ANWB

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

ANWB

Post by Shakuhachi »

welk pakket moet ik hebben... we zijn nog geen lid.. en willen dit eigenlijk voor de vakantie, omdat we dus met de auto weggaan naar het buitenland...

als ik basis of totaal neem is dat alleen voor nederland.. en wij gaan naar belgi?........

iemand ervaring wat ik moet doen...

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

owja.. en is er iets van een achterruit sticker met ax club erop?

ff reclame maken in het buitenland natuurlijk... en ook hier niet te vergeten...

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Re: ANWB

Post by Brutus »

Shakuhachi wrote:welk pakket moet ik hebben... we zijn nog geen lid.. en willen dit eigenlijk voor de vakantie, omdat we dus met de auto weggaan naar het buitenland...

als ik basis of totaal neem is dat alleen voor nederland.. en wij gaan naar belgi?........

iemand ervaring wat ik moet doen...


Euh... als je naar het buitenland gaat is een reis en kredietbrief erg handig...

Maar goed, ik zit straks al een half jaar in belgi? en ben niet eens lid van de ANWB!

En ja, stickers waren er zekers... Ik flyer wat rond hier....

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Wegenwacht heb je volgens mij helemaal niets aan in het buitenland. Het enige wat wel nut heeft is de Internationale Reis en Kredietbrief, of hoe die tegenwoordig ook heet ...

En denk ff aan je groene kaart (verzekering)

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Je hebt twee mogelijkheden bij de ANWB ik geloof dat je kan kiezen tussen standaard en uitgebreid. Bij uitgebreid komen ze ook als je thuis met pech staat en bij standaard alleen als je uit je eigen woonplaats bent. Het verschil is ongeveer 10 euro per jaar.

Voor het buitenland ik de reis en krediet brief absoluut aan te raden! Altijd doen je zal maar stil komen te staan in je vakantie. Dan heb je tenminste wel de volgende dag weer een auto onder je kont (je eigen gemaakt of een vervanger).

Verder hen ik al 2x erg veel nut van mijn abonnement gehad in Nederland dus ik zou zeggen, bespaar hier niet op, scheelt een hoop stress als er iets stuk gaat. De ANWB regelt dat jij en je auto weer thuis komen. Af en toe maken ze hem zelfs ter plaatste als dat mogelijk is (in mijn geval was dit 1x zo en dat kost je dus geen reet!!)
AX GTi, sold!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

WouterL wrote:Wegenwacht heb je volgens mij helemaal niets aan in het buitenland.


Gelukkig heb je er wel wat aan in het buitenland...
Om een voorbeeld te noemen in Lyon zit bijvoorbeeld een hoofdkantoor van ANWB voor Frankrijk...

Complete auto?s uit ski-oorden worden normaal gesproken ook door ANWB weer mee naar nederland genomen!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

ANWB-totaal lid. Al vanaf het begin. Ik vind het wel lekker dat je een backup hebt als je het zelf niet kan verhelpen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

[quote="Brutus"]

Gelukkig heb je er wel wat aan in het buitenland...
Om een voorbeeld te noemen in Lyon zit bijvoorbeeld een hoofdkantoor van ANWB voor Frankrijk...

Complete auto?s uit ski-oorden worden normaal gesproken ook door ANWB weer mee naar nederland genomen!
[/quote]

Daar heb je gelijk in, maar toch ook weer niet helemaal.

Dergelijke diensten zijn voor mensen die lid zijn van de ANWB. Lid zijn van de wegenwacht is een "extra" lidmaatschap wat als het ware bovenop je ANWB lidmaatschap komt. Zoals ik al zei: aan een wegenwacht heb je niets in het buitenland.

Aan een ANWB lidmaatschap, eventueel in combinatie met de IRK wel!


zie www.anwb.nl voor alle details

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik ben geen lid, IK HEB VERTROUWEN IN MIJN AX! :D
Image

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

peter wrote:Ik ben geen lid, IK HEB VERTROUWEN IN MIJN AX! :D


:lol: Ok, je hebt een punt. :wink:

Ik heb (wat negatieve) ervaringen met Citroen dus ik ben wel lid.
AX GTi, sold!

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

peter wrote:Ik ben geen lid, IK HEB VERTROUWEN IN MIJN AX! :D


Ik ben ook geen lid, heb vertrouwen in mijzelf :P

leij78
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 138
Joined: ThuNov06, 2003 1:14:28 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by leij78 »

Ik ben geen lid van de wegenwacht, maar
weet wel dat het heel handig kan zijn.
Vooral als je een C15 leent en je
koppelingspedaal breekt in tweeen... :oops:

Verder heb ik niet echt vaak (1 keer) met de
Ax'en stil gestaan. Toen waren vrienden
gewillig.
Life is crawling on a dessert highway...

** AX DIESEL POWER !!!! **

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik ben wel lid. Maar pas nadat mijn AX me definitief liet staan. Had ik eigenlijk eerder moeten doen want ik rij toch min. 100km per dag en dan kan er wel eens iets kapot gaan onderweg.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Ook ik ben lid van de ANWB. IK heb ze nu al 2 keer nodig gehad.
1: In 't Harde stil komen te staan met compleet adgescheurde kachelslang (dus geen koelvloeistof meer)
2: In Westerbork tijdens een personeelsfeest me mistlampen laten aanstaan
en toen was de accu leeg... Slepen was geen optie omdat het relais niet wilde
terugspringen waardoor er geen stroom in de accu kwam.
Heb toen wel GVD 3 uur moeten wachten met 2 dronken collega's :evil:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Nachtapotheker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: ThuOct30, 2003 7:03:58 PM
Location: Utrecht

Post by Nachtapotheker »

Nou ik heb alleen maar negatieve ervaringen met de ANWB :( Stelletje eikels.
1: In almere had ik de sleutel in de auto laten liggen die deze dicht gegaan :oops: Aangezien de AX op mijn vaders naam staat moest deze persee komen, omdat ik niet de eigenaar was anders maakten ze de wagen niet open :? Nou goed toen kon hij dus net zo goed de reserve sleutel komen brengen :cry:
2: Was in Nijmegen toen was mijn auto open gebroken, radio gejat en wilde de motor niet meer starten. (Oorzaak achteraf gare stroomdraad brandstofpomp) toen werd verteld dat ze kwamen na 1.5 uur nog niemand. Nog een keer gebeld werd er verteld dat ze niet komen bij braak :( :( Toen stond ik GVD al 2 uur te wachten :evil: :evil:
Dus 1 tip zeg nooit dat er braak is als je een probleem hebt bij braak!
Ik wilde hierna direct het abonnement opzeggen ik maak me er nu alweer boos over, we zijn al meer dan 20 jaar lid, nooit wat gehad en dan zo behandeld worden voor al dat geld! Schandalig.
AX 1.5 D -> 1995

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

Nachtapotheker wrote:Nou ik heb alleen maar negatieve ervaringen met de ANWB :( Stelletje eikels.
1: In almere had ik de sleutel in de auto laten liggen die deze dicht gegaan :oops: Aangezien de AX op mijn vaders naam staat moest deze persee komen, omdat ik niet de eigenaar was anders maakten ze de wagen niet open :? Nou goed toen kon hij dus net zo goed de reserve sleutel komen brengen :cry:
2: Was in Nijmegen toen was mijn auto open gebroken, radio gejat en wilde de motor niet meer starten. (Oorzaak achteraf gare stroomdraad brandstofpomp) toen werd verteld dat ze kwamen na 1.5 uur nog niemand. Nog een keer gebeld werd er verteld dat ze niet komen bij braak :( :( Toen stond ik GVD al 2 uur te wachten :evil: :evil:
Dus 1 tip zeg nooit dat er braak is als je een probleem hebt bij braak!
Ik wilde hierna direct het abonnement opzeggen ik maak me er nu alweer boos over, we zijn al meer dan 20 jaar lid, nooit wat gehad en dan zo behandeld worden voor al dat geld! Schandalig.


ow my god... dan heb je wel heel veel pech....

Nachtapotheker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: ThuOct30, 2003 7:03:58 PM
Location: Utrecht

Post by Nachtapotheker »

Shakuhachi wrote:
Nachtapotheker wrote:Nou ik heb alleen maar negatieve ervaringen met de ANWB :( Stelletje eikels.
1: In almere had ik de sleutel in de auto laten liggen die deze dicht gegaan :oops: Aangezien de AX op mijn vaders naam staat moest deze persee komen, omdat ik niet de eigenaar was anders maakten ze de wagen niet open :? Nou goed toen kon hij dus net zo goed de reserve sleutel komen brengen :cry:
2: Was in Nijmegen toen was mijn auto open gebroken, radio gejat en wilde de motor niet meer starten. (Oorzaak achteraf gare stroomdraad brandstofpomp) toen werd verteld dat ze kwamen na 1.5 uur nog niemand. Nog een keer gebeld werd er verteld dat ze niet komen bij braak :( :( Toen stond ik GVD al 2 uur te wachten :evil: :evil:
Dus 1 tip zeg nooit dat er braak is als je een probleem hebt bij braak!
Ik wilde hierna direct het abonnement opzeggen ik maak me er nu alweer boos over, we zijn al meer dan 20 jaar lid, nooit wat gehad en dan zo behandeld worden voor al dat geld! Schandalig.


ow my god... dan heb je wel heel veel pech....
Mja dat waren ook de enige keren dat mijn AX mij in de steek liet ohja en tijdje terug ook nog :D Toen was de accu dood.. maar toen heb ik mijn moeder maar gebeld om me te slepen :P ANWB doe ik niet meer aan! Ik regel het zelf wel :P
AX 1.5 D -> 1995

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

offtopic Zo sterk is mijn moeder niet op d'r (enige vervoersmiddel) fiets want een rijbewijs is voor haar niet verstandig! ;)

Ik heb de laatste keer ook 3 uur moeten wachten op de ANWB, 2e paasdag heerlijk weer. Ze hadden computerstoring en ik stond in Hoek van Holland (net als half nederland, zo leek het) dus om er te komen hadden ze ook wel veel tijd nodig :)

Ach tja ze hebben we wel steeds netjes geholpen en de monteurs zijn wel echt goed, vind ik persoonlijk. Ze weten bijna van elke auto te vinden wat er mis is.
AX GTi, sold!

Nachtapotheker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: ThuOct30, 2003 7:03:58 PM
Location: Utrecht

Post by Nachtapotheker »

Sgurk wrote:offtopic Zo sterk is mijn moeder niet op d'r (enige vervoersmiddel) fiets want een rijbewijs is voor haar niet verstandig! ;)

Ik heb de laatste keer ook 3 uur moeten wachten op de ANWB, 2e paasdag heerlijk weer. Ze hadden computerstoring en ik stond in Hoek van Holland (net als half nederland, zo leek het) dus om er te komen hadden ze ook wel veel tijd nodig :)

Ach tja ze hebben we wel steeds netjes geholpen en de monteurs zijn wel echt goed, vind ik persoonlijk. Ze weten bijna van elke auto te vinden wat er mis is.
Mja als ze ook nog komen.. waar ik tenslotte voor betaal zou ik dat wellicht ook kunnen constateren :D
AX 1.5 D -> 1995

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Nachtapotheker wrote:
Sgurk wrote:offtopic Zo sterk is mijn moeder niet op d'r (enige vervoersmiddel) fiets want een rijbewijs is voor haar niet verstandig! ;)

Ik heb de laatste keer ook 3 uur moeten wachten op de ANWB, 2e paasdag heerlijk weer. Ze hadden computerstoring en ik stond in Hoek van Holland (net als half nederland, zo leek het) dus om er te komen hadden ze ook wel veel tijd nodig :)

Ach tja ze hebben we wel steeds netjes geholpen en de monteurs zijn wel echt goed, vind ik persoonlijk. Ze weten bijna van elke auto te vinden wat er mis is.
Mja als ze ook nog komen.. waar ik tenslotte voor betaal zou ik dat wellicht ook kunnen constateren :D


Zoals weinigen van jullie weten ben ik in dienst van ANWB Wegenwacht, en ben dus voor mijn werk onderweg om gestrande automobilisten weer mobiel te krijgen.
Maar zoals bij iedere club/vereninging zijn er regels, en deze regels dienen nageleeft te worden.
Dus meneer de Nachtapotheker dat geldt ook voor u.
1. Indien er bij een auto portieren ontsloten moeten worden zonder dat de sleutels erbij zijn, dan wil de ANWB wel graag dat de rechtmatige eigenaar erbij is en dat die zich dan ook kan legitimeren als eigenaar van het voertuig. Men wil tenslotte niet een of andere auto openmaken zonder toestemming van de eigenaar.
2. Indien er sprake is van inbraakschade of aanrijdingsschade dien je je verzekeringsmaatschappij te bellen. Daar is de Wegenwacht niet voor.

Helaas is het op bepaalde dagen zo giga druk dat de mensen lang moten wachten. Het pechaanbod is dan zo groot dat de wachttijd oploopt.
Zulke dagen zijn meestal met pasen, pinksteren, begin/einde vakanties en natuurlijk op extreem warme of koude dagen. Veelal worden vooraf op zulke dagen extra wegenwachten ingezet.

De Wegenwacht wil ieder lid graag helpen, mits hij zich aan de regels houdt. Daarbij wil ik benadrukken dat de Wegenwacht een poging doet om je auto veilig rijden te krijgen, zodat je (zsm) naar je garage kan rijden alwaar je je probleem definitief kunt laten verhelpen.

Dus back to topic;
Wil je safe gaan, pak je een totaalpakket met een reis-en kredietbrief.
Strandt je met pech wordt je auto naar een garage gebracht en je hebt recht op vervangend vervoer.
Voor details hierover ga naar het dichtsbijzijnde ANWB kantoor en laat je goed informeren.

Post Reply