verzekeren AX

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

verzekeren AX

Post by grietje »

Ik wil iedereen die AX rijd even wijzen op het volgende:
Er zijn verzekeringen die al als oldtimer kunnen verzekeren met een bouwjaar vanaf 1996 en ouder.
Dit is zeer positief voor AX rijders omdat alle AX daaronder vallen, en ik weet zeker dat vele met mij veelste veel betaald hebben voor verzekering

Je hoeft hiervoor GEEN andere dagelijkse auto te hebben en de kmtrage kan je zelf opgeven!!!

Voorbeeld:
AX GT injectie van 1990: ik betaalde 34 euro (22 jaar, geen schadevrije jaren, gevaren regio) nu nog maar 17 euro :D Is wel verzekerd als normaal dagelijkse auto

Mijn kever kost welgeteld 4.96 per maand! (maar die is van 1974 en staat teboek als tweede/recreatie auto)

Heb ze nu dus beide bij europeesche verzekeringen en dan de speciale oldtimer variant.

Puntje: Als je je auto niet verkoopt heb je vaak een jaar lang opzeg termijn huidige verzekering, wat ik morgen dus ga doen is de auto overschrijven om mijn moeders naam, en daarna weer terug op mijn eigen naam (na een week ofzo, als er een minimale periode tussen zit) dan kan het ineens wel per dag geeindigd worden.
Last edited by grietje on WedMar11, 2009 7:17:46 PM, edited 2 times in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

let wel op de leeftijdsregeling :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

??
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

ik heb nu een Citroën verrzekering, bij Emerpark in Breda.
Waar ben jij nu verzekerd grietje?
Als het echt zoveel scheelt ga ik eens even kijken of dat misschien een goed idee is :)
grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Kijk eens op www.Citroën-forum.nl en bedenk of je dan nog wel echt bij Emerpark verzekerd wilt zijn.
Ik heb daar een BX verzekerd gehad, maar ben daar gauw mee gestopt.
Veel verzekeringsmaatschappijen hanteren inderdaad een minimumleeftijd van 21 of soms 23 jaar. Vaak is de oldtimerverzekering alleen als 2e auto.
17euro per maand vind ik eerlijk gezegd geen oldtimerverzekering, dat betaal ik nu namelijk ook (gewone WA-verzekering). Een echte oldtimerverzekering kost je ong. 60 per jaar.
To finish first, you'll first have to finish!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik ben 22 jaar en heb maar 1 schade vrije jaar

geen oldtimer verzekering betaalde ik 32 euro per maand, het is voor mij dus meer dan 12 euro minder!! Vind het behooooorlijk weinig voor mijn leeftijd en mijn regio. Misschien kom je met een oudere, niet GT AX of met zelf hogere leeftijd en meer schadevrije jaren wel veel goedkoper uit maar voor mij is het echt niet mogelijk de GT goedkoper te verzekeren dan 17 euro pm.

En wat ik dus wil zeggen, voor deze heb je GEEN 2de auto nodig en aangezien ik 22 ben ligt de leeftijdsgrens schijnbaar lager dan dat!

Maar goed:d Als het je niet boeit, reageer dan niet :D
Maar degene die wel te duur zijn verzekerd weten bij deze de oplossing ;)

(europeesche verzekeringen dus)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

WYD wrote:17euro per maand vind ik eerlijk gezegd geen oldtimerverzekering, dat betaal ik nu namelijk ook (gewone WA-verzekering).
Ik betaal nu 16 p/m (WA), maargoed die van mij is geen GT dus dat van jou is wel degelijk goedkoop hoor Romy.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik betaal ook €17,- per maand, WA en inzittenden verzekering. Veel goedkoper gaat 't niet worden hoor!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

WYD wrote:Kijk eens op www.Citroën-forum.nl en bedenk of je dan nog wel echt bij Emerpark verzekerd wilt zijn.
Ik heb daar een BX verzekerd gehad, maar ben daar gauw mee gestopt.
Veel verzekeringsmaatschappijen hanteren inderdaad een minimumleeftijd van 21 of soms 23 jaar. Vaak is de oldtimerverzekering alleen als 2e auto.
17euro per maand vind ik eerlijk gezegd geen oldtimerverzekering, dat betaal ik nu namelijk ook (gewone WA-verzekering). Een echte oldtimerverzekering kost je ong. 60 per jaar.
bedoel jij niet Citroklassiek?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

blijhoofd
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: ThuOct02, 2008 10:49:21 PM
Location: ede

Post by blijhoofd »

Ik heb toen gewoon op independer.nl gekeken, was iets meer als 300 euro voor een jaar en dan had ik ook nog een fatsoenlijke maatschappij

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik betaalde voor mijn BMW iets van 12 euro (WA + inz.)
Maar dan wel met iets meer schadevrije jaren en werknemerskorting. Omdat ik bij een tussenpersoon werkzaam ben kan ik mijzelf korting geven.

Ik heb pas nog gekeken wat een 91er Ford Fietstas kost voor een vriend en dat was 20 euro per mnd, zonder schadevrije en jaren 22 jaar oud.

Kortom, het loont om, bijvoorbeeld, via independer te kijken welke verzekering het goedkoopst is.

Bij veel (zo niet alle?) oldtimer/klassiekerverzekeringen bouw je trouwens geen bonus/malus op. Is wel handig als je in de toekomst een keertje een moderne auto wil gaan kopen...[/quote]
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Rob GT wrote:
Bij veel (zo niet alle?) oldtimer/klassiekerverzekeringen bouw je trouwens geen bonus/malus op. Is wel handig als je in de toekomst een keertje een moderne auto wil gaan kopen...
Bij de Citroën verzekering van Emerpark (is in principe een klassiekerverzekering) bouw je gewoon schadevrije jaren op.
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rob GT wrote:
Bij veel (zo niet alle?) oldtimer/klassiekerverzekeringen bouw je trouwens geen bonus/malus op. Is wel handig als je in de toekomst een keertje een moderne auto wil gaan kopen...
[/quote]

Dit wist ik dus idd niet en na navraag blijkt dit zo te zijn. Ben dus overgegaan naar normale verzekering (Fortis ASR) welke ook 17.20 per maand is (met 2 jaar schadevrij, want ja, de TRS was niet 'van mij' ten tijde van ongeluk)

Thanx voor de tip!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

grietje wrote:
Rob GT wrote:
Bij veel (zo niet alle?) oldtimer/klassiekerverzekeringen bouw je trouwens geen bonus/malus op. Is wel handig als je in de toekomst een keertje een moderne auto wil gaan kopen...
Dit wist ik dus idd niet en na navraag blijkt dit zo te zijn. Ben dus overgegaan naar normale verzekering (Fortis ASR) welke ook 17.20 per maand is (met 2 jaar schadevrij, want ja, de TRS was niet 'van mij' ten tijde van ongeluk)

Thanx voor de tip!

Graag gedaan hoor!

Zou ook in de voorwaarden moeten staan en het was netjes geweest als je tussenpersoon je erop had gewezen.

Op zich kan het prima als het echt je tweede auto is. Dan maakt het niet zoveel uit en ben je met een klassiekerverzekering vaak wel flink goedkoper uit. (voor een dikke mercedes bijvoorbeel betaal je namelijk ook zo goed als niks in het geval van een klassiekerverzekering)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hmm help..

ik dacht er 1 voor 17 pm te hebben gevonden maar met alle belastingen en dingen die ze lekker niet vermeld hadden in de offerte (wat een kl*te bedrijf, ikw il daar al niet eens meer een verzekering) komt ie op 26 euro per maand!!!

Heb ik wat meer gezocht, ik krijg bij heleboel de melding dat:
' vanwege het sportieve karakter van uw auto en gezien uw leeftijd kunnen wij geen online-offerte voor uw samenstellen'

*vloekt*

En de olddtimer verzekering binnen gehad, die komt op 13 euro!!!!

Zal ik dan niet maar ff 2 jaar geen schade vrij opbouwen, tot ik over die 24 jaar ben en hem wel goedkoop kan verzekeren?
Zoiezo geeft ie bij dagwaarde elke keer 189 aan. Sorry maar dat vind ik toch echt beetje te laag voor de GT. Heb hem toch liever voor dagwaarde 500 en 500 accesoires o.i.d. Dat het dan duurder is snap ik maar dan heb ik teminste ook nog wat aan die verzekering.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

€189,- ?

Tssss.... Daar heb je net genoeg aan om de sloop te betalen als ze 't ding komen ophalen. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

grietje wrote:Hmm help..

ik dacht er 1 voor 17 pm te hebben gevonden maar met alle belastingen en dingen die ze lekker niet vermeld hadden in de offerte (wat een kl*te bedrijf, ikw il daar al niet eens meer een verzekering) komt ie op 26 euro per maand!!!

Heb ik wat meer gezocht, ik krijg bij heleboel de melding dat:
' vanwege het sportieve karakter van uw auto en gezien uw leeftijd kunnen wij geen online-offerte voor uw samenstellen'

*vloekt*

En de olddtimer verzekering binnen gehad, die komt op 13 euro!!!!

Zal ik dan niet maar ff 2 jaar geen schade vrij opbouwen, tot ik over die 24 jaar ben en hem wel goedkoop kan verzekeren?
Zoiezo geeft ie bij dagwaarde elke keer 189 aan. Sorry maar dat vind ik toch echt beetje te laag voor de GT. Heb hem toch liever voor dagwaarde 500 en 500 accesoires o.i.d. Dat het dan duurder is snap ik maar dan heb ik teminste ook nog wat aan die verzekering.
Belasting is 7,5% dus niet het verschil tussen 17 en 26 euro.
Denk dat ze gewoon eenmalig poliskosten hebben gerekend. En die betaal je dus alleen de eerste keer.

Dagwaarde is trouwens voor jouw verzekeraar totaal niet interessant als je alleen WA verzekerd bent. Dus die 189 maakt geen enkel verschil. :wink:
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, 2 maanden geleden Emerpark opgezegd. Ik wilde niet weer 3 jaar aan hen vast zitten. Heb ze niet nodig gehad en dus geen verdere ervaringen. Maar met het oog op enige toekomstplannen, mijn AX ondergebracht bij Interpolis. Ik betaal nu 174 euro per jaar (bij Emerpark 209 euro per jaar) voor enkel een WA verzekering.

Overigens, bij de Emerpark verzekering bouw je wel netjes schadevrije jaren op, in tegenstelling tot menig oldtimerverzekering.
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

MNM(tm) wrote:€189,- ?

Tssss.... Daar heb je net genoeg aan om de sloop te betalen als ze 't ding komen ophalen. :roll:
Ik heb nog nooit betaald bij een sloop. altijd gekregen. al wast maar 50€ ;)

En anders zelf er naar toe brengen. Ze zijn nl verplicht hem kostenloos aan te nemen en papieren in orde te maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:
MNM(tm) wrote:€189,- ?

Tssss.... Daar heb je net genoeg aan om de sloop te betalen als ze 't ding komen ophalen. :roll:
Ik heb nog nooit betaald bij een sloop. altijd gekregen. al wast maar 50€ ;)

En anders zelf er naar toe brengen. Ze zijn nl verplicht hem kostenloos aan te nemen en papieren in orde te maken.
ja dat heb ik wel vaker gehoord, maar de sloperij in Almere doet dat dus niet.
Athans, niet met een niet complete auto ( in mijn geval zonder motorblok). Ik heb t wrak toen laten staan tot dat er iemand de caroserie wou.

De TRS is wel gratisch opgehaald (gemeente harderwijk), die was verder heen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply