Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
op zich is die olie prima, fl*kker ik ook in m'n motorfietsen.
Als de API-klasse voldoet aan wat de fabrikant voorschrijft voor een voertuig....waarom zou goedkope olie dan niet voldoen?
Mijn Cit's draaien rond in halfsyntheet 10W40...
Dat die olie dunner word en daarom bij mij lekt is niet echt een eerlijke vergelijking
Mijn GT lekt olie omdat ie een super groot lek heeft bij mn oliefilter door de autostylllleee adapterring heeft verder niets met de olie te maken!
Daarvoor liep tie ook op aldi olie en toen had ik nergens last van
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
AXcellent wrote:Oke, ja want de mijne zuipt +/- 1,5 liter olie op een tank benzine...
Maar koppakking is pas vervangen garage zegt dat het geen kwaat kan, is gewoon oude auto.....
das echt belachelijk en die garagist moeten ze dan zijn vergunning afpakken. mijn auto is van 87 en die rijd al weer 2 jaar rond met dezelfde olie en heb ik nog nooit hoeven bijvullen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Happytree wrote:@ AXellent: ik zag het op de plek waar jij stond zat onder de plek waar de uitlaat zat wat olie/water dampen!
1.5 liter op 1 tank is veeeeeeeeeel maar dan ook veelste veel, lijkt wel 2 takt, daar zou ik snel wat aan doen!
@ Denny: Is het nogsteeds de orginele kop en onderblok? en geen olieverbruik
Onze 1.0E uit 87 rijd ook nog altijd met orginele blok en verbruikt ook geen ene druppel olie En rijd overigens ook al bijna 3 jaar op dezelfde olie, geen aldi dan maar praxis olie voor 7 euro per 5 liter
Opzich is die km stand ook niet het probleem, Mijn Tgs verbruikt ook niets die heeft nu 174d km gedraait maar daar word anders mee gereden als met een Sport, de gti van mij heeft bij 160d km al een koprevisie gehad.
grietje wrote:
Onze 1.0E uit 87 rijd ook nog altijd met orginele blok en verbruikt ook geen ene druppel olie En rijd overigens ook al bijna 3 jaar op dezelfde olie, geen aldi dan maar praxis olie voor 7 euro per 5 liter
Is de 10w40 bij de praxis ook minder dan een tientje per 5 liter ?
dit zou best wel een groot verschil zijn ... de meeste 5 literflessen kosten 30,- .... ik heb minstens 10 liter nodig .... aangezien mij ax en ik nietr veel van elkaar verlangen zou een goedkoop alternatief prima zijn
Iwmand enig idee wat bouwmarkt 10w40 ongeveer kost ?
Ik koop t altijd als t in de aanbieding is, en dan is t idd onder de 10 euro
owh w8, geen idee of dat 10 of 15 is! Ik gebruik beide geloof ik
Maar ik koop ook aldi olie als t in de aanbieding is haha. Student hoor, en op die olie werkt t ook allemaal, tis maar een AX, ferarri ofzo
Pascal wrote:op zich is die olie prima, fl*kker ik ook in m'n motorfietsen.
Als de API-klasse voldoet aan wat de fabrikant voorschrijft voor een voertuig....waarom zou goedkope olie dan niet voldoen?
Mijn Cit's draaien rond in halfsyntheet 10W40...
en je motor loopt nog steeds goed,geen slecht werkende koppeling of zo
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's