Het aanhanger project (voltooid)
Moderator: webmasters
Het aanhanger project (voltooid)
Kennen jullie deze nog?
Het aanhanger project
Ik heb ook al heel lang dezelfde gedachte, en nu ook de onderdelen:
een auto:
Een donor aanhanger:
Een witte kentekenplaat:
En een trekhaak:
Eigenlijk heb ik maar 2 eisen aan de aanhanger.
1. De kogeldruk mag niet meer zijn dan 49Kg (liefst minder zodat ik ook nog wat mee kan nemen) en wel hierom:
2. het totale gewicht van de aanhanger mag niet meer dan 396Kg bedragen (meer mag ik niet ongeremd trekken met m'n ax).
Het strijdplan:
Zaterdag vroeg uit bed (zal al lastig worden )
Dan eerst de motor & V-bak dr uit, aandrijfassen, draagarmen, veerpoten, interieur & dashboard, uitlaat, eigenlijk alles demonteren wat ik niet meer nodig heb als aanhanger.
Dan de flex er in. Eerst ga ik proberen om alleen het neusje van de auto af te halen, dus net onder het voorraam zegmaar. Dan ff snel professorisch de dissel d'r aan, en de kogeldruk meten. Is dit echt gruwelijk te hoog (waar ik eigenlijk wel vanuit ga) dan zal ik achter de voordeuren de auto nogmaals doorslijpen. Dit doe ik liever niet omdat er dan heeel veel werk extra is. Je moet extra veel dichtmaken, groot gat, verstevigen, je kan de bevestiginpunten van de draagarmen voor niet meer gebruiken om je dissel aan te bevestigen, etc.
Maar goed, we gaan het zaterdag zien.
als alles een beetje volgens planning loopt kom ik de komende meeting mét aanhanger ax
Maar goed, we hebben gezien hoet het eerder is gelopen, dus alles onder voorbehoud.
nog tips? altijd welkom!
wil je helpen? altijd welkom! (ik woon in Sommelsdijk, 50km onder Rotterdam)
Het aanhanger project
Ik heb ook al heel lang dezelfde gedachte, en nu ook de onderdelen:
een auto:
Een donor aanhanger:
Een witte kentekenplaat:
En een trekhaak:
Eigenlijk heb ik maar 2 eisen aan de aanhanger.
1. De kogeldruk mag niet meer zijn dan 49Kg (liefst minder zodat ik ook nog wat mee kan nemen) en wel hierom:
2. het totale gewicht van de aanhanger mag niet meer dan 396Kg bedragen (meer mag ik niet ongeremd trekken met m'n ax).
Het strijdplan:
Zaterdag vroeg uit bed (zal al lastig worden )
Dan eerst de motor & V-bak dr uit, aandrijfassen, draagarmen, veerpoten, interieur & dashboard, uitlaat, eigenlijk alles demonteren wat ik niet meer nodig heb als aanhanger.
Dan de flex er in. Eerst ga ik proberen om alleen het neusje van de auto af te halen, dus net onder het voorraam zegmaar. Dan ff snel professorisch de dissel d'r aan, en de kogeldruk meten. Is dit echt gruwelijk te hoog (waar ik eigenlijk wel vanuit ga) dan zal ik achter de voordeuren de auto nogmaals doorslijpen. Dit doe ik liever niet omdat er dan heeel veel werk extra is. Je moet extra veel dichtmaken, groot gat, verstevigen, je kan de bevestiginpunten van de draagarmen voor niet meer gebruiken om je dissel aan te bevestigen, etc.
Maar goed, we gaan het zaterdag zien.
als alles een beetje volgens planning loopt kom ik de komende meeting mét aanhanger ax
Maar goed, we hebben gezien hoet het eerder is gelopen, dus alles onder voorbehoud.
nog tips? altijd welkom!
wil je helpen? altijd welkom! (ik woon in Sommelsdijk, 50km onder Rotterdam)
Last edited by Holländer on MonFeb04, 2013 11:16:49 AM, edited 4 times in total.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Voorspelling: kogeldruk en laadvermogen optimaal achter de voordeuren. Tip: ff een kruisverbandje (2 verwarmingspijpen oid) zodat de auto niet vet tordeert ter hoogte van de zaagsnede. En niet vergeten: foto's maken
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Tof project! Ik ga het volgen
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Spit ook de Wie is Wie van Rock's eens door.
Die was namelijk al redelijk ver gevorderd met het zelfde idee, jouw eerste poging alleen de neus er af zal niet gaan werken je houd dan veel te veel kogeldruk over.
Verder is het ontwerp van een AX eigenlijk te modern de wielen staan te veel op de hoeken waardoor ook bij scheiding bij de B-stijl de kogeldruk nog behoorlijk zal zijn.
Het schoren door middel van een ingelast kruis is verstandig maar het torderen valt nogal mee.
Verder heel veel succes gewenst met je project, en veel plaatjes graag
Groetjes, Henk
Die was namelijk al redelijk ver gevorderd met het zelfde idee, jouw eerste poging alleen de neus er af zal niet gaan werken je houd dan veel te veel kogeldruk over.
Verder is het ontwerp van een AX eigenlijk te modern de wielen staan te veel op de hoeken waardoor ook bij scheiding bij de B-stijl de kogeldruk nog behoorlijk zal zijn.
Het schoren door middel van een ingelast kruis is verstandig maar het torderen valt nogal mee.
Verder heel veel succes gewenst met je project, en veel plaatjes graag
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Het aanhanger project (poging 2)
leuk project ! ... ga ik volgen
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Het aanhanger project (poging 2)
leuk project
2 ideetjes:
-halverwege de voorste deur en halverwege de achterste deur doorzagen en de auto n halve meter of nog iets meer korter maken? deuren combineren tot 1 kortere deur, soort van 2-zitter-korte uitvoering?
-het zou beter gaan met een molen-as of meesturende voorwielen, een aanhanger met 4 wielen is superstabiel en heeft weinig/geen kogeldruk.
2 ideetjes:
-halverwege de voorste deur en halverwege de achterste deur doorzagen en de auto n halve meter of nog iets meer korter maken? deuren combineren tot 1 kortere deur, soort van 2-zitter-korte uitvoering?
-het zou beter gaan met een molen-as of meesturende voorwielen, een aanhanger met 4 wielen is superstabiel en heeft weinig/geen kogeldruk.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Het aanhanger project (poging 2)
@ alexanderB
Hier heb ik inderdaad aan zitten denken. Eerst al eens gekeken wat een sleeptriangel kost, maar die zijn echt meer dan 1000 euro. Beetje duur dus. Bovendien is de auto dan te zwaar om hem te mogen trekken (zelf met oplooprem).
dit idee dus:
Verder een korte ax maken is een super leuk idee, maar daar zit heeeeeel veel werk in. Vooral de afwerking is echt heel arbeidsvol. Hier heb ik (ivm studie) eigenlijk geen tijd voor.
Ik zal de wie is wie eens goed doorlezen, kan ik waarschijnlijk een hoop van leren!
we gaan het allemaal zien zaterdag. er komt een uitgebreid verslag met uiteraard vele foto's!
meer tips altijd welkom!
Hier heb ik inderdaad aan zitten denken. Eerst al eens gekeken wat een sleeptriangel kost, maar die zijn echt meer dan 1000 euro. Beetje duur dus. Bovendien is de auto dan te zwaar om hem te mogen trekken (zelf met oplooprem).
dit idee dus:
Verder een korte ax maken is een super leuk idee, maar daar zit heeeeeel veel werk in. Vooral de afwerking is echt heel arbeidsvol. Hier heb ik (ivm studie) eigenlijk geen tijd voor.
Ik zal de wie is wie eens goed doorlezen, kan ik waarschijnlijk een hoop van leren!
we gaan het allemaal zien zaterdag. er komt een uitgebreid verslag met uiteraard vele foto's!
meer tips altijd welkom!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Het aanhanger project (poging 2)
zo'n sleeptriangel kan je best zelf maken, en als je een aanhanger met oplooprem (vouwwagen?) als basis genomen had, was t geen moeite om onder de 600 kg uit te komen. (geremd mag tot 600 kg)
maargoed, tof dat je t gewoon doet succes!
maargoed, tof dat je t gewoon doet succes!
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Ben benieuwd! Hou dit topic wel ff in de gaten!
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Volgens mij gaat het er niet uit zien als je een molenas gebruikt.
De voorwielen van de aanhanger hebben dan veel meer ruimte nodig om te sturen dan een auto.
Ik denkt dat dat resulteerd in veel plaatwerk weg snijden en onmogelijk grote wielkasten...
De voorwielen van de aanhanger hebben dan veel meer ruimte nodig om te sturen dan een auto.
Ik denkt dat dat resulteerd in veel plaatwerk weg snijden en onmogelijk grote wielkasten...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Het aanhanger project (poging 2)
@ Wheelnut: dit was dan ook zeker niet mijn bedoeling
als ik een 4-wielige ax aanhanger wil laat ik alles origineel en zet er een sleeptriangel aan (zie bovenstaand). Maar gezien deze auto voor schade heeft wil ik dat stuk er gewoon afhebben. Bovendien krijg ik vast gezeur met de buren als ik alleen een triangel aan mijn auto zet en er dan nooit mee rij omdat het een "aanhanger" is (in hun ogen natuurlijk nog steeds gewoon een auto).
als ik een 4-wielige ax aanhanger wil laat ik alles origineel en zet er een sleeptriangel aan (zie bovenstaand). Maar gezien deze auto voor schade heeft wil ik dat stuk er gewoon afhebben. Bovendien krijg ik vast gezeur met de buren als ik alleen een triangel aan mijn auto zet en er dan nooit mee rij omdat het een "aanhanger" is (in hun ogen natuurlijk nog steeds gewoon een auto).
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Istie straks ook te leen/huur ?
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Weet niet of je hem op eigen terrein kan stallen, maar meestal staat er in het gemeente beleid dat een aanhanger niet langer dan 3 dagen op de zelfde plek mag staan.
Veel succes met dit project, zelf zou ik toch geneigd zijn een oplooprem te gebruiken. Een AX remt al niet fijn beladen laat staan met een aanhanger erachter.
Veel succes met dit project, zelf zou ik toch geneigd zijn een oplooprem te gebruiken. Een AX remt al niet fijn beladen laat staan met een aanhanger erachter.
AX 11TRE 1988
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Het aanhanger project (poging 2)
valt toch wel mee? de achterste helft heeft de achteras vervangen door een molenas, en de vooras is een starre as. (oke, die is wel stevig aangepakt, alleen de buitenste shell is nog van de auto, bodem dr uit, en een heel custom frame dr in gelast)
alleen beetje jammer dat ze zijn gegaan voor de rat-tank-look, ik had m zelf gewoon strak gemaakt en in de kleuren van de NS gespoten
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Een oplooprem is misschien een leuke optie voor in de toekomst (op de hydraulische- of handremmen van de bestaande achteras).
Voorlopig wil ik 't ding gewoon "niet auto" hebben zodat ik 'm kan schorsen en van de verzekering afben. Dat kan niet als die nog als complete auto hier op de parkeerplaats staat, wel als die gehalveerd is en er een dissel aanzit.
Het grootste doel is dus om hem morgen tot aanhanger om te bouwen, ga dus eerst ook niet te veel werk in de afwerking stoppen.
en nee, ik heb waarschijnlijk (moet nog even wat opties nalopen) geen stallingsruimte...
Maar dat komt allemaal goed.
Voorlopig wil ik 't ding gewoon "niet auto" hebben zodat ik 'm kan schorsen en van de verzekering afben. Dat kan niet als die nog als complete auto hier op de parkeerplaats staat, wel als die gehalveerd is en er een dissel aanzit.
Het grootste doel is dus om hem morgen tot aanhanger om te bouwen, ga dus eerst ook niet te veel werk in de afwerking stoppen.
en nee, ik heb waarschijnlijk (moet nog even wat opties nalopen) geen stallingsruimte...
Maar dat komt allemaal goed.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Allereerst: ik ben kapot! dood moe, meerdere keren gesneden en opgehaald... Maar het was het waard
't verhaal:
Vanochtend vroeg om 8 uur stond ik buiten om te beginnen de auto te demonteren.
alles voor de achteras en het hele interieur moest eruit/eraf.
Zo stond de auto er vanochtend bij:
Eerst maar eens begonnen de benzine uit de tank te halen, met een tip van AlexanderB (tnx). Gewoon 12V op de accu en lekker laten pompen.
(achteraf bleek dat het nog minimaal 5 liter in de tank achterbleef... een stortvloed van benzine over de grond )
't ging allemaal vrij vlot, om 11 uur was ik al zo ver gevorderd
Toen was de motor aan de beurt om eruit gehaald te worden... Ik was maar in mijn eentje dus dit viel niet mee.
eerst de auto maar eens op zijn allerlaagst gezet zodat ik de motor gewoon op de grond kon laten "vallen"
toen de op de grond lag de auto weer zo hoog mogelijk neergezet, maar toch was die nog te laag om de motor eronderuit te kunnen halen.
dus de flex gepakt en er n stukje afgeflext
Daarna had ik 't donorkarretje rechtopgezet, blok d'r ingegooit en kon ik 'm zo overeind zetten
het zal je misschien opvallen dat de motor er ondersteboven instaat. Daar had ik toen nog even niet aan gedacht en had eerder gedacht "die motorolie kan er best in blijven zitten"... je kan je dus voorstellen wat voor chaos dat is geworden, vooral omdat het blok zo zwaar was dat ik 'm niet even om kon draaien.
Denk wel dat alle olie d'r uit is gelopen... Maar goed met wat kattebakkorrels is alles op te lossen!
Om de kogeldruk zo laag mogelijk te krijgen ook het dashboard er maar uit
En toen was het demonteren klaar. Tijd om te gaan slijpen en er een aanhanger van te maken!
Best aardig toch? Maar de kogeldruk was allesbeslissend, dus de dissel er professorisch onder en meten maar (met de thuisweegschaal van glas )
De eerste meting was al dramatisch 83Kg kogeldruk....
Voor de 2e meting had ik goed wat troep achter de achteras gegooit
dit scheelde wel iets, maar nog steeds 78Kg kogeldruk... Dan moest er nog 29Kg vanaf voordat ik 'm mag trekken. Tsja... dat gaat gewoon niet.
Dus was het weer tijd om te gaan slijpen!
Maar eerst de voordeuren er maar eens uit. Wat een gekloot is dat! vooral dit pennetje
die is er echt niet uit te krijgen! heb 'm dus maar weggeslepen.
en toen ik toch bezig was de scharnieren ook maar doorgeslepen (wel de autokant natuurlijk)
Nu moest het echter wel iets netter dan de 1e keer omdat je geen zwieberende lijn over je dak wilt. De oplossing
en slijpen maar! Op zich best wel een net resultaat toch?
en omdat 't zo goed ging op het dak, ook maar op de bodem gedaan
en toen was die helemaal rond geslepen
Maar nog zo vast als een huis... snapte er niks van.
totdat ik beter ging kijken. er waren een aantal stukje die ik net niet doorgeslepen had omdat ik er niet bij kon. Dus met de schroevendraaier in de weer geweest (oude schroevendraaier opgeofferd, scherp geslepen en als beitel gebruikt). Dat ging aardig! eerst kwam 't dak al een beetje
en toen was die er helemaal
Dan hou je dus dit over ( het was ondertussen al 19:00uur...)
Kost wel een heleboel slijpschijven! (dit is maar een gedeelte)
Maar het is wel érg makkelijk om aan de onderkant te werken!
En toen moest ik dus écht door gaan werken, want het was al laat (regende af en toe) en het zou snel donker worden.
Helaas had ik geen stalen koker, dus moest ik de dissel (tijdelijk) aan hout bevestigen
snel werken eist z'n tol...
als een echte man gingen we (na een plijster ) gewoon weer door met werken
ff een pijpje gelast om de achterkant van de dissel aan de auto te kunnen bevestigen. Pijpje ook aan de auto gelast uiteraard (in het dwarsstukje was je ziet valt de pijp, hier komt gebogen draadeind omheen om de dissel in de klemmen)
En toen was het weer tijd om kogeldruk te meten!
22Kg Maar de aanhanger lag nog wel vol achter de as, dus zou 30Kg kunnen worden. Hoe dan ook, Veel beter!
Daarna moest ik echt gaan opruimen, het regende hard en 't was al donker.
De foto van de aanhanger achter de ax is heel slecht, was gewoon te donker. Morgen maak ik een beter voor jullie. (maar dit houd de spanning hoog
Vind het er zelf in ieder geval super goed uitzien. 't was de bedoeling om de aanhanger te gaan verkopen maar... Ik vind 'm zelf nu ook wel heel leuk!
Maar goed hij is nog lang niet klaar. Verlichting moet nog aangesloten worden, dissel moet nog fasoenlijk vast (in plaats van met hout), de voorkant moet nog dicht, misschien nog een vloertje ofzo erin... Nog genoeg te doen dus!
Dit zal voorlopig even niet zo hard gaan
Maar goed, vandaag dus bijna een hele auto gesloopt, dus ik heb HEEL VEEL ONDERDELEN over. zo ziet mijn schuurtje er op 't moment uit:
dat komt wel vooral omdat de voorkant van de ax er nog inmoest, kon hem niet op straat laten staan en naar oud ijzer brengen was al te laat. Moest 'm wel even opvouwen voordat die door de deur kon
mijn punt van dit verhaal: kijk allemaal in het verkooptopic van mij, daar staan ongeveer alle onderdelen met foto voor zachte prijsjes.
en hou dit topic in de gaten natuurlijk, binnenkort meer vorderingen
't verhaal:
Vanochtend vroeg om 8 uur stond ik buiten om te beginnen de auto te demonteren.
alles voor de achteras en het hele interieur moest eruit/eraf.
Zo stond de auto er vanochtend bij:
Eerst maar eens begonnen de benzine uit de tank te halen, met een tip van AlexanderB (tnx). Gewoon 12V op de accu en lekker laten pompen.
(achteraf bleek dat het nog minimaal 5 liter in de tank achterbleef... een stortvloed van benzine over de grond )
't ging allemaal vrij vlot, om 11 uur was ik al zo ver gevorderd
Toen was de motor aan de beurt om eruit gehaald te worden... Ik was maar in mijn eentje dus dit viel niet mee.
eerst de auto maar eens op zijn allerlaagst gezet zodat ik de motor gewoon op de grond kon laten "vallen"
toen de op de grond lag de auto weer zo hoog mogelijk neergezet, maar toch was die nog te laag om de motor eronderuit te kunnen halen.
dus de flex gepakt en er n stukje afgeflext
Daarna had ik 't donorkarretje rechtopgezet, blok d'r ingegooit en kon ik 'm zo overeind zetten
het zal je misschien opvallen dat de motor er ondersteboven instaat. Daar had ik toen nog even niet aan gedacht en had eerder gedacht "die motorolie kan er best in blijven zitten"... je kan je dus voorstellen wat voor chaos dat is geworden, vooral omdat het blok zo zwaar was dat ik 'm niet even om kon draaien.
Denk wel dat alle olie d'r uit is gelopen... Maar goed met wat kattebakkorrels is alles op te lossen!
Om de kogeldruk zo laag mogelijk te krijgen ook het dashboard er maar uit
En toen was het demonteren klaar. Tijd om te gaan slijpen en er een aanhanger van te maken!
Best aardig toch? Maar de kogeldruk was allesbeslissend, dus de dissel er professorisch onder en meten maar (met de thuisweegschaal van glas )
De eerste meting was al dramatisch 83Kg kogeldruk....
Voor de 2e meting had ik goed wat troep achter de achteras gegooit
dit scheelde wel iets, maar nog steeds 78Kg kogeldruk... Dan moest er nog 29Kg vanaf voordat ik 'm mag trekken. Tsja... dat gaat gewoon niet.
Dus was het weer tijd om te gaan slijpen!
Maar eerst de voordeuren er maar eens uit. Wat een gekloot is dat! vooral dit pennetje
die is er echt niet uit te krijgen! heb 'm dus maar weggeslepen.
en toen ik toch bezig was de scharnieren ook maar doorgeslepen (wel de autokant natuurlijk)
Nu moest het echter wel iets netter dan de 1e keer omdat je geen zwieberende lijn over je dak wilt. De oplossing
en slijpen maar! Op zich best wel een net resultaat toch?
en omdat 't zo goed ging op het dak, ook maar op de bodem gedaan
en toen was die helemaal rond geslepen
Maar nog zo vast als een huis... snapte er niks van.
totdat ik beter ging kijken. er waren een aantal stukje die ik net niet doorgeslepen had omdat ik er niet bij kon. Dus met de schroevendraaier in de weer geweest (oude schroevendraaier opgeofferd, scherp geslepen en als beitel gebruikt). Dat ging aardig! eerst kwam 't dak al een beetje
en toen was die er helemaal
Dan hou je dus dit over ( het was ondertussen al 19:00uur...)
Kost wel een heleboel slijpschijven! (dit is maar een gedeelte)
Maar het is wel érg makkelijk om aan de onderkant te werken!
En toen moest ik dus écht door gaan werken, want het was al laat (regende af en toe) en het zou snel donker worden.
Helaas had ik geen stalen koker, dus moest ik de dissel (tijdelijk) aan hout bevestigen
snel werken eist z'n tol...
als een echte man gingen we (na een plijster ) gewoon weer door met werken
ff een pijpje gelast om de achterkant van de dissel aan de auto te kunnen bevestigen. Pijpje ook aan de auto gelast uiteraard (in het dwarsstukje was je ziet valt de pijp, hier komt gebogen draadeind omheen om de dissel in de klemmen)
En toen was het weer tijd om kogeldruk te meten!
22Kg Maar de aanhanger lag nog wel vol achter de as, dus zou 30Kg kunnen worden. Hoe dan ook, Veel beter!
Daarna moest ik echt gaan opruimen, het regende hard en 't was al donker.
De foto van de aanhanger achter de ax is heel slecht, was gewoon te donker. Morgen maak ik een beter voor jullie. (maar dit houd de spanning hoog
Vind het er zelf in ieder geval super goed uitzien. 't was de bedoeling om de aanhanger te gaan verkopen maar... Ik vind 'm zelf nu ook wel heel leuk!
Maar goed hij is nog lang niet klaar. Verlichting moet nog aangesloten worden, dissel moet nog fasoenlijk vast (in plaats van met hout), de voorkant moet nog dicht, misschien nog een vloertje ofzo erin... Nog genoeg te doen dus!
Dit zal voorlopig even niet zo hard gaan
Maar goed, vandaag dus bijna een hele auto gesloopt, dus ik heb HEEL VEEL ONDERDELEN over. zo ziet mijn schuurtje er op 't moment uit:
dat komt wel vooral omdat de voorkant van de ax er nog inmoest, kon hem niet op straat laten staan en naar oud ijzer brengen was al te laat. Moest 'm wel even opvouwen voordat die door de deur kon
mijn punt van dit verhaal: kijk allemaal in het verkooptopic van mij, daar staan ongeveer alle onderdelen met foto voor zachte prijsjes.
en hou dit topic in de gaten natuurlijk, binnenkort meer vorderingen
Last edited by Holländer on SunApr01, 2012 9:03:15 PM, edited 2 times in total.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Zo, flinke vorderingen!! Lekker bezig geweest, ziet er heel leuk uit!
Re: Het aanhanger project (poging 2)
nu met daglicht even betere foto's gemaakt.
en omdat ik een 5-deurs heb gebruikt is de aanhanger super stabiel. zelfs met de deuren en achterklep open tordeert die niet!
je kunt ook overal bij door die 2 extra deuren. Dus misschien wordt het ook nog een praktische aanhanger!
en omdat ik een 5-deurs heb gebruikt is de aanhanger super stabiel. zelfs met de deuren en achterklep open tordeert die niet!
je kunt ook overal bij door die 2 extra deuren. Dus misschien wordt het ook nog een praktische aanhanger!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Het aanhanger project (poging 2)
Woooow dit is wel heen snel gegaan Ziet er heel heel goed uit