Auto schorsen en ophalen

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Auto schorsen en ophalen

Post by Rock's »

Om niet 3 maanden wegenbelasting te hoeven betalen en de auto te hoeven verzekeren voor een maand met een hoop papier rompslomp wil ik de AX die ik zaterdag op ga halen gelijk bij het overschrijven laten schorsen......
Maar vervolgens moet ik er 170km (neej niet per uur :wink: )mee gaan rijden om het thuis te stallen,...... ben ik hier stom bezig ?...... of zijn er tips ?......

-De auto ziet er netjes uit dus zal niet zomaar van de weg gehaald worden...
-De overschrijving moet verwerkt worden bij het rdw, en hier gaat ook minstens een dag overheen, dus bij een directe check door klpd zal het ook geen argwaan opleveren.
-Ik rij netjes en zorg dat ik niet geflist wodt...

Het enige waar ik me zorgen over maak is die kasten langs de weg die kentekens registreren.... als dit later verwerkt wordt en de controle gaat op de minuut precies,.... bedoel tijd van op naam zetten en schorsing icm het rijden van de auto...
Ik weet dat net na en voor de moerdijkbrug van die kasten hangen......, maar wat ze doen weet ik niet
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

tijdelijke verzekering aanvragen (ja dat bestaat ook :lol: ) en smiddags thuis schorsen.

het kost nagenoeg niets extra's en in ieder geval geen risico's.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

BrookmanRacing
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Geschorst op de weg

Post by BrookmanRacing »

Aad,

Je moet het niet doen. Als ze je aanhouden zien ze een groot kruis op het overschrijvingsbewijs. (dat doen ze met schorsen altijd op het postkantoor).

Je bent dus ook niet verzekerd.
Ik zou of een autoambulance huren of gewoon een dag wachten met schorsen. Het kost namelijk niet echt veel meer geld namelijk.
Het enige wat je er misschien mee wint, is welgeteld 1 maand wegenbelasting.

Het schorsen is trouwens vaak duurder dan 3 maand wegenbelasting en een goedkope WA verzekering. (tenminste voor een AX)

Dit is typisch iets waar we met de racerij vaak mee zitten. Auto 1 dag op naam en daarna vrijwaren of schorsen. Dan zit je dus meteen aan een maand wegenbelasting vast. en als de auto langer op naam staat dan 3 week zonder verzekering loop je kans op een bekeuring.

BrookmanRacing
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by BrookmanRacing »

Oke.. ik zeg in veel woorden wat joost in 2 regels heeft weten te zeggen.. hmmm :?

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

auto ouder dan 15 jaar is schorsen 22,70 euro anders kost het 68 euro.

aangezien de apk verloopt wordt schorsen idd een betere optie uiteindelijk , of je moet het binnen 2 maanden na verlopen apk al gekeurd kunnen krijgen .
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Bij auto 1 dag op naam betaalde ik geen wegenbelasting! (maar ik sloopte 'm dus misschien is dat anders). Ik moest wel betalen maar kreeg het geheel terug.

Een auto 1 dag verzekeren is mij niet gelukt (wilde vriend auto voor verjaardag geven... al die verzekeraars moeilijk doen :twisted: ). Waar doe jij dat Joost?

Overigens kun je 'm ook verzekeren en dan binnen twee weken verzekering opzeggen. Kost 't je in principe ook niks, maar ik weet niet of ze je dan nog een keer willen verzekeren...

Maar ga niet onverzekerd rijden. Meestal gebeurt er niks, maar als er wat gebeurt heb je een vette bak ellende...
Kijk uit, een Cactussssss

Low-D
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Low-D »

heb het nagevraagd bij mijn verzekering en je kunt hem voor een dag verzekeren zijn ze verplicht om te doen en zeker bij een bestuurder die al langer zijn rijbewijs heeft koste ook niet veel 9 euro zeiden ze groeten Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly

http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Auto een dag op naam is gewoon 0,0 belasting hoor. Krijg je alles terug. Wordt onder de 6 euro niet belast. Heb ik ook gehad met een 2cv. 2 weken op naam en toen geschorst. Kreeg een brief dat ik niets hoefde te betalen.

Neem nou geen risico. Als je een verkeersovertreding begaat of er iemand tegen je aanrijdt dan komt vanzelf aan t licht dat ie niet verzekerd was en ten onrechte op de openbare weg bevond. Dan mag je 200% belasting betalen en een fikse boete van de officier van justitie eroverheen voor de verzekering.

Autoambulance huren is t beste als je helemaal niks wil betalen.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Aad: Gewoon op naam zetten en EmerPark bellen voor een tijdelijke dekking. Doen ze zonder moeite. Doe ze de groeten van de AX-verzamelaars regio Utrecht ;)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

aad wat je beter kunt doen is de auto ophalen, apk laten keuren en dan schorsen, maar de kosten in 3 maanden zullen niet zo heel hoog zijn en heb je het voordeel dat je er tussendoor eff mee kunt rijden naar meeting's vrienden ik zou hem zelf voor die paar maanden gewoon road legal laten enz we hebben het er morgen wel eff over ;) Schorsen kost ook geld (68 euro) .
Last edited by Drake on FriFeb17, 2006 6:11:30 PM, edited 1 time in total.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

Of je haalt hem eerst op en daarna schrijf je hem over....heb ik met mijn blauwe ook gedaan!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Ik heb mijn verzekeraar gebeld .... was geen probleem ff verzekeren...

Ik zet hem daar op naam, en ga hem na het halen gelijk schorsen...(kost 22,- vanwege de 15 jaar en ouder :) )

Hierna ga ik hem eerst oplappen en zal ik met een blinkende mazda op meetings komen :lol: :wink: .......

ongeveer zomer hoop ik de AX weer strak te hebben :roll:
Image

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bestuur »

aad, heb jij trekhaak aan je ax?

q01z

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

bestuur wrote:aad, heb jij trekhaak aan je AX?

q01z

:roll:

Nee,...wel dakdragers voor de Mazdaratti :wink:
Image

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bestuur »

dan kan je de ax ook meenemen naar de meeting, is de mazdaratti gelijk verlaagt!

q01z

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

bestuur wrote:dan kan je de AX ook meenemen naar de meeting, is de mazdaratti gelijk verlaagt!

q01z

wassie al :wink: .... hoeveel gewicht mag er op het dak van een mazda ?
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

in kilo's of ax-en?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

volgens mij 75 kg oftewel 0,1 AX ;)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

De vraag hoeveel dat dak kan dragen vind ik veel interessanter dan de vraag hoeveel het mag dragen ;)
Kijk uit, een Cactussssss

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

pcrodent wrote:De vraag hoeveel dat dak kan dragen vind ik veel interessanter dan de vraag hoeveel het mag dragen ;)

idd, een ax moet makkelijk kunnen met de juiste dakkonstructie, op de sloop staan ze ook op elkaar, soms wel 3 hoog en dan zie je ze ook niet inzakken :twisted:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply