Yesss geslaagd :D

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Yesss geslaagd :D

Post by peetjuun »

YESSSSS ik heb zojuist praktijk examen gedaan, en in 1x geslaagd en wel foutloos :D Ben echt blij dat k hoofstuk af mag sluiten met dat gedoe. Morgen rijbewijs aanvragen bij stadskantoor, weekje wachten en dan heb ik eindelijk die zo begeerde roze papier (plastic :oops: ) :D

Ik kijk natuurlijk nog steeds naar leuke AX-je, vooral de Volcane en GT wil k absoluut graag hebben, maar als er geen goeie is dan maar iets anders.. 8) Zoal Peugeot 106 Rallye/XSI :P
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Gefeliciteerd! Well done! Ik had een tweede keer nodig...!

Er staat een GT sinds net te koop in de aangeboden sectie. Je vindt vast wel iets wat naar je zin is.. De Volcane is heel erg fijn, best pittig ook nog (daarnaast ook wat jonger..), maar voor iets meer snelheid is de GT misschien iets beter..

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Gefeliciteerd!
Kijk uit, een Cactussssss

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Van harte en veel succes met je zoektocht :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs, op naar de eerste AX.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kijk dan voor een GT of een furio :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

GEFELICITEERD 8)

nu nog een AX'je erbij en hethoofdstuk is compleet ;)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

DuFF wrote:kijk dan voor een GT of een furio :D


Gefeliciteerd!

Of kijk dan meteen naar een GTI, staat er geloof ik ook nog een van te koop. M?t leuke velgen eronder.
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Gefeliciteerd!!!

Kan je eindelijk echt rondcrossen!!

Ik zou idd voor GT/GTi/Furio gaan (haha, of een sport, als je die vind :P)
Offfff, koop een eend :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Gefeliciteerd!

-Henry- wrote:
DuFF wrote:kijk dan voor een GT of een furio :D


Gefeliciteerd!

Of kijk dan meteen naar een GTI, staat er geloof ik ook nog een van te koop. M?t leuke velgen eronder.


Ik wist niet dat mijn GTI al te koop staat :?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik denk dat ie een andere bedoeld, een zwarte
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

grietje wrote:Ik denk dat ie een andere bedoeld, een zwarte


Van achter gezien is de mijne ook zwart 8)

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

grietje wrote:Gefeliciteerd!!!

Kan je eindelijk echt rondcrossen!!

Ik zou idd voor GT/GTi/Furio gaan (haha, of een sport, als je die vind :P)
Offfff, koop een eend :P


Hehe t lijkt wel of je weet dat me ouders nog een eendje heeft naast Opel Astra, en maar k ga nooit 'n eendje overnemen hor daar is me moeder te gehecht aan.. :roll:

En wat mij betreft een GTI, die ziet idd errug mooi uit en doet mijn hart kloppen, m??r voor mij veel te duur, gezien verzekering en wel een fors meer slurp lust.. Nee des liever eerst simpel Volcane of GT.. 8) Of kunt iemand me echt overtuigen/overreden om GTI te kopen? :D
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Nu is het belangrijk om niet overhaast iets te gaan kopen...

Ik jouw geval zal zou ik voor een Volcane gaan.... lekker zuining en toch sportief...

Ik weet niet hoeveel je uit wil geven... en of je handig bent met voertuigentechniek ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Probleem met een sport is dat ze vrij oud zijn inmiddels, ik denk dan ook niet dat ik 'm als eerste auto zou willen hebben qua kosten (aanschaf+opknappen+onderhoud).

Als je dat geld toch wilt uitgeven kun je volgens mij beter een GT of een GTI kopen. Lekker vlot, GTI is iets minder zuinig maar gaat als de brandweer. Voordeel van de GTI is de mogelijkheid om simpel viergaatsvelgjes te monteren. Een Volcane is daarentegen relatief nieuw en lekker zuinig. ?n je bent dan nog steeds niet als laatste weg bij het stoplicht. :wink:

Bij de GTI heb je wel weer kans op een extra toeslag bij de verzekering. Bij een Sport niet, die kennen ze niet (Centraal Beheer) en daar rekenen ze dus ook geen extra toeslag voor. :D

Btw. Ik bedoelde "Lisa GTI", maar die kan inmiddels ook al wel verkocht zijn.
AX GTI '91

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Tja ik wil ook eerst voor Volcane gaan hor, looks van GT en tegelijk zuinig.. En qua snelheid geef k niet zoveel om, als k hier zo hoor is Volcane al pittig genoeg, dan zit t wel goed.. :wink: Ahum ik heb geen enkel ervaring met 'iets doen met auto', maar heb wel kennis voor en k leer vaak snel.. Geld is geen echte probleem 8)

Helaas zijn er weinig Volcane's te koop, GT ook bar weinig mar hoop dat later er meer zijn.. :roll:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Hier in Breda staat nog een witte GT te koop. Is niet helemaal netjes maar er is iets moois van te maken. Nieuwe moterkap erop enzo. Is wel te vertrouwen, die garage. Het is overigens een type 1. Krijgt er geloof ik een nieuwe APK bij etc.

Kosten: 100 eurie. Hij staat helaas niet op internet geloof ik.
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Koen NL wrote:Hier in Breda staat nog een witte GT te koop. Is niet helemaal netjes maar er is iets moois van te maken. Nieuwe moterkap erop enzo. Is wel te vertrouwen, die garage. Het is overigens een type 1. Krijgt er geloof ik een nieuwe APK bij etc.

Kosten: 100 eurie. Hij staat helaas niet op internet geloof ik.


waarom koop je die zelf niet Koen ? 100 euro is geen geld voor een GT met apk, en dan kun je er naar hartelust aan sleutelen als 2e auto.... :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Heeej, gefeliciteerd Peter! :D

Succes met je zoektocht naar een nette AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ik zou zeggen, jij als jonge gast moet zich niet meteen aan al dat hyper-sportieve gedoe gaan wagen. Begin nou eerst maar eens met iets normaals: een Volcane ofzo voldoet daar uitstekend aan.
Je hebt nu dan wel je praktijk examen gehaald, maar 't ?cht leren rijden leer je de eerste maanden daarna pas!
(En ik spreek dan maar uit eigen ervaring!)

En ook ken ik genoeg van die jonge honden die ook net hun rijbewijs hebben gehaald en dan ook maar meteen met allerlei snelheidsgeweld de weg op gaan, met alle -soms fatale- gevolgen van dien.
('t is ook niet voor niets dat de verzekeringspremie voor jongeren tussen de 18 en 24 jaar zo extreem hoog is: ze zijn gewoon een gigantische risicogroep! Wees nou verstandig en wees er daar nou niet ook 1 van!)

Maar verders: van harte gef'liesteerd! :)

Maar waarom een week wachten tot je je papiertje krijgt?
Ik kreeg m'n roze blaadje meteen mee. Werd gemaakt waar ik bij stond.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply