Wat te doen aan de hoge benzineprijzen

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Wat te doen aan de hoge benzineprijzen

Post by Rock's »

S.v.p. lezen en aan ZOVEEL MOGELIJK kennissen doorsturen

ALS IEDEREEN MEEDOET DAN HELPT HET
Controle over de benzineprijzen: Zoals het ernaar uit ziet, zullen voor de zomervakanties de benzineprijzen een recordhoogte bereiken.
Experts verwachten enorm hoge benzineprijzen. Maar iedereen wil toch juist dat de benzineprijzen omlaag gaan?????
Daarom hebben we een gezamenlijke en goede aktie nodig. Niet zo'n idee dat we alleen maar op een
bepaalde dag niet gaan tanken. De oliemaatschappijen lachen daarom. Ze weten toch dat men op een bepaald moment weer moet gaan tanken. Is het niet vandaag dan is het morgen, dus dit heeft geen zin.
Philipp Holsworth had een betere idee, dat beduidend meer kans van slagen heeft:
Wij moeten de oliemaatschappijen laten zien dat wij - de klanten -de macht hebben en niet omgekeerd.
Met de regelmatig stijgende benzineprijzen moeten wij hierop als klant reageren.
De enige mogelijkheid om de benzineprijzen naar beneden te krijgen is om enkele oliemaatschappijen financieel pijn te doen door HUN benzine niet te kopen.
Dit kan een grote invloed hebben op de totale benzineprijs en kan tot een benzineprijs-oorlog leiden.
HET IDEE:
Voor de rest van 2004 geen benzine tanken bij twee van de grootste benzinemaatschappijen:
Als beiden geen benzine meer verkopen, worden ze gedwongen om met de
prijs naar beneden te gaan om het voor de klanten weer aanlokkelijk te
maken om bij hen te tanken. Het werkt echt! Kijk maar hoe het uitwerkte toe boze klanten hun boodschappen niet meer bij Albert Heijn haalden!! Een ware prijzenslag werd ontketend, alles werd goedkoper en Albert Heijn zit weer op zijn oude omzetcijfers!
We kiezen voor SHELL en ESSO!!!!!!! (Zij hebben immers de prijstouwtjes in handen.)
Als deze beide maatschappijen met hun prijs naar beneden gaan dan moeten de overigen ook weer volgen.
Als de prijzen weer omhoog gaan dan begint het spel weer opnieuw.
Doe allemaal zelf mee, reken er dus niet op dat anderen dit effect voor jou bereiken.
En vergeet dus een paar
maanden je air-miles of andere spaarpunten!!
Om met dit systeem succesvol te zijn moeten zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zijn. Stuur naar zoveel mogelijk mensen deze E-Mail.
Als iedereen die deze mail krijgt dit echt doet en dit ook naar alle bekenden stuurt dan wordt Nederland binnen no-time overspoelt met deze mailen kunnen we iets doen aan de abnormaal hoge benzineprijzen. IEDEREEN MOET ER WEL VAN OVERTUIGD ZIJN EN VOLHOUDEN TOTDAT SHELL EN ESSO BEGINNEN MET HUN PRIJZEN TE VERLAGEN.
DIT SYSTEEM WAS IN ANDERE LANDEN AL EFFECTIEF. (BIJVOORBEELD CANADA)
HIER GING DE PRIJS NA DEZE AKTIE 12 CENT NAAR BENEDEN.
VOORAL IN DE KOMENDE VAKANTIEPERIODE EN EXTRA FEESTDAGEN KAN HET EFFEKT AL GROOT ZIJN ALS ER BIJ SHELL EN ESSO NIET MEER GETANKT WORDT.

Ik weet dat we niet in zuipschuiten rijden bij de AX club (behalve Sander dan :wink: )...... maar met z'n allen staan we sterk !

Let's kick some Shell en Esso ass ! :firedevil
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Ik geef je weinig kans .... Helemaal omdat het grootste gedeeltje van de benzine prijs acijnzen zijn ....

Maar ik zal meewerken hoor! Tank namelijk toch altijd al bij de TINQ :lol:

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

we worden genaaid door het kabinet.

het is totale onzin.
ik kom net terug uit spanje : euro95 0,85 eurocent
pakkie marlboro 2 euro 35

ook eu,
doe de groeten aan balkenende.

zo duur kan het niet zijn die tanker van spanje naar nederland vanuit saudi arabie.

-eric-

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Toch zijn het de benzineboeren die de prijzen omhoog gooien,.......

De Maffia in Den Haag is moeilijker aan te pakken, dus beginnen we bij de benzineboeren.

Ik tank altijd bij de Shell......... maar bij deze mag de persoon die mij Shell of Esso ziet tanken mijn AX hebben !...... inclusief volle tank :wink:

Ik doe dus mee !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik tank altijd bij total dus dat zit wel goed.

Zuipen valt wel mee hoor. Die 1.6 is zuiniger dan mn 1.1 HAHAHHA 1 op 15 haalt ie met gemak. En dat is inclusief eens in de zoveel tijd een stukje 190 en ook hier en daar mn 0-100 proberen bij te schaven.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik gok dat het nix wordt
maar tank altijd Texaco dusss komt het wel goed :)
en me vader BP omdat Shell niet meer op zn route zit!
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik denk dat dit niet veel uithaald, en wel hierom:

van de mensen die bij Shell tanken gebruikt ca 80-90% een leasepas om te betalen (eigen ervaring, werk nu 10 jaar bij de Shell). Deze mensen willen gewoon hun zegels / airmiles en zullen dus gewoon doorgaan met tanken. Vervolgens heb je nog een groep particulieren die zweren bij Shell benzine en hier dus ook niet aan mee doen, en een groep mensen die niks van deze actie afweet, en er dus ook niet aan meedoen. De mensen die echt naar de prijzen kijken zijn al lang overgestapt op merken als TinQ en Tango.

Het gekke van het hele gebeuren vind ik echter dat als de Shell een prijsverandering doorvoert, dat dan alle merken dat ook doen. Je zou toch zeggen dat die hun eigen prijsbeleid hebben.

Persoonlijk blijf ik gewoon Shell tanken omdat mijn auto beduidend zuiniger en soepeler loopt op V-power. Als ik het verbruik verreken met de benzineprijs ben ik met V-power goedkoper uit dan met euro 95 van de Tango, en krijg ik er nog zegeltjes bij ook! (hier in het noorden zijn kortingen tot 10 cent per liter geen uitzondering).

De grote boosdoener van de hoge prijzen is nog altijd onze overheid, die ca 75 % van de prijs binnenhalen.....daar zit het probleem en moet wat aan gedaan worden! Wat te denken van het kwartje van kok en straks het dieselduppie van zalm? In mijn ogen pure diefstal!
Image

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Ik weet niet wat het diesel duppie van Zalm is, maar als dat betekend dat de diesel prijs wat omhoog gaat lijkt me dat niet meer dan natuurlijk.

Kijk maar eens voor de grap op de site van de anwb naar de benzineprijzen in west europa. Qua benzine is nederland bijna de duurste, qua diesel bijna de goedkoopste ...
Last edited by WouterL on ThuMay20, 2004 12:43:58 PM, edited 1 time in total.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Denk je dat shell z'n eigen druk maakt over zo'n poeplandje als nederland? Je moet bij balkelende zijn, daar zit het probleem....

Maarja, massaal cda stemmen hoor mensen, want dat doen we al jaren en peter jan kijkt zo aardig... :evil:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Goed IDEE iedereeen dus TOTAL tanken franse benz en franse wagens

en goed voor de aandelen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Gelukkig niet zo'n last van de hoge benzineprijzen, meestal tank ik in Duitsland of Belgi?, of anders bij de Makro.

Als je de benzineprijzen trouwens vergelijkt met andere landen in Europa dan zie je hoeveel de overheid zelf aan de verkoop van benzine verdient. Schandalig eigenlijk, zeker als je bedenkt dat de files er niet korter op worden.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »


srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

Als je lid bent van de anwd kun je ook 5 cent per liter korting krijgen bij verschillende benzinestations. Is misschien een optie.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

WouterL wrote:http://www.anwb.nl/content/images/Benzine0404_grooot.gif


wie verhuist er mee naar roemenie? :roll:
man als je daar 1:1 rijdt is het nog goedkoop!
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Damn zeg, ik mocht net voor het eerst me AX sport volgooien :oops: Pfoe das wel ff wennen met afrekenen zeg! Met de scooter was het altijd 5 of 6 euro en nu bijna het 10 voudige :evil: Ik blij dak me scooter niet verkocht heb 8)

Tja, overheid aanpakken is de enige remedie. Shell maakt zich idd niet druk als er alleen in NL niet meer bij hun getankt word. Want alleen hier zijn de prijzen zo hoog.....
Freude am Fahren.

fuego
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: WedMay19, 2004 10:15:37 PM
Location: Noordwijk

Post by fuego »

Bij ons in Noordwijk is de Shell de goedkoopste. 8)

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

WouterL wrote:Ik geef je weinig kans .... Helemaal omdat het grootste gedeeltje van de benzine prijs acijnzen zijn ....Maar ik zal meewerken hoor! Tank namelijk toch altijd al bij de TINQ :lol:


TINQ is van Shell :shock:

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik hoor eigenlijk alleen maar reacties van ....neh.....lukt niet.....ik tank daar niet.... moet je in den haag zijn...

Niemand (zowel hier als bij Citrosport) die zegt......Goed idee,...hier zit wat in,...of ik sta achter deze aktie !........mmmmmmmjammer.....nooit geschoten is altijd mis zalk maar denken.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

[quote="Axirally"][quote="WouterL"]Ik geef je weinig kans .... Helemaal omdat het grootste gedeeltje van de benzine prijs acijnzen zijn ....Maar ik zal meewerken hoor! Tank namelijk toch altijd al bij de TINQ :lol:[/quote]

TINQ is van Shell :shock:[/quote]


Ik weet het ..... maar denk je nou echt dat ik bij een duurder merk ga tanken omdat ik de bezine prijs te hoog vind??! :shock:

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

:wink: Joost.... ik had het al gezien.....maar jij tankte al Total.....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply