Al dan niet slepen op de snelweg

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Iets doet mij vermoeden dat er hulpmiddelen (in de vorm van 'n sleepkabel) gebruikt zijn. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Ik denk een auto ambulance, slepen op de snelweg mag niet he :!:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Citrosan wrote:Ik denk een auto ambulance, slepen op de snelweg mag niet he :!:
Er mag zoveel niet dat toch gedaan wordt. :roll:

M'goe, je zou in de geval zeker wel eens gelijk kunnen hebben: 'ie staat namelijk nogal hoog. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Citrosan wrote:Ik denk een auto ambulance, slepen op de snelweg mag niet he :!:
is dat zo :oops:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:
Citrosan wrote:Ik denk een auto ambulance, slepen op de snelweg mag niet he :!:
is dat zo :oops:
Ja alhoewel heeel veeeel mensen dat niet weten...... En mij voor gek verklaren als ik zeg dat dat niet mag..... (Met pech langs de snelweg mag je tot de eerste afslag slepen....)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Eigenlijk logisch: met slepen mag je niet harder dan 50km/h en een vereiste voor gebruik van de snelweg is dat je minimaal 80km/h moet kunnen (en mogen) halen. (Da's dus o.a. ook de reden w'rom die brom-mobieltjes -die vaak wel 50km/h kunnen halen- niet op de auto(snel)weg mogen.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

wanneer is hij...

Post by MrBBQ »

Een wanneer is hij dan klaar!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Eigenlijk logisch: met slepen mag je niet harder dan 50km/h en een vereiste voor gebruik van de snelweg is dat je minimaal 80km/h moet kunnen (en mogen) halen.
60 km/h :)

En dat hebben wij met de paarden nog aangevochten, want 60 red ze in een goede bui wel :D:D hahahaha

Maar weer ontopic *-)
BASSS gaat ie dan eindelijk weer rijden ? :D:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hihihi... zat al te twijfelen tussen 60 en 80. :oops:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Even opgezocht: er is geen minimumsnelheid op de snelweg. Het voertuig moet id 60km/h kunnen halen om erop te mogen maar als je daarna 50 gaat rijden is dat in principe toegestaan zolang je niet hinderd.
Om op een autosnelweg te mogen rijden, mag je alleen komen als je met je voertuig minimaal 60 km/uur kan en mag rijden.
Er is geen wettelijke minimum snelheid die gereden moet worden op de snelweg.
Wel kan er tegen langzaam verkeer opgetreden worden als zij gevaar of hinder veroorzaken door art. 5 WvW.
Een gesleept voertuig is een aanhangwangen voor het RVV en moet dus de verkeersregels van een aanhangwagen volgen (dus ook max. 80 km/u).
Een gesleept voertuig is geen aanhangwagen voor het VR en de WVW. Het hoeft dus niet aan de eisen van een aanhangwagen te voldoen. Ook hoef je dus niet aan een evt. rijbewijsplicht voor E te voldoen.

Voertuigreglment
a. aanhangwagen: voertuig dat is bestemd om aan een motorrijtuig te worden gekoppeld, met inbegrip van een oplegger; als aanhangwagen wordt voorts aangemerkt een dolly met een oplegger;

RVV
a. aanhangwagens: voertuigen die door een voertuig worden voortbewogen of kennelijk bestemd zijn om aldus te worden voortbewogen, alsmede opleggers;

WVW
d. aanhangwagen: voertuig dat kennelijk is bestemd om te worden voortbewogen door een motorrijtuig. In het bepaalde krachtens deze wet kan onder aanhangwagen tevens worden verstaan een voertuig dat door een ander voertuig wordt voortbewogen of kennelijk is bestemd om door een ander voertuig te worden voortbewogen;
dus alle tegenstrijdige artikelen nagekeken. Het mag dus wel mits je geen gevaar vormt voor je medeweggebruiker en die beoordeling ligt bij de agent die je aanhoud of door laat rijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Danku voor deze informatie, wellicht ooit nog handig.

(gesplitst uit een wie=wie door mij)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Of het nu wel of niet mag, ik sleep niet graag met een gangetje van 80 km/h, als je een keer flink in de ankers moet ben je de sjaak...
Freude am Fahren.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

arnie wrote:Of het nu wel of niet mag, ik sleep niet graag met een gangetje van 80 km/h, als je een keer flink in de ankers moet ben je de sjaak...
slepen op de snelweg doe je ook in de versnelling arne. Dan werkt je bekrachtiger ook gewoon nl. Sterker nog je hoeft eigenlijk maar 3 sec in de versnelling te slepen dan is je bekrachtiger 'geladen' voor een rempoging.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hoe wil jij een auto in de versnelling slepen?
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

q01z wrote:hoe wil jij een auto in de versnelling slepen?
een voertuig is wat sterker als je benen marc. dat gaat zeg maar best goed tenminste als je de ontsteking uitschakeld :D. daarnaast hoef je ook alleen maar voor je bekrachtiger dit een paar seconden te doen eigenlijk. Maar waar maken we ons druk om. Ook zonder bekrachtiger is gewoon te remmen alleen moet je veel harder stampen dat wat je normaal gewent bent. Nooit geen problemen mee gehad.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Een agent die je aanhoudt kan toch moeilijk zien hoe ver je al hebt gesleept. Of hij moet met een slakkegangetje achter je aan zijn gereden, maar dat valt wel op.
Slepen met 80... mwah. Vind ik ook wel iets voor te zeggen. Heel langzaam gaan is ook levensgevaarlijk...
Kijk uit, een Cactussssss

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

pcrodent wrote:Een agent die je aanhoudt kan toch moeilijk zien hoe ver je al hebt gesleept. Of hij moet met een slakkegangetje achter je aan zijn gereden, maar dat valt wel op.
Slepen met 80... mwah. Vind ik ook wel iets voor te zeggen. Heel langzaam gaan is ook levensgevaarlijk...
Daarom niet op de snelweg slepen, dan kan je te minste rustiger rijden.

Ik word overigens heel vaak gesleept (haha) en mijn vader die dan de trekauto rijd is geen kampioen in trekauto rijden. Ik vind het doodeng harder dan, naja 60-70. remmen is nog niet eens zo het probleem, onze AX had vroeger geen eens een rembekrachtiger :D Maar meer dat ik geen fuck zie en pap heel laat reageerd. In plaats van dat ie even zn rem pedaal aanraakt zodat ik kan zien dat ie afremt, gaat ie gewoon terug schakelen, terwijl ik niet kan zien dat ie moet afremmen en ook niet zie dat ie afremt....

Of een keer met regen, mijn AX geen stroom, dus geen ruitenwissers, maar wel modderweg, dan zie ik dus ook geen remlichten! En pap gewoon doorscheuren, dus ik heb mijn deur open gedaan en in paniek gezwaaid (elec ramen he, deden het ook niet...)

Ik zou met hem dus ook ECHT de snelweg niet op durven, vind de hoge ring al uiterst onprettig.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ik vind dat we een inzamelings aktie moeten houden om grietje een fatsoenlijke auto te geven :twisted:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

denny wrote: Ook zonder bekrachtiger is gewoon te remmen alleen moet je veel harder stampen dat wat je normaal gewent bent. Nooit geen problemen mee gehad.
dat zijn veel schades dan :shock: (of nooit gesleept)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:ik vind dat we een inzamelings aktie moeten houden om grietje een fatsoenlijke auto te geven :twisted:

:lol: goed idee
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply