ZEER BELANGRIJK VOOR GEBRUIKERS VAN INTERNET EXPLORER!!!!!!

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

ZEER BELANGRIJK VOOR GEBRUIKERS VAN INTERNET EXPLORER!!!!!!

Post by Ax_Dude »

Sites kunnen Trojaans paard herbergen

Veiligheidsexperts waarschuwen dat ogenschijnlijk betrouwbare websites door georganiseerde criminelen worden gebruikt om binnen te breken bij surfers. Ze zouden daarbij geholpen worden door twee recent ontdekte fouten in Internet Explorer waarvoor nog geen patch beschikbaar is.

De waarschuwing komt van beveiligingsdeskundigen van onder meer Symantec. Zij geloven dat de criminelen het gemunt hebben op webservers omdat ze langs deze weg achterdeuren op de pc's van bezoekers kunnen aanbrengen. Surfers merken er niets van want op het eerste zicht lijkt alles in orde met de site die ze bezoeken.

Hoeveel servers al ten prooi zijn gevallen aan de inbrekers, is onbekend. "Het is nog niet op epidemische schaal, maar het komt voor", zegt Senior Director of Engineering van Symantec, Alfred Huger. Er zijn allerlei websites onder de slachtoffers, zegt Brent Houlahan van NetSec, en niet enkel kleinere: "Er zijn veilingsites bij, websites die prijzen vergelijken en financi?le instellingen."

Ook het Internet Storm Centre geeft toe dat ook er ook bij grotere sites een probleem is. "We geven geen lijst van de sites die ge?nfecteerd zijn om verdere misbruiken te vermijden, maar de lijst is lang en bevat bedrijven waarvan je zou verwachten dat ze hun systemen met patches zouden beveiligen."

Tegen de eerste stap in de aanval valt er meestal iets te doen. Om in te breken op servers, buiten hackers meestal al lang gekende softwarelekken uit waarvoor doorgaans oplossingen bestaan. Daarna is het eigenlijk te laat, want om binnen te breken bij surfers via de ge?nfecteerde server worden twee fouten in IE gebruikt. En daarvoor zijn er geen oplossingen beschikbaar. Surfers kunnen dus moeilijk hun pc beschermen tegen de aanvallen. Een kant-en-klare oplossing is er niet; wellicht het gemakkelijkst is overschakelen op een ander browsermerk. Het Belgische beveiligingsbedrijf Ubizen kwam al eerder met die suggestie op de proppen.

Het zou ook wel kunnen dat de criminelen een nog niet bekende fout in Internet Information Server (IIS) gebruiken om webservers over te nemen, zeggen deskundigen.

Bezoekers aan de overgenomen sites worden ongezien omgeleid naar een site in Rusland. Zonder dat ze het merken, wordt dan een Trojaans paard, RAT, ge?nstalleerd. Die Trojan houdt alle toetsinslagen bij en stuurt ze door naar de hackers. De criminelen hopen wellicht op deze manier gevoelige informatie vast te krijgen, zoals paswoorden en kredietkaartnummers. De techniek dient mogelijk ook om pc's om te vormen tot spamservers.

Veiligheidsexperts tasten nog in het duister over de identiteit van de groep achter de inbraken. De vermoedens wijzen in de richting van de georganiseerde misdaad in Rusland, zegt Symantec.

Met een bijdrage van Rob Lemos, CNet.

Jamie Biesemans
25 juni 2004
Bron: ZDNet (www.zdnet.be)

Dus het is belangrijk dat jullie voorlopig GEEN internet explorer gebruiken, zelf ben ik overgeschakelt op Mozilla. Is wel niet zo goed vind ik maarja... Er zit niets anders op voorlopig :(

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ax_Dude »

Gooi hier maar een groot slot op verwijder dit draadje maar helemaal, volgens microshit is het zo dat indien je Windows XP Service Pack 2 RC2 hebt geinstalleerd dat het geen kwaad kan :? Mja, ik ben weer eens te snel geweest :oops: F*ck

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by manuarmata »

Binnenkort ga ik de hele zooi omzetten naar een linuxsysteem, microsoft windows xp begint hoe langer hoe meer op een zeef te lijken, onlangs m'n systeem eens volledig opnieuw geinstalleerd, ik was nog geen 5 min on-line en ik had al prijs. ik mocht helemaal herbeginnen. :(
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

manuarmata wrote:Binnenkort ga ik de hele zooi omzetten naar een linuxsysteem, microsoft windows xp begint hoe langer hoe meer op een zeef te lijken, onlangs m'n systeem eens volledig opnieuw geinstalleerd, ik was nog geen 5 min on-line en ik had al prijs. ik mocht helemaal herbeginnen. :(

de enige reden waarom ik af en toe Windows nog op start is omdat MijnPostbank.nl anders niet werkt en ik niet kan scannen.
verder alleen Macintosh en linux.. dus als je wat nodig hebt ;)
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Och.. Linux is niet zo compatible vind ik...

En Micro$oft is ideaal voor mij.. Ik ben ook helemaal niet bang voor dit soort informatie.. Geef mij een pc en een internetverbinding en ik ben blij, ik kan dan de whizzkid uithangen!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Vanwege de gatenkaas die men ook wel ns internet explorer noemt gebruik ik lekker mozilla als browser, niks geen gezeik met trojans e.d die via sites mn pc binnen kunnen komen. Ik gebruik ook geen outlook voor mn mail, want daar wordt je ook niet echt vrolijk van, heel veel van die lekken die dr inzitten is als ie iets om zn oren krijgt dat corrupte info bevat, maar ze bij MS zo snugger zijn geweest om te zeggen: het voldoet niet aan de standaard, laten we het alsnog maar uitvoeren, nee, doe mij dan maar lekker pegasus mail, de interface e.d mag dan ouderwets zijn, maar het doet precies wat het moet doen... mailen.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ax_Dude »

Incredimail is ook een goed mailprogramma... en modern :D

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Ik heb naast windows XP met SPack II en Office 2003 geen enkele problemen..

Het mag dan allemaal niet via het boekje geregistreerd staan maar ik snap echt niet waarom mensen nu verouderde progs gaan gebruiken..

Alles is te vinden op internet zeg ik dan :)

En outlook van office 2003 is ideaal.. geen outlook express maar gewoon outlook. Mijn hele adressen lijst zit erin zoals die van laptop met vast pc en gsm en pda wordt gesynchroniseerd..

En het is nog beveiligd ook.. :D

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

zeer belangrijk voor gebruikers van een computer:

GEBRUIK GEEN INTERNET EXPLORER :?

Mozilla bijvoorbeeld is veeel beter, lees veiliger
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Kakelbont wrote:zeer belangrijk voor gebruikers van een computer:

Kijk, hier ben ik het dus ook niet mee eens... :roll:

Het is maar net hoe slim je met een computer bent.. Wil je, of kun je zelf weinig met pc's dan neem je maar mozilla... :) Anders is het echt wel te doen met internet explorer...

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Brutus wrote:
Kakelbont wrote:zeer belangrijk voor gebruikers van een computer:

Kijk, hier ben ik het dus ook niet mee eens... :roll:

Het is maar net hoe slim je met een computer bent.. Wil je, of kun je zelf weinig met pc's dan neem je maar mozilla... :) Anders is het echt wel te doen met internet explorer...

Ik geef je gedeeltelijk gelijk. Kijk ik heb ook nog 2 zusjes die deze computer gebruiken, en die klikken op alles wat er 'leuk' uitziet...

Maar mozilla is gewoon een stuk beter geschreven, totaal is het maar 11MB en dat is met e-mail client EN browser. Ga IE + outlook express maar eens downloaden...
En toch kan het allemaal net zoveel, zo niet meer, en veiliger als IE
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Als ik kijk wat het programma Ad Aware er bij mij wekelijks uithaalt,
da's toch wel redelijk te noemen.
Maar desondanks vind ik dat iedereen zelf moet weten welke browser hij/zij gebruikt.
Het feit is dat Internet nou eenmaal NIET veilig is (in mijn ogen)
Maar dit maakt mij niet zoveel uit... in me AX rijden is ook niet het meest veilige duzzuhh...
Ik bedoel... als ze jou willen hacken ofzow, dan lukt het ze wel...

(jah sorry mensen... ben een poos weggeweest duz als ik nu misschien
wat "vreemd" reageer, dan kan dat kloppen omdat ik nog zoooveel moet
lezen @ forum oke... )
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Ad aware zal bij mij bitter weinig aan rotzooi vinden denk ik, hooguit een aantal cookies, je kan al een heleboel ellende voorkomen door niet klakkeloos OK te klikken als je weer wat moet installeren voor een website, dat is vaak het begin van alle ellende.

Mozilla is net zo eenvoudig als Internet Explorer hoor, als je een icoontje kan klikken dan kan je ook met mozilla werken.

Brutus wrote:En outlook van office 2003 is ideaal.. geen outlook express maar gewoon outlook. Mijn hele adressen lijst zit erin zoals die van laptop met vast pc en gsm en pda wordt gesynchroniseerd..

Het is en blijft Outlook, of het nu Express is of niet, in beide versies zitten grote gaten, waarom denk je anders dat die emailwormen e.d zich zo snel kunnen verpreiden, en dat MS telkens patches moet uitbrengen om de boel te fixen. Het merendeel van de mensen installeerd die patches niet eens.

Ik kreeg een tijdje terug continu virussen van een of andere computer af, en wat bleek, zn hele pc stond wagenwijd open, alle drives e.d waren geshared, dus maar een aantal keer documenten op zn desktop geplaatst met de melding dat ie een virus had, maar het bleef doorgaan. Aangezien mn hele enemy territory clan last had van die mails heb ik maar wat startupfiles hernoemd zodat die pc niet meer op zou starten. Als dr niks aan gedaan was, kan je dr donder op zeggen dat dat ding nu nog stond te spammen, het was niet netjes, maar je moet wat.

Daarom komt dr hier ook geen outlook binnen, ik heb em zelfs gewoon gedelete van de harddisk hier. Pegasus mail mag er dan ouderwets uitzien, het kan meer dan outlook, het is alleen niet zo eenvoudig als outlook.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eric »

`k heb een routertje met stateful firewall,
effe java uit, in het http filter totdat het fixje er is,
no problemo.
linux of windows of IE of mozilla is geen topic.
[netgear fvs318]

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

IceByte wrote:Ad aware zal bij mij bitter weinig aan rotzooi vinden denk ik, hooguit een aantal cookies, je kan al een heleboel ellende voorkomen door niet klakkeloos OK te klikken als je weer wat moet installeren voor een website, dat is vaak het begin van alle ellende.

Mozilla is net zo eenvoudig als Internet Explorer hoor, als je een icoontje kan klikken dan kan je ook met mozilla werken.

Brutus wrote:En outlook van office 2003 is ideaal.. geen outlook express maar gewoon outlook. Mijn hele adressen lijst zit erin zoals die van laptop met vast pc en gsm en pda wordt gesynchroniseerd..

Het is en blijft Outlook, of het nu Express is of niet, in beide versies zitten grote gaten, waarom denk je anders dat die emailwormen e.d zich zo snel kunnen verpreiden, en dat MS telkens patches moet uitbrengen om de boel te fixen. Het merendeel van de mensen installeerd die patches niet eens.

Ik kreeg een tijdje terug continu virussen van een of andere computer af, en wat bleek, zn hele pc stond wagenwijd open, alle drives e.d waren geshared, dus maar een aantal keer documenten op zn desktop geplaatst met de melding dat ie een virus had, maar het bleef doorgaan. Aangezien mn hele enemy territory clan last had van die mails heb ik maar wat startupfiles hernoemd zodat die pc niet meer op zou starten. Als dr niks aan gedaan was, kan je dr donder op zeggen dat dat ding nu nog stond te spammen, het was niet netjes, maar je moet wat.

Daarom komt dr hier ook geen outlook binnen, ik heb em zelfs gewoon gedelete van de harddisk hier. Pegasus mail mag er dan ouderwets uitzien, het kan meer dan outlook, het is alleen niet zo eenvoudig als outlook.

Een groot verhaal maar ben er dus totaal weer eens niet mee eens (je moet wat :D ) Wanneer we het hebben over outlook dan is dat dus totaal verschillend dan outlook express, wat weer simpeler is...

Verder is outlook wel een degelijk makkelijker programma dan Pegasus, maar dat komt dan ook door de compatibiliteit... Ik vind Lotus Notes nog beter dan Pegasus... En ja het ziet er ouderwets uit en nee het zeker niet meer dan Outlook..

Kijk dat die lui hun pc's niet update is hun zaak, ik ben al helemaal van mening dat je met je vingers van die pc moet afblijven... (Ik heb een periode met een groep pc's servers gezocht en daar sjit op gestopt..) Geloof me, van dat soort praktijken word je niet vrolijk later... (Je krijgt er een heleboel problemen mee...)

Net wat Eric zegt, ik heb een eigen server draaien als router met stateful firewall. Als ik mijn ip opzoek via internet is hij niet eens te vinden.. Alle poorten die belangrijk zijn zijn gesloten of op andere poortnummer gezet. Geen enkel deurtje staat open!

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eric »

http://www.webwereld.nl/nieuws/19022.phtml

ff windows update dus,
en altijd als je het niet zeker weet nee klikken,
dat scheelt een hoop [spam]

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mvdm »

Brutus wrote:Kijk dat die lui hun pc's niet update is hun zaak, ik ben al helemaal van mening dat je met je vingers van die pc moet afblijven... (Ik heb een periode met een groep pc's servers gezocht en daar sjit op gestopt..) Geloof me, van dat soort praktijken word je niet vrolijk later... (Je krijgt er een heleboel problemen mee...)

Net wat Eric zegt, ik heb een eigen server draaien als router met stateful firewall. Als ik mijn ip opzoek via internet is hij niet eens te vinden.. Alle poorten die belangrijk zijn zijn gesloten of op andere poortnummer gezet. Geen enkel deurtje staat open!

Goh, waar heb ik dat nou toch meer gehoord? :roll: O ja, dat was bij die zaak waar zo ook dachten dat ze 'veilig' waren. Alleen hadden ze daar in inbreuk van een hacker gehad die via edonkey binnen was gekomen op een pc die een admin verbinding met een server had... Niks outlook, niks IE, niks bekende deurtjes, niks van dat alles. Veilig? tuurlijk me zoolen! Wie dat denkt moet nog ff wakker worden geschud. T'zal misschien wel komen doordat ik als admin bij een ISP werk :oops:
AX GTi: 220km/h eat my dust!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

mvdm wrote:
Brutus wrote:Kijk dat die lui hun pc's niet update is hun zaak, ik ben al helemaal van mening dat je met je vingers van die pc moet afblijven... (Ik heb een periode met een groep pc's servers gezocht en daar sjit op gestopt..) Geloof me, van dat soort praktijken word je niet vrolijk later... (Je krijgt er een heleboel problemen mee...)

Goh, waar heb ik dat nou toch meer gehoord? :roll: O ja, dat was bij die zaak waar zo ook dachten dat ze 'veilig' waren. Alleen hadden ze daar in inbreuk van een hacker gehad die via edonkey binnen was gekomen op een pc die een admin verbinding met een server had... Niks outlook, niks IE, niks bekende deurtjes, niks van dat alles. Veilig? tuurlijk me zoolen! Wie dat denkt moet nog ff wakker worden geschud. T'zal misschien wel komen doordat ik als admin bij een ISP werk :oops:

ik draai hier Macintosh of linux. uiteraard kan je daar ook op inbreken.. alles kan.. maar het is wel een stuk moeilijker! mijn wachtwoorden zijn wel redelijk safe gekozen en ik draai nooit in admin modus.. dus dat scheelt ook al een heleboel.. spam heb ik filters voor.. en virussen bestaan 'niet'
Image

Post Reply