4/4 ?!
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
4/4 ?!
Heeft iemand hier toevallig een idee welke franse logica er achter de benzine meter van de AX schuilgaat?
0, 1/2, 4/4
Waarom niet gewoon 1 of 2/2 ?
Bij veel andere autos staat er namelijk gewoon 0, 1/2, 1
Viel me vandaag ineens op dat 4/4 eigenlijk helemaal niet superlogisch is...
0, 1/2, 4/4
Waarom niet gewoon 1 of 2/2 ?
Bij veel andere autos staat er namelijk gewoon 0, 1/2, 1
Viel me vandaag ineens op dat 4/4 eigenlijk helemaal niet superlogisch is...
-
- AX super weirdo
-
- AX super weirdo
-
- AX super weirdo
-
- AX Master Spammer
Ow, zijn die daarvoor....pcrodent wrote:Ach ja die gekke Fransen doen ook rode streepjes bij 50/90/130 omdat dat hun maximumsnelheden zijn. Maakt ze niks uit dat dat in andere landen anders is...
Ik dacht dat dat de ideale schakelmomenten waren:
50 in z'n één, 90 in z'n twee en dan bij 130 naar drie ;)
De GT van het eerste type heeft dit ook. Klik
Zelf ook al meerdere keren zitten verbazen over de notatie...
Maar meestal gebruik ik de dagteller als informatiebron wanneer ik moet gaan tanken. Stuk betrouwbaarder dan de benzine meter.
Zelf ook al meerdere keren zitten verbazen over de notatie...
Maar meestal gebruik ik de dagteller als informatiebron wanneer ik moet gaan tanken. Stuk betrouwbaarder dan de benzine meter.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- AX super weirdo
hm, ben ik de enige met een accurate benzinemeter? (iig in dusverre dat ik bijna op de liter precies kan zeggen hoeveel er nog in zit, kijkende op de meter?)
enige wat bij mij wel raar is, met draaiende motor komt er een heel klein beetje bij op de meter.. maargoed, de meterstand met draaiende motor is dus het meest accuraat, dus daar gaan we genwoon vanuit.
net onder 1/2 = dr gaat 22 liter in, klopt aardig, bij 1/4 gaat dr n liter of 30 in en als het lampje brand, gaat dr 35 liter in, beetje voorbarig maar iig wel voorspelbaar. (dan zit dr dus nog 8 liter in reserve
)
enige wat bij mij wel raar is, met draaiende motor komt er een heel klein beetje bij op de meter.. maargoed, de meterstand met draaiende motor is dus het meest accuraat, dus daar gaan we genwoon vanuit.
net onder 1/2 = dr gaat 22 liter in, klopt aardig, bij 1/4 gaat dr n liter of 30 in en als het lampje brand, gaat dr 35 liter in, beetje voorbarig maar iig wel voorspelbaar. (dan zit dr dus nog 8 liter in reserve

AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Misschien is onze manier van tellen juist raar: in de meeste mediterraanse landen wordt zoals op de franse manier geteld.
Wat dacht je dan van het engels: 50-4 voor 4-en-50?
Het zijn juist de germaanse (Duits, Deens en Ollands) talen die afwijken, dus wie is er nou vreemd...?
Mijn type I klokkenspel (ontzettend vaudte woordspeling, ik weet het) geeft overigens netjes '0,1/2 en 1' aan...
Maar ja: daarvan loopt de speedo maar tot 160 km/u...
Wat dacht je dan van het engels: 50-4 voor 4-en-50?
Het zijn juist de germaanse (Duits, Deens en Ollands) talen die afwijken, dus wie is er nou vreemd...?
Mijn type I klokkenspel (ontzettend vaudte woordspeling, ik weet het) geeft overigens netjes '0,1/2 en 1' aan...
Maar ja: daarvan loopt de speedo maar tot 160 km/u...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Die 1/2 was eigenlijk ook bedoeld om als 2/4 te worden genoteerd, maar volgens het metrisch systeem en andere internationale afspraken is het nodig dat breuken altijd in de kleinste vereenvoudiging worden genoteerd, dus 2/4 wordt per definitie als 1/2 geschreven. (Hetgeen nog steeds even veel is als bijvoorbeeld 6/12, of 9/18, of 8192/16384, of...)
En volgens mij hebben ze ervoor gekozen om de boel in 4e delen aan te geven, omdat dat in de praktijk ook al veel gebruikt wordt. "Hoeveel benzine heb je nog?", "Mwa, ongeveer een kwart tank."
En volgens mij hebben ze ervoor gekozen om de boel in 4e delen aan te geven, omdat dat in de praktijk ook al veel gebruikt wordt. "Hoeveel benzine heb je nog?", "Mwa, ongeveer een kwart tank."
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- profiel verwijderd
De engelsen zijn nog véél gekker.... die geven het in Miles aan!pcrodent wrote:Ach ja die gekke Fransen doen ook rode streepjes bij 50/90/130 omdat dat hun maximumsnelheden zijn. Maakt ze niks uit dat dat in andere landen anders is...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh