Aldi olie

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Aldi olie

Post by Rock's »

De Aldi heeft een aanbieding ... :D

Is dit wat ?...olie is olie ....toch ? ... ik moet binnenkort nl een liter of wat hebben :lol:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_25/OFF16.SHTML
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Koop minstends 10w40 en gewoon simpele olie van kroon ofzo kost ook niet de hele wereld!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mn GTje rijd op die olie, doet het prima :D:D!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die olie wordt alleen zo dun als water als het warm wordt.. en dan loopt het overal tussendoor ;)
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

grietje wrote:Mn GTje rijd op die olie, doet het prima :D:D!
q01z wrote:die olie wordt alleen zo dun als water als het warm wordt.. en dan loopt het overal tussendoor ;)
Ah,... ik krijg idd een indruk wat je bedoeld Marc :wink: :lol: ..... al vond ik de kleuren de er op de natte parkeerplaats in Ngein kwame wel groovy 8)

Ik ga wel voor 10 w40 :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

op zich is die olie prima, fl*kker ik ook in m'n motorfietsen.
Als de API-klasse voldoet aan wat de fabrikant voorschrijft voor een voertuig....waarom zou goedkope olie dan niet voldoen?
Mijn Cit's draaien rond in halfsyntheet 10W40...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonMay18, 2009 10:18:53 PM

Post by AXcellent »

Als de olie dunner wordt bij hoge temperaturen, waarom zou je er dan geen 15w40 in kunnen doen? Die is toch dikker?

Waarom 10w40 ipv 15w40?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Dat die olie dunner word en daarom bij mij lekt is niet echt een eerlijke vergelijking :P

Mijn GT lekt olie omdat ie een super groot lek heeft bij mn oliefilter door de autostylllleee adapterring :P heeft verder niets met de olie te maken!

Daarvoor liep tie ook op aldi olie en toen had ik nergens last van :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

AXcellent wrote:Als de olie dunner wordt bij hoge temperaturen, waarom zou je er dan geen 15w40 in kunnen doen? Die is toch dikker?

Waarom 10w40 ipv 15w40?
nee dan pak je 10W50 :P

Eerste getal zegt iets over viscositeit als hij koud is. 2e zegt iets over viscositeit als hij warm is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonMay18, 2009 10:18:53 PM

Post by AXcellent »

Oke, ja want de mijne zuipt +/- 1,5 liter olie op een tank benzine... :shock:

Maar koppakking is pas vervangen :arrow: garage zegt dat het geen kwaat kan, is gewoon oude auto..... :roll:
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

AXcellent wrote:Oke, ja want de mijne zuipt +/- 1,5 liter olie op een tank benzine... :shock:

Maar koppakking is pas vervangen :arrow: garage zegt dat het geen kwaat kan, is gewoon oude auto..... :roll:
das echt belachelijk en die garagist moeten ze dan zijn vergunning afpakken. mijn auto is van 87 en die rijd al weer 2 jaar rond met dezelfde olie en heb ik nog nooit hoeven bijvullen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

@ AXellent: ik zag het op de plek waar jij stond zat onder de plek waar de uitlaat zat wat olie/water dampen!

1.5 liter op 1 tank is veeeeeeeeeel maar dan ook veelste veel, lijkt wel 2 takt, daar zou ik snel wat aan doen!

@ Denny: Is het nogsteeds de orginele kop en onderblok? en geen olieverbruik 8)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Happytree wrote:@ AXellent: ik zag het op de plek waar jij stond zat onder de plek waar de uitlaat zat wat olie/water dampen!

1.5 liter op 1 tank is veeeeeeeeeel maar dan ook veelste veel, lijkt wel 2 takt, daar zou ik snel wat aan doen!

@ Denny: Is het nogsteeds de orginele kop en onderblok? en geen olieverbruik 8)
Onze 1.0E uit 87 rijd ook nog altijd met orginele blok en verbruikt ook geen ene druppel olie ;) En rijd overigens ook al bijna 3 jaar op dezelfde olie, geen aldi dan maar praxis olie voor 7 euro per 5 liter :lol:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Opzich is die km stand ook niet het probleem, Mijn Tgs verbruikt ook niets die heeft nu 174d km gedraait maar daar word anders mee gereden als met een Sport, de gti van mij heeft bij 160d km al een koprevisie gehad.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

grietje wrote:
Onze 1.0E uit 87 rijd ook nog altijd met orginele blok en verbruikt ook geen ene druppel olie ;) En rijd overigens ook al bijna 3 jaar op dezelfde olie, geen aldi dan maar praxis olie voor 7 euro per 5 liter :lol:
Is de 10w40 bij de praxis ook minder dan een tientje per 5 liter ? :shock:

dit zou best wel een groot verschil zijn ... de meeste 5 literflessen kosten 30,- .... ik heb minstens 10 liter nodig .... aangezien mij ax en ik nietr veel van elkaar verlangen zou een goedkoop alternatief prima zijn :D

Iwmand enig idee wat bouwmarkt 10w40 ongeveer kost ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik koop t altijd als t in de aanbieding is, en dan is t idd onder de 10 euro ;)

owh w8, geen idee of dat 10 of 15 is! Ik gebruik beide geloof ik :roll:

Maar ik koop ook aldi olie als t in de aanbieding is haha. Student hoor, en op die olie werkt t ook allemaal, tis maar een AX, ferarri ofzo :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

Pascal wrote:op zich is die olie prima, fl*kker ik ook in m'n motorfietsen.
Als de API-klasse voldoet aan wat de fabrikant voorschrijft voor een voertuig....waarom zou goedkope olie dan niet voldoen?
Mijn Cit's draaien rond in halfsyntheet 10W40...
en je motor loopt nog steeds goed,geen slecht werkende koppeling of zo
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonMay18, 2009 10:18:53 PM

Post by AXcellent »

Happytree wrote:@ AXellent: ik zag het op de plek waar jij stond zat onder de plek waar de uitlaat zat wat olie/water dampen!

1.5 liter op 1 tank is veeeeeeeeeel maar dan ook veelste veel, lijkt wel 2 takt, daar zou ik snel wat aan doen!
Wat bedoel je met plek met olie/water dampen??????
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Druppels vocht die een mooie oliekleur hadden :wink:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

moet je is googlen op aldi olie.

haha die reacties op het subaruforum zijn prachtig.
Nee, ik rijd op Croma.
:lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply