Vraagprijs

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

Vraagprijs

Post by maxtack »

Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit bericht te posten, maar het leek mij een vrij algemene zaak. Ik ben van plan om binnenkort mijn AX te verkopen, maar heb geen idee wat een redelijk vraagprijs is. Aangezien ik het idee heb dat hier nogal wat mensen rondzwerven die er meer idee van hebben stel ik hier de vraag. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Het betreft:
Ax 1.1, 1994, kmstand 62.000, kleur rood, 3-deurs
De AX heeft schade aan de rechterzijkant (is nieuwe deur ingekomen, die handmatig gespoten is dus enig kleruverschil (niet veel)) het achterste stuk is nog licht gedeukt en ook het spatscherm rechtsvoor is niet helemaal meer in de originele vorm. Tevens momenteel scheur (APK technisch wel goed) in voorruit.

Van buiten dus niet helemaal goed, rijdt echter zonder problemen...

Alvast bedankt!
Max

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

zonder foto kan ik slecht oordelen, maar ik denk iets van 600,-
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

Post by maxtack »

Ja sorry, momenteel even geen foto's bij de hand. Zal ze zsm (denk donderdag) wel even er bij posten....

Als het een beetje mee zit krijgt ie overigens vrijdag weer z?n APK en een kleine beurt.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

62000 km! Ik zou zeggen, de gebruikswaarde is veel hoger dan de prijs die je ervoor gaat krijgen met die schade. Als ik het zo lees is de auto wel goed en niet mooi, en dat is als je 'm wilt verkopen helaas een slechte combi. Dus: lekker in blijven rijden ;)

Als je er echter per se vanaf wilt: ik zou zeggen 750 vragen, maar da's heel subjectief natuurlijk...
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Als ie technisch in orde is id mooi zelf in blijven rijden, helaas wil het oog ook wat als je een auto probeert te verkopen, en schade brengt de waarde hard omlaag, ook al is het alleen cosmetisch. Vaak is het de centen ook niet waard om de schade op te knappen, tenzij je goedkoop deeltjes in dezelfde kleur kunt vinden.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

IceByte wrote:tenzij je goedkoop deeltjes in dezelfde kleur kunt vinden.


Zo te horen is het z'n achterscherm... :(
De deur had ie al gewisseld :)
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

pcrodent wrote:
IceByte wrote:tenzij je goedkoop deeltjes in dezelfde kleur kunt vinden.


Zo te horen is het z'n achterscherm... :(
De deur had ie al gewisseld :)


Achterscherm is idd kl*te, kan je wel uitdeuken en spuiten, mijn achterscherm is ook bijgewerkt, maar dat is makkelijk met zwart.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Met die schade mag je al blij zijn als je er ?500,- voor kunt vangen eerlijk gezegd. Er rijden namelijk genoeg prima AX-en rond zonder schade...

Heb liever eentje met 162.000 die er perfect uitziet dan eentje met 62.000 vol met deuken en slecht herstelde schades.
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Rob GT wrote:Met die schade mag je al blij zijn als je er ?500,- voor kunt vangen eerlijk gezegd. Er rijden namelijk genoeg prima AX-en rond zonder schade...

Heb liever eentje met 162.000 die er perfect uitziet dan eentje met 62.000 vol met deuken en slecht herstelde schades.


ja jij, maar er zijn natuurlijk mensen die niet naar het uiterlijk kijken, maar naar de motorische staat.

en een voorschermpje heb je zo geregeld (ahum kuch hoest ik heb er nog 2 in de gang staan gratis en voor niks kuch hoest)

dus ja, op alles is wat te vinden, en ik denk dat 700 een nette prijs is voor een ax met die km-stand. :) :lol:

maar na pas foto's gezien te hebben kan ik mijn oordeel echt vaststellen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

Post by maxtack »

Bedankt alvast voor de reacties! Ik zal morgen of vrijdag foto's posten.

Op zich zou ik er inderdaad zelf graag in blijven rijden, maar aangezien ik echter eerst waarschijnlijk een jaar (vanaf Augustus) naar het buitenland ga, en daarna nog twee jaar ga studeren in Nederland (zoals het nu lijkt) ver van mijn woonplaats (waarbij de OV-kaart voor de weekendjes naar huis erg handig is), is er erg weinig reden om de auto aan te houden... :(

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

foutje... :evil:

(Kwarc? Joost??)
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

sorry foutje :oops:
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Je moet al blij zijn als je 500 euro weet te vangen voor deze AX. Natuurlijk moet 750 een vraagprijs worden, want de koper gaat t zker afdingen, en dan komt 500 eur je mooi uit.. 8)
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

Post by maxtack »

Sorry, beetje druk gehad afgelopen dagen. De beloofde foto's dus niet geplaatst. Zullen zsm volgen.

Vandaag overigens APK keuring en kleine beurt :?

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

Post by maxtack »

Laat maar, net APK afgekeurd, garagekosten ?1000....

Remmen, fuseearmbussen en nog wat puntjes....

Dus......

Nog bruikbare tips? :( :( :( :( :( :(

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

noteer alle puntjes eens?

>> zelf sleutelen! evt. met wat hulp uit het forum.

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

Post by maxtack »

Het is iets minder geworden bij de garage, ?750,- incl manuren e.d.

De onoverkomelijke punten:
- remmen voor 28% verschil
- remmen achter 47% verschil
- 1 wbc (rem cilinder geloof ik) vast en 1 lek, remschoenen laten los
- fusee arm bussen links en rechts los (achter)

Wat rest zijn nog wat kleine puntjes wat geen problemen geeft/zeer eenvoudig is op te lossen...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ook die punten kan jij goed zelf als je een beetje handig bent.

en over welke fusees heb jij het achter? >> achter heb je wel draagarmen maar geen fusees.
de draagarmbussen voor zijn goedkoop en die dingen vervangen is makkelijk, op het feit dat je de bussen in de draagarmen moet persen en die apparatuur heeft niet iedereen. is voor de garage echter een halfuurtje werk als je los de draagarmen met de busjes aanlevert.

remverschil = kwestie van schoonmaken, remcilindertjes vind ik altijd een kutklusje maar is goed te doen en ook die dingen zijn vrij goedkoop.

denk dat als ik die puntjes tegenkom dat ik een eurootje of 100 onderdelen en montage van de busjes bij een universele garage kwijt zou zijn...

zelf sleutelen is een uitkomst!

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

Post by maxtack »

Het gaat er inderdaad op aan komen dat ik het helemaal zelf ga doen, zie het maar als een uitdaging :D

Remmen e.d. moet wel gaan lukken, zeker met behulp van de diverse "HOW TO's" op dit forum.

Vrijdag langs de garage om de auto er weg te halen, deze week verder weinig tijd. Zal dan met een monteur er langs lopen om me alles even aan te wijzen wat vervangen e.d. moet worden.

Gisteren nog even gebeld met de garage en het gaat dus wel om fuseearm bussen (voorkant van de auto...) maar dan gaat het om de achterste bussen. Iemand hier enige ervaring mee of een idee hoe dit moet/waar deze bussen zitten? Of is dit hetzelfde als die draagarmbussen zoals in het vorige antwoord genoemd?

Hoop er op deze manier uit te komen en zeker met behulp van dit forum moet het gaan lukken....

Alvast bedankt maar weer!!
Max

maxtack
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueApr17, 2007 11:10:37 AM

Remmen

Post by maxtack »

Oke, zelf aan het klussen geweest dus. Onderdelen gekocht en sleutelen maar. Als beginnend sleutelaar wel wat problemen gehad maar uiteindelijk dacht ik de remmerij achter klaar te hebben (nieuwe remschoenen en nieuwe wielremcilinder). Maar nu... De achterwielen zitten hartstikke vast (remtrommel ging beetje moeilijk er op, maar nu krijg ik hem er totaal ook niet meer af).

Is dit een normaal probleem? Komt het door de nieuwe remschoenen? Weet iemand wat ik moet doen of wat er anders fout kan zijn?

Post Reply