Zelf een brug maken...

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Zelf een brug maken...

Post by Rock's »

Op de locatie waar de AX staat, daar staat ook een heftruck.... :idea:

Volgens mij is er op een makkelijke manier wel een brug voor een AX te maken...... maar ik zit gelijk weer te denken om kokers aan elkaar te lassen enzo......

Is er een makkelijke manier om een brug te maken als er een heftruck aanwezig is ?

In dat geval....... volgende X... sleutelmeeting in Zuid Holland inclusief BBQ of Chinees wat mij betreft :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

oow,......het gebruik (of in gedachten nemen) van de volgende woorden is natuurlijk ook prettig....

:arrow: Veilig
:arrow: Makkelijk
:arrow: Low budged
:arrow: Makkelijk weer uit elkaar te halen en op te bergen.
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

men nemen 2 stukken koker die om de vorken van de heftruck passen en lang genoeg zijn om onder je ax door te gaan (dwars). en een paar balken hout, taadaaa een beetje brug. Denk erom dat je je auto niet met staal op staal zet want dat gaat glijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

makkelijk uit elkaar halen en lassen gaan volgens mij niet zo goed samen. Je moet het ding ook stevig kunnen plaatsen. Dus of verankeren in de grond met een betonnen poer of je moet er op zich zelf een stabiel geheel van maken.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

bruggen maak je toch van kaarten?

maar idd zoals sander zegt.. gewoon de heftruck gebruiken voor een brug!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Sander wrote:men nemen 2 stukken koker die om de vorken van de heftruck passen en lang genoeg zijn om onder je AX door te gaan (dwars). en een paar balken hout, taadaaa een beetje brug. Denk erom dat je je auto niet met staal op staal zet want dat gaat glijden.

Gaat dat niet van de balken afglijden ?......... :roll:

Kan natuurlijk een paar blokjes aanschroeven zodat dit niet meer kan....en goed testen op 5 cm hoogte en niet op 2 meter :lol:
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

legt een paar houten balken tussen je auto en de kokers. En nee die kokers glijden niet van de vorken af, mits je de heftruck niet belachelijk naar voren helt
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Jottem !..... dan ga ik binnenkort ff een brug maken :D
Image

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Cees »

IDD gewoon de heftruck gebruiken .

Als het zgn lepelbord breed genoeg is , en de lepels verstelbaar ? Moet
het helemaal goed gaan , evt lepels verlengen , met wat dan ook als het
maar sterk genoeg is en blokjes hout ertussen . En daar is de ideale hefbrug .
ER IS WEER EEN Image. C 1

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Zou t niet gewoon lukken als je een palletje op de lepels neemt, en die onder de auto schuift?
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Let ook ff op het maximale gewicht dat de heftruck mag hebben. niet dat ie straks voorover kiepert.

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Dirk »

blueduck wrote:Zou t niet gewoon lukken als je een palletje op de lepels neemt, en die onder de auto schuift?

jahoor, vaak genoeg gedaan.

Kan ik me bij deze inschrijven voor de sleutelmeeting met chinees..... :D

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

je kan ook gewoon op zoek gaan naar een kantelbrug..

Image

kun je je auto draaien met een boormachine, maar dat zal iedereen wel al weer kennen, ik hoorde 't voor 't eerst en keek raar, tot ik 't zag en toen leek t me wel handig om te hebben....

...niet dat ik 't nu heb, maar ik wil het wel :lol:

meer info over dit vernuftige apparaat vind je op :

http://home.tiscali.be/rudolphnevi/kantelbrug/
Spreken is goud, Ductape is zilver.

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Ik heb dat ding op beurzen regelmatig gezien. Op zich lijkt het handig, maar je moet je auto helemaal leeghebben, anders moet je zo lang opruimen na t klussen, en ik vraag me af hoe goed het voor je blok is als de olie naar boven gaat komen, en alle andere vloeistoffen in een auto die op plekken komen waar je ze niet hebben wilt..... En als je dan toch die heftruck in de buurt hebt......
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

denk dat je op z'n minst je auto een kwartier moet laten staan voor je 'm weer gaat starten... en trouwens, een kantelbrug maken met een heftruck kan ook, dan moet je gewoon alleen het puntje van de lepels onder je auto zetten :lol:

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

kakanox wrote:denk dat je op z'n minst je auto een kwartier moet laten staan voor je 'm weer gaat starten... en trouwens, een kantelbrug maken met een heftruck kan ook, dan moet je gewoon alleen het puntje van de lepels onder je auto zetten :lol:

ik wacht altijd wel een kwartier tot ik start, ....die tijd heb ik nodig om me radio-display'tje te zoeken in me rugtas :roll: :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

Van een heftruck een brug maken is best makkelijk te doen. Ik heb het zelf met extra lange lepels gedaan en aan het begin over de breedte van de lepels een balk en aan het eind van de lepels een balk (i.v.m. de uitlaat die lager hangt als de carroserie).

Het verlagen ging ideaal met de heftruck. Ik zou alleen niet aanraden te gaan staan ONDER de auto/lepels omdat een heftruck altijd zijn druk zou KUNNEN verliezen.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

bij een maat van mij op z'n werk hebben ze langere lepels waar de normale lepels inpassen. Dan gewoon onder de auto zetten en omhoog takelen.
Echt veilig ziet het er niet uit en je moet er rekening mee houden dat je zwaartepunt veel meer naar voren ligt, dus de klepels net na het voorwiel moeten.
Maar zo werken ze daar allemaal al jaren aan hun auto.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Sander wrote:men nemen 2 stukken koker die om de vorken van de heftruck passen en lang genoeg zijn om onder je AX door te gaan (dwars). en een paar balken hout, taadaaa een beetje brug. Denk erom dat je je auto niet met staal op staal zet want dat gaat glijden.

Die balken hout... moet ik die op de randjes zetten waar de skirts aan bevestigd zitten,.....waar je normaal gesproken ook krikt .. of op een andere plaats.?
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

4 blokjes hout zagen en op de lepels leggen. Zo gaat het nog altijd het beste. Let op dat je dikke blokjes hout neemt, anders ligt je uitlaat klem op de lepels.

Ik heb met het vervangen van de koppeling van mijn AX sport ook de heftruck bij mijn pa op de zaak gebruikt.
Freude am Fahren.

Post Reply