ax 1.4 GT bouwjaar

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
stroat
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueMay27, 2008 6:03:18 PM
Location: uithuizen

ax 1.4 GT bouwjaar

Post by stroat »

hallo ik heb ff een vraag ik rijd nu in een ax 1.4 GT uit 1991
maar ben van plan om een nieuwere te koopen
wat is de laaste bouwjaar van de GT
en zijn die ook beter dan de audere want de mijne mindert al aardig
kleine plekjes op carrosserie

al vast bedankt

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

GT tot ongeveer '93, daarna is deze tot "furio" gedoopt.. met ongeveer dezelfde eigenschappen (skirts e.d.), alleen ander interieur.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Maar de GT die jij hebt maar tot '91 (als ik het goed zie en het een phase 1 is), daarna zijn ze veranderd (saaier dashbord, saai vloerkleed, minder snel...)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

mijn furio ruikt snel genoeg hoor :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

grietje wrote:(saaier dashbord, saai vloerkleed..
mjah das persoonlijk natuurlijk :roll:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Glenn@nl wrote:
grietje wrote:(saaier dashbord, saai vloerkleed..
mjah das persoonlijk natuurlijk :roll:
...en in type 2 dashboarden vallen ten minste niet spontaan scheuren en gaten. :roll:
...en het kraakt en knarst niet aan alle kanten. :roll:

En kwa vloerkleed: wat zie je daar nog van als je er matten in hebt liggen? ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

een type 2 GT, of een furio, is luxer, dikker vloerkleed, betere isolatie, steviger dashboard, hij is dan niet zo snel, maar dat is in ruil voor de luxe :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

MNM(tm) wrote:
Glenn@nl wrote:
grietje wrote:(saaier dashbord, saai vloerkleed..
mjah das persoonlijk natuurlijk :roll:
...en in type 2 dashboarden vallen ten minste niet spontaan scheuren en gaten. :roll:
...en het kraakt en knarst niet aan alle kanten. :roll:

En kwa vloerkleed: wat zie je daar nog van als je er matten in hebt liggen? ;)
En als je een type 1 GT hebt met een net en niet krakend dashboard 8) ?

type 1 GT > type 2 GT :P

En we spreken van originele staat, andere vloermatten kunnen een type 2 natuurlijk opleuken.
En een type 1 interieur en dashboard heeft meer opbergvakjes.

stroat
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueMay27, 2008 6:03:18 PM
Location: uithuizen

Post by stroat »

type heeft inderdaat mooie sportieve uitstraling :)

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Maar waarom wil je een andere dan? Zo lang heb je deze nog niet... is die zo slecht :o ? technische staat enzo... of puur de carosserie?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

MNM(tm) wrote:...en in type 2 dashboarden vallen ten minste niet spontaan scheuren en gaten. :roll:
...en het kraakt en knarst niet aan alle kanten. :roll:
Noem het nostalgie :)
En wees blij dat de phase 1 dashes er geweest zijn, daardoor zijn er dingen doorgevoerd die jij kennelijk als verbetering beschouwd ;)
MNM(tm) wrote:En kwa vloerkleed: wat zie je daar nog van als je er matten in hebt liggen? ;)
waarom denk je dat mijn vloermatjes er direct na de winter uitgegaan zijn ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glenn@nl wrote:
grietje wrote:(saaier dashbord, saai vloerkleed..
mjah das persoonlijk natuurlijk :roll:
nou nee, want 1 kleur is altijd saaier dan 2 kleuren. En, bij phase 1 had je teminste nog verschil in een GT en een ander type -> dus minder saai. Of je het mooier vind is wat anders.


En krakend dashbord, tja nou, heeft de mijne geen last van en mijn type 2 had dat wel dus ;) En gaten, ik weet niet hoor, mijn type 2 dash viel uit elkaar, heb ik met al mijn type 1's nog niet meegemaakt.

En een type 1 is op papier sneller, minder zwaar denk ik.

en tja, de achterklep van een type 1 is way mooier als zo'n type 2 kont, net als de oranje knippers (mits je geen rode auto hebt, haha) en met een vierkant dash heb je teminste ook nog een beetje het gevoel dat je in een oude, gave, mooie auto rijd :lol: En tja, type 2's zijn nog lang geen oldtimers, type 1's komen bijna in de buurt :D:D

Alleen de roest, ja, dat is een flink probleem..... niet dat type 2's minder roesten maaar die zijn meestal wel een stuk minder ver.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

stroat
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueMay27, 2008 6:03:18 PM
Location: uithuizen

Post by stroat »

Job wrote:Maar waarom wil je een andere dan? Zo lang heb je deze nog niet... is die zo slecht :o ? technische staat enzo... of puur de carosserie?
nee allen hij begint bij de spatbord randen en bij de deurdorpel een beetje te roesten :(

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

grietje wrote:En een type 1 is op papier sneller, minder zwaar denk ik.
Een Jeep Cherokee 4.0i is op papier sneller dan een AX GT ph1, zelfs sneller dan een carb.
Kan je zeggen dat dat in werkelijkheid toch echt niet opgaat :lol:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:
grietje wrote:En een type 1 is op papier sneller, minder zwaar denk ik.
Een Jeep Cherokee 4.0i is op papier sneller dan een AX GT ph1, zelfs sneller dan een carb.
Kan je zeggen dat dat in werkelijkheid toch echt niet opgaat :lol:
verschil tussen type 1 en type 2 GT zit er alleen wel werkelijk. Na 20 jaar misschien niet meer, maar net fabrieks afwel.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Heb geen idee, nooit met een fabrieksnieuwe GT mogen rijden....

Post Reply