Ik wil verlagen ... mijn vrouw niet .... het is eik haar auto,.....maar mijn hobby
de achterzijde is ok ... maar voor zou hij moeten zakken....
De meeste veren laten hem 4 cm zakken ....maar 2 vind ik een mooi compromies ... zeker als ik de achterzijde niet mee laat gaan.
Hoe komen we aan 2 cm ?
Ik heb een 1.1 Spot ... met alu blok, nu heb ik zitten denken...
Veren gebruiken die een gietijzerenblok 4 cm laat zakken
Std GT veren gebruiken (die zijn toch ook iets lager dan std basisversies ?)
autostyle verenknijpers ertussen
Een type 1 GT,... heeft die een alu of gietijzeren blok ?
manier om een ax aan de voorzijde 2 cm te verlagen...
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
manier om een ax aan de voorzijde 2 cm te verlagen...
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
tenzij je je vrouw wil begraven zou ik van de autostyle knijpers afblijven.
Ik zou zeggen, en ik durf dat eigenlijk niet, De zaag erin.
Waarom:
Ik heb me aardig verdiept in suspensie.
In een veer mag de flex gezet worden mits:
-Veer is niet progressief verend
-Veervorm en pasvorm veranderen niet zodanig dat deze niet mee goed in de schotels past .
-Veer moet bij vol uitveren op spanning blijven.
Gelukkig zijn ax veren lineair, pasvorm blijft goed omdat de veer maar 1 breedte heeft en bij 2 cm zagen zal er echt nog voldoende spanning op de veer blijven staan.
Veren uit een gietijzer blok zijn harder dus je auto gaat minder soepel veren. Een type 1 GT heeft een Alu blok. Vraag me echter af of ze lager zijn.
Ik zou dus gewoon de flex gebruiken voor dit. Kost niks en is zeker niet gevaarlijk als je bovenstaande punten in acht neemt
Ik zou zeggen, en ik durf dat eigenlijk niet, De zaag erin.
Waarom:
Ik heb me aardig verdiept in suspensie.
In een veer mag de flex gezet worden mits:
-Veer is niet progressief verend
-Veervorm en pasvorm veranderen niet zodanig dat deze niet mee goed in de schotels past .
-Veer moet bij vol uitveren op spanning blijven.
Gelukkig zijn ax veren lineair, pasvorm blijft goed omdat de veer maar 1 breedte heeft en bij 2 cm zagen zal er echt nog voldoende spanning op de veer blijven staan.
Veren uit een gietijzer blok zijn harder dus je auto gaat minder soepel veren. Een type 1 GT heeft een Alu blok. Vraag me echter af of ze lager zijn.
Ik zou dus gewoon de flex gebruiken voor dit. Kost niks en is zeker niet gevaarlijk als je bovenstaande punten in acht neemt
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Hee Aad! Typisch dat jij nu met hetzelfde "probleem" zit als mij.
Ik weet dat de GTI veren, die ik hier heb liggen, in rust 2cm korter zijn dan Volcane veren.
Alleen zijn Volcane veren voor een alu blok en schijnen GTI's gietijzer te zijn. (?)
Heb dus echt geen flauw idee wat 't doet (ook kwa veergedrag / stugheid) als ik de Volcane veren vervang door de GTI-veren.
(En aangezien de rechter poot al zo lekker vlot gemonteerd was... )
Ik weet dat de GTI veren, die ik hier heb liggen, in rust 2cm korter zijn dan Volcane veren.
Alleen zijn Volcane veren voor een alu blok en schijnen GTI's gietijzer te zijn. (?)
Heb dus echt geen flauw idee wat 't doet (ook kwa veergedrag / stugheid) als ik de Volcane veren vervang door de GTI-veren.
(En aangezien de rechter poot al zo lekker vlot gemonteerd was... )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!