draadloos internet op laptop..... is dit iets voor mij ?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

draadloos internet op laptop..... is dit iets voor mij ?

Post by Rock's »

Image

TOPCOM 3-delig draadloos WiFi netwerk. Bevat 1 draadloze breedbandrouter, 1 draadloze PC-kaart en 1 draadloze USB-stick en is ideaal om uw notebook of desktop draadloos te verbinden met het internet en het netwerk thuis of op kantoor. Uw draadloze netwerk is bovendien beveiligd tegen ongeautoriseerde toegang.
Algemene specificaties: datasnelheid van 54 Mbps, 11g WLAN standaard IEEE802, WEP, bereik tot 20 m in huis en 300 m buitenshuis, compatibel met Windows 98 (SE), ME, 2000, XP.


EN......wat is dit........ een modernere versie van de rommel hierboven ?

Image
Net2plug
draadloos netwerk.
? 99,95


PACKARD BELL Net2plug starterpack, waarmee u helemaal compleet bent, om uw eigen thuisnetwerk te starten. Data-uitwisseling, toegang tot een netwerkprinter of toegang tot het Internet over het thuisnetwerk gebeurt allemaal over de bestaande elektrische bedrading bij u in huis. En u bent helemaal vrij om te kiezen welk stopcontact u gebruikt, van de kelder tot de zolder! Een net2plug adapter converteert ieder stroompunt in een verbinding tot dit thuisnetwerk.
Deze starterspack bestaat uit: 2 USB pluggen, waarmee u 2 computers, een computer en een notebook of een computer en een printer met USB-interface met draadloos met elkaar kunt verbinden.
Systeemvereisten: USB-interface. Besturingssoftware: MS Windows 98 Second Edition/ Millenium/2000/XP. Modulatie: OFDM-84 Carrier. Reikwijdte: tot 200 m. Plug & Play installatie. Afm.: H7,2 x B5 x D2,5 cm.

HET GROTE VOORDEEL: ANDEREN KUNNEN GEEN GEBRUIK MAKEN VAN UW NETWERK!

Voor verdere uitbreiding van uw thuisnetwerk kunt u de volgende losse adapters bestellen:
PACKARD BELL Net2plug. Additionele USB 2.0. plug.
of
PACKARD BELL Net2plug. Additionele adapter met WiFi technologie (802.116/9).

Oow,...... nog een computervraagje....... heel vaak als ik een text aan het typen ben dan verspringt mijn textbalk als ik een A intype :? .... heel irritant als je lekker door aan het typen bent en pas heel laat opmerkt dat je er zonder te weten en en heel stuk uit gewist hebt of een aantal regels ergens haverwege je text aan het invoeren bent.....

Nee q01z, dit heeft NIETS met ouderdom te maken...... een irritante instelling gok ik......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Dit is niks :lol: en veel te duur.

wat jij zoekt is een accespoint, een pcmcia kaart voor je laptop en eventueel een pci kaartje voor je pc

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hop

http://tweakers.net/pricewatch/53325
(WLAN Access Points / Linksys WAP54G (54Mbps)

en hop

http://tweakers.net/pricewatch/51024
WLAN Netwerkkaarten / Linksys WPC54G (54Mbps, PCMCIA)

Ik zou alles bij euromaxi bestellen, uitstekende winkel waar ik al een tijd zeer tevreden klant ben.

(en voor degene die weten wat het inhoud linksys=Cisco, prima spul dus)
Last edited by Drake on FriSep30, 2005 10:59:41 PM, edited 1 time in total.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik zou een beter merk kiezen ipv onbekende.......



maar het werkt verders supers!!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Drake wrote:Dit is niks :lol: en veel te duur.

wat jij zoekt is een accespoint, een pcmcia kaart voor je laptop en eventueel een pci kaartje voor je pc


Mischien zeg ik nu lachwekkende dingen voor de compumensen hier,.... maar ik wil een router omdat ik op zolder ook nog een compu heb staan.

Verder is het nog een beetje onduidelijk waar je het over hebt drake... :oops: .... het enige wat ik van computers weet is dat bij het inrukken van het knopje rechts bovenin het scherm licht gaat geven en dat als ik bij het indrukken van de letters de letters in het scherm komen..... soms dan :roll:

Plaatjes of linkies helpen vaak wel :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

tering.... iedereen was mij weer voor.......
:lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Wlan voor Dummies :)

nouja je hebt iets nodig wat zend (accespoint)
en iets dat het kan ontvangen voor je laptop (pcmcia wifi kaart)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb een router van e-tech, bevalt eigenlijk redelijk goed! zit nu zeker 15m vd zender af, met 3 muren en 1 vloer ertussen.. ontvangst is matig, maar het werkt ngo wel!
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik heb zo'n wireless alcatel ADSL router hier van de KPN.

Bij mij is het ontvangst heel vreemd, soms heb ik heel goed ontvangst (zoals nu), en op andere momenten zwak tot matig (heb al 20 meter UTP kabel gekocht... als het nog een keer zo erg is dat ik amper kan internetten :twisted: ) Wisselt zich af in periodes, heel vreemd.

Het signaal moet hier wel door 2 (nieuwbouw)vloeren heen.. dus daar zal die wel moeite mee hebben.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

daar zal het ook zeker moeite mee hebben.. en extra stoorzenders als andere pc's/tv's en radio's zijn vast ook aanwezig.. ook leuke zijn wasmachines die staan te draaien!
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Letten we ook wel een beetje op de vormgeving?
Die Topcom ziet er wel heel erg Knightrider uit....
Vindt Miss Rock's dat nog wel staan tussen de plantjes op de vensterbank? :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Rio97 wrote:Letten we ook wel een beetje op de vormgeving?
Die Topcom ziet er wel heel erg Knightrider uit....
Vindt Miss Rock's dat nog wel staan tussen de plantjes op de vensterbank? :lol:


ahahaha,...Miss Rock's :lol: ......

Ze zit nu al 2 jaar tegen een blauwe en grijs/zwart gestreept draadje aan te kijken die met de maand kreukeliger gaan worden....Ook Doggie Rock's blijft er soms met zijn pieptijgertje achter hangen waardoor de draden uit de mantels getrokken worden.....

Ik kan zo'n kastje (zender) toch wel onder de bank gooien ?

Ik heb het ide dat als ik naar een winkel ga dat ik belazerd wordt en met oude slecht werkende zooi thuiskom......ze kunnen me op computergebied alles aansmeren....








GOED.......... ik weet het niet, jullie wel.....

Wat raden jullie mij aan..... ik hoef geen topspul, maar het moet wel werken :wink:

De reden dat ik met de bovenstaande rommel aan kom hobbelen is omdat ik een bonnetje van 30,- moet besteden bij de neckerman.......dit is iets wat ik toch nog moet kopen dus d8 ik..... :roll:
Maar ik kan het ook wel ergens anders kopen hoor,........ dan koop ik wel wat sex-speeltjes voor het bonnetje :lick :lol: :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Die zooi via het stopcontact zou ik niet nemen, zit je namelijk nog met snoeren volgens mij, alleen geen snoer door het hele huis, maar tot aan het stopcontact, waardeloos vind ik zelf :D

Wlan zou ik zelf gewoon gaan voor linksys, tis misschien wat duurder, maar je hebt wel goed spul

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Damn Aad...

Heb ik vorig jaar niet een hele lap tekst voor je getypt hier op het forum over je draadloze install? :)

LInksys is een super merk..

Routertje met antenne :D
Misschien heb je een laptop met draadloos mogelijkheid er al in? (centrino??) Scheelt je een kaartje..

PC op zolder kan via draad maar kan dan ook draadloos natuurlijk

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik heb ook gewoon een router met antenne, en draadloos netwerkkaart in de laptop.. en het werkt perfect.. :)

scherm je netwerk wel effe af.. :P om te verkomen dat de buren ook mee kunnen interneten, printen enz ..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Brutus wrote:Damn Aad...

Heb ik vorig jaar niet een hele lap tekst voor je getypt hier op het forum over je draadloze install? :)

LInksys is een super merk..

Routertje met antenne :D
Misschien heb je een laptop met draadloos mogelijkheid er al in? (centrino??) Scheelt je een kaartje..

PC op zolder kan via draad maar kan dan ook draadloos natuurlijk


damn...... ik ben er idd al zo lang mee bezig,......ik zal je verhaal weer eens opzoeken....sorry.. :oops:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Ik heb ook een Linksys router, weliswar niet draadloos maar het werkt
inderdaad echt perfect, echt een aanrader 8)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

linksys is idd erg goed spul. Verkopen we bij ons in de winkel ook en ik heb het al heel vaak ergens aangesloten.
Als je nu een usb modem hebt moet je een router kopen met ingebouwd modem, van belkin zijn goede voor 99 euro.
Als je nu een netwerk (ethernet) modem hebt moet je een access point kopen. Die van linksys zijn ong. 75 euro.
Je moet zowieso een pcmcia wifi lan kaartje kopen en een pci wifi lan kaartje voor in de pc boven.
Die kosten ong. 30 euro per stuk.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

LINKSYS LINKSYS LINKSYS... had eerst een Actiontec en had continu geen bereik. Linksys werkt perfect. Heb trouwens een SMC router en die doet 't ook goed eigenlijk..

maar als je 'm onder de bank smijt, die router, zou ik idd een Linksys WMP54G pakken.. zo nodig kan je nl. het zendvermogen nog opkrikken met gehackte firmware!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zullen we dit nou eigenlijk wel doen jongens?

moeten we aad niet iets aansmeren met heel veel storing? die jongen spamt ons helemaal suf! ;)

owh sorry ik ben weer offtopic :roll:

@kev:die gehackte firmware is idd wel handig, echter denk ik niet dat aad dat geinstalleerd krijgt :lol:
Image

Post Reply