ax 1.4 GT bouwjaar
Moderator: webmasters
ax 1.4 GT bouwjaar
hallo ik heb ff een vraag ik rijd nu in een ax 1.4 GT uit 1991
maar ben van plan om een nieuwere te koopen
wat is de laaste bouwjaar van de GT
en zijn die ook beter dan de audere want de mijne mindert al aardig
kleine plekjes op carrosserie
al vast bedankt
maar ben van plan om een nieuwere te koopen
wat is de laaste bouwjaar van de GT
en zijn die ook beter dan de audere want de mijne mindert al aardig
kleine plekjes op carrosserie
al vast bedankt
Maar de GT die jij hebt maar tot '91 (als ik het goed zie en het een phase 1 is), daarna zijn ze veranderd (saaier dashbord, saai vloerkleed, minder snel...)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
...en in type 2 dashboarden vallen ten minste niet spontaan scheuren en gaten.Glenn@nl wrote:mjah das persoonlijk natuurlijkgrietje wrote:(saaier dashbord, saai vloerkleed..

...en het kraakt en knarst niet aan alle kanten.

En kwa vloerkleed: wat zie je daar nog van als je er matten in hebt liggen?

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- Total admin
En als je een type 1 GT hebt met een net en niet krakend dashboardMNM(tm) wrote:...en in type 2 dashboarden vallen ten minste niet spontaan scheuren en gaten.Glenn@nl wrote:mjah das persoonlijk natuurlijkgrietje wrote:(saaier dashbord, saai vloerkleed..
En kwa vloerkleed: wat zie je daar nog van als je er matten in hebt liggen?

type 1 GT > type 2 GT

En we spreken van originele staat, andere vloermatten kunnen een type 2 natuurlijk opleuken.
En een type 1 interieur en dashboard heeft meer opbergvakjes.
-
- Archivaris
Noem het nostalgieMNM(tm) wrote:...en in type 2 dashboarden vallen ten minste niet spontaan scheuren en gaten.

En wees blij dat de phase 1 dashes er geweest zijn, daardoor zijn er dingen doorgevoerd die jij kennelijk als verbetering beschouwd

waarom denk je dat mijn vloermatjes er direct na de winter uitgegaan zijnMNM(tm) wrote:En kwa vloerkleed: wat zie je daar nog van als je er matten in hebt liggen?

nou nee, want 1 kleur is altijd saaier dan 2 kleuren. En, bij phase 1 had je teminste nog verschil in een GT en een ander type -> dus minder saai. Of je het mooier vind is wat anders.Glenn@nl wrote:mjah das persoonlijk natuurlijkgrietje wrote:(saaier dashbord, saai vloerkleed..
En krakend dashbord, tja nou, heeft de mijne geen last van en mijn type 2 had dat wel dus

En een type 1 is op papier sneller, minder zwaar denk ik.
en tja, de achterklep van een type 1 is way mooier als zo'n type 2 kont, net als de oranje knippers (mits je geen rode auto hebt, haha) en met een vierkant dash heb je teminste ook nog een beetje het gevoel dat je in een oude, gave, mooie auto rijd

Alleen de roest, ja, dat is een flink probleem..... niet dat type 2's minder roesten maaar die zijn meestal wel een stuk minder ver.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
verschil tussen type 1 en type 2 GT zit er alleen wel werkelijk. Na 20 jaar misschien niet meer, maar net fabrieks afwel.kevin.broke wrote:Een Jeep Cherokee 4.0i is op papier sneller dan een AX GT ph1, zelfs sneller dan een carb.grietje wrote:En een type 1 is op papier sneller, minder zwaar denk ik.
Kan je zeggen dat dat in werkelijkheid toch echt niet opgaat
-
- AX Spaster Mammer