Zuinigheid
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
Zuinigheid
Is de AX de zuinigste auto die er is? Tevergeleken met een Saxo?
Mvg,
Dennis
Mvg,
Dennis
Och nee, bij lange na niet: denk dat een Daihatsjie Cuore of Soeksoekie Alti eerder in die richting (benzinemotor wel te verstaan) komen.
Of de drieling Aygo, C1 en 107 met hun kleine driepittertjes...
Gezien de leeftijd doet een AX het zeker niet slecht, maar leeftijdsgenoten of zelfs ouder (denk een R5-je ofzo) halen ook prachtige verbruikscijfers...
Gezien de leeftijd doet een AX het zeker niet slecht, maar leeftijdsgenoten of zelfs ouder (denk een R5-je ofzo) halen ook prachtige verbruikscijfers...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
niet helemaal mee eens, wij hebben hier ook een Cuore voor de deur staan, '94-er 'n 800-tje, als je "rustig rijd(géén 120 maar 90/100, (bij de 120 (130 is zn beetje zn topPascal wrote:Och nee, bij lange na niet: denk dat een Daihatsjie Cuore of Soeksoekie Alti eerder in die richting (benzinemotor wel te verstaan) komen.

Misschien als je het vergelijkt met de nieuwe Cuore / Alto, mja das niet eerlijk
EDIT:
mn axje is een 1.1i
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ
IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

Citroën AX Image 1.1I
-
- AX liefhebber
-
- profiel verwijderd
Als een AX te duur is om te rijden, moet je misschien gaan kijken voor een Aixam...
Een AX is in verbruik en vaste lasten als wegenbelasting en verzekering zeker één van de goedkopere auto's.
En de FUN-factor van een AX is gewoon enorm!
Wat je aan ruimte en comfort krijgt met een AX is niet te vergelijken met een Cuore, Alto, C1, Aygo etc.
Bij een Aygo en C1 past er niet eens een kratje bier in de kofferbak (m.u.v. de 12-flesjeskrat van Bavaria...)
Een AX is in verbruik en vaste lasten als wegenbelasting en verzekering zeker één van de goedkopere auto's.
En de FUN-factor van een AX is gewoon enorm!
Wat je aan ruimte en comfort krijgt met een AX is niet te vergelijken met een Cuore, Alto, C1, Aygo etc.
Bij een Aygo en C1 past er niet eens een kratje bier in de kofferbak (m.u.v. de 12-flesjeskrat van Bavaria...)
-
- Archivaris
maar je kan de achterbank neer klappenMastenhose wrote:Bij een Aygo en C1 past er niet eens een kratje bier in de kofferbak (m.u.v. de 12-flesjeskrat van Bavaria...)

Toen ik met me moeder een jaar geleden bij de dealer was om even te kijken (verkapte folder haal actie

Was even best wel heel stil

-
- profiel verwijderd
Geweldig verhaal!MBa@NL wrote:Op een gegeven moment de achterbak open, mijn moeder "hoe moet ik hier me boodschappen in kwijt?". verkoper "Ja maar de achterbank kan naar beneden.". Mijn moeder weer "oh, maar dat hoeft in mijn AX niet". verkoper "..."
Was even best wel heel stil
Een kennis van me had een paar jaar terug ook zo'n C1 gekocht en moest bij 't halen van de boodschappen concluderen dat er echt niets in de kofferbak kon. De auto was aangeschaft als boodschappenautootje, maar nu fungeert de Picasso die ze ernaast hebben als boodschappenauto...