gelijkvormigheidsattest

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
klaraenjaco
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

gelijkvormigheidsattest

Post by klaraenjaco »

Hoe kom ik aan een gelijkvormigheidsattest voor een AX 11 first 1992, heb ik ingevoerd uit Nederland, Jaco
Mijn AX 11 First 1992 een super auto, vooral in de winter met sneeuw in de Ardennen, hij brengt me overal. en ben erg bij met alle informatie op de AX site

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by peetjuun »

wat??? dat heb ik nog nooit van gehoord. andere leden zullen 't mischien wel weten... 8)
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

als ik het goed begrijp is dat gewoon een apk-goedkeuring?

van veel dingen in belgi? begrijp ik de naam serieus niet. :roll:

1?
De bevoegde constructeur of de bij artikel 5 ?2, 4, bedoelde mandataris, reikt, voor elk voertuig overeenstemmend met een type dat het voorwerp uitmaakt van een proces-verbaal van goedkeuring, een attest uit waarbij bevestigd wordt dat het voertuig volledig overeenstemt met de in artikel 7 bedoelde beschrijving en met het proces-verbaal van goedkeuring.

Dit attest gelijkvormigheidsattest genaamd, is van het model zoals opgegeven in bijlage 1 . Alleen de personen die behoorlijk gemachtigd zijn door de bevoegde constructeur of de bij artikel 5 van dit besluit bedoelde mandataris zijn gerechtigd om de gelijkvormigheidsattesten te ondertekenen voor zover hun handtekeningen bij het Ministerie van Verkeerswezen werden neergelegd .

2?
Elk nieuw voertuig, verkocht in Belgi?, moet voorzien zijn van een gelijkvormigheidsattest. Elke verkoper van een nieuw voertuig moet, op het ogenblik van de verkoop, dit attest aan de koper overhandigen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Volgens mij is dat hetzelfde als hier een RDW-keuring laten doen. Je laat zien dat de auto die je invoert conform een typegoedkeuring is.

Maar nee, helaas, ik weet niet hoe je daar in Belgi? aan komt...
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

pcrodent wrote:Volgens mij is dat hetzelfde als hier een RDW-keuring laten doen. Je laat zien dat de auto die je invoert conform een typegoedkeuring is.

Maar nee, helaas, ik weet niet hoe je daar in Belgi? aan komt...
vragen aan speederdd :idea: :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Speederdd
AX Master
AX Master

Post by Speederdd »

te veel moeite voor een 1.1 ...

ofwel een afspraak maken bij Citroën Belgie (contact nemen via Citroën.be lukt gemakkelijk), maar de afspraak kan soms pas twee maanden later. Dan krijgt je een Citroën europees gelijkvormigheidsattest (daarna kan je die gemakkelijker overal in Europa verkopen) of anders moet jij via de directeur van je keuringcentrum een afspraak maken in een van de keuringcentrum die dit doen, en dan kan je ook aan die papier (maar niet zeker dat het dan europees is)

gevonden op internet :
Ivm de douane... der zijn nogal eens mensen op de douane die kunnen wringen (zelf meegemaakt) Ge moet dus zorgen dat ge een geldige verkoopovereenkomst hebt (moet niet pers? een factuur zijn) en zorg dat alles tegoei is ingevuld ook het chassisnummer (geen half nummer want ik ben kunnen teruggaan naar Duitsland ) Zorg ook dat de naam die op de verkoopovereenkomst staat, de naam is van degene die de wagen inschrijft. Kwestie dat alles wat vlotter verloopt.
hier is de brochure dat jij MOET lezen : http://www.eccbelgium.be/upload/downloa ... sesres.pdf

Post Reply