Omdat ik zelf altijd een Excelletje bijhield met m'n tankbonnetjes maar dat invoeren toch goed zat begon te worden heb ik een webknutsel gemaakt, zodat ik er overal vanaf mijn telefoon bij kan.
Hij is supersimpel, maar doet wat ie (van mij) moet doen, namelijk:
- per gebruiker, van een of meer voertuigen:
- van elk tankbonnetje opslaan: km dagteller en/of kmstand, prijs, liters
- daaruit voor elk bonnetje berekenen: verbruik, euro/l, euro/km, aantal dagen sinds vorige tankbeurt, en, als je werkt met kmstanden ipv de dagteller, aantal km sinds laatste tankbeurt
- van het hele voertuig berekenen: gemiddelde verbruik, totale prijs brandstof, etc etc.
- verbruik & cumulatief aantal verreden kilometers in een grafiek weergeven als functie van tijd (wordt natuurlijk pas leuk als er een paar bonnetjes in staan)
- (zodra ik wat tijd vind hiervoor): een export-functie naar Excel, voor zij die er wat gedegener statistische analyses op los willen laten
- en natuurlijk kun je je auto/motor/driewieler behalve merk & type (goh, verrassing...) een naam geven

Mocht het je wat lijken, of wil je gewoon even kijken wat ie doet, hij staat hier: http://pcrodent.com/km
(Als het genoeg mensen wat lijkt kan ik er ook nog een sharing-element in stoppen, dat je je verbruik etc. aan anderen kunt laten zien enzo, maar voor nu ben ik al blij dat ie doet wat ik wil gebruiken

Ik sta open voor alle suggesties ter verbetering (mits redelijk