zet met de verkoopdatum erop. Deze 'carte grise' heb je nodig als je naar de RDW gaat + de douane om de auto in NL geregistreerd te krijgen.

Kijk anders ook even bij de RDW op de site.
Let wel op als je een auto zonder de goeie papieren koopt, dan kan je 'm in NL niet meer op naam zetten (zover ik weet)
1721 cc Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Kijk daar kunnen we wat mee. Valt mee gelukkig die BPM. Niet dat ik concrete plannen heb maar is toch fijn om te weten :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ik heb een tijdje terug mijn auto opgehaald met Alexandro Autotransport.

Kost nog geen 40 ct per kilometer en werkt ook best fijn.. heb je zelf geen sores en gooit ie hem voor je deur neer!

Post Reply