Een vriend van me & ik denken er hard over om een AXje (ja, weer een AXje) naar Nederland te exporteren (voor hem)/importeren (voor mij).
Het is me echter nog STEEDS niet duidelijk wat nou de wetten, rechten, plichten enz. zijn. Ook vraag ik me af hoe moeilijk het is om een auto over te halen die NIET origineel is, en waar dus nog geen typegoedkeuring voor bestaat.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand me er gewoon wat meer over zeggen? Graag zou ik ook weten wat de kosten ongeveer zijn.
Importeren
Moderator: webmasters
Het beste kun je denj het RDW even bellen.
Je moet de kosten voor een kenteken (rond ? 150,-) ofzo en een rest BPM (ligt aan de leeftijd, volgens mij is dit in dit geval nog heel weinig of zelfs nihil).
En over het aantonen van t type, kun je t best gewoon RDW bellen
Je moet de kosten voor een kenteken (rond ? 150,-) ofzo en een rest BPM (ligt aan de leeftijd, volgens mij is dit in dit geval nog heel weinig of zelfs nihil).
En over het aantonen van t type, kun je t best gewoon RDW bellen
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
-
- Beginnend AX liefhebber
Importeren
Een aantal jaren terug heb ik mijn 306 S16 uit Duitsland gehaald. Als je de juiste papieren bij de auto hebt is het eenvoudig. Bij de RDW doen ze dan gewoon een APK keuring en controleren ze de Duitse invoerbrief.
Als er geen documentatie bij is moet de auto volledig worden gekeurd. Dan wordt er veel meer gecontroleerd en heb je volgens mij kans op emisie problemen.
Als er geen documentatie bij is moet de auto volledig worden gekeurd. Dan wordt er veel meer gecontroleerd en heb je volgens mij kans op emisie problemen.
het is tegenwoordig zelfs nog makkelijker als hij apk in duitsland heeft heeft hij dat ook in nederland. en zoals TB al zegd check de site of bel de www.rdw.nl
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Spaster Mammer
Joost wrote:het is tegenwoordig zelfs nog makkelijker als hij apk in duitsland heeft heeft hij dat ook in nederland. en zoals TB al zegd check de site of bel de www.rdw.nl
Eindelijk! Van mij mag er een echt europees kenteken komen. In- en export binnen de eu is dan niet meer nodig. Alleen nog overschrijven! Dan zou je voor 9 euro klaar zijn! Toekomstmuziek?