Gordelrood (crosspost/moraalverhaal/waargebeurd gisteravond)

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Gordelrood (crosspost/moraalverhaal/waargebeurd gisteravond)

Post by kevin.broke »

Pfoeh! Net thuis van m'n werk op de late avond, toch nog gauw even weg om wat winterbandjes onder de Laguna te leggen, aangezien ik er donderdag mee naar Engeland moet rijden! Het was vanavond al glad, en op zo'n lange afstanden speel ik dan liever op safe..

..dus ik pak de stalen velgen (de Laguna staat inmiddels op 15" Momo's, ?rg fraai) en gooi ze achterin m'n AX. Vervolgens stap je in, voorgloeien, telefoon in de houder, portemonnee in het vak, starten, wegrijden, meteen de gordel om, en onderweg naar Vleuten.

Daar aangekomen uiteraard snel ff de velgjes afgegooid en een ophaalafspraak gemaakt, en vervolgens weer onderweg naar huis.

Het viel me op dat het steeds mistiger werd, en het was ook al verdomd glad, dus niet de meest ideale omstandigheid om te rijden, maar goed; het was nog te doen.

De drukte op de snelweg had ik al snel verruild voor een paadje binnendoor waar ik direct weer baalde van die beslissing: Het zicht ging van "mwah" naar "minimaal" en van grip op de ondergrond viel ook al niet te spreken, dus m'n snelheid werd gereduceerd tot een gangetje van 40-50 km/h.

Je kan je niet voorstellen hoe erg je schrikt als je op een smal, mistig weggetje ineens een voetganger tegenkomt die duidelijk niet doelgericht op reis is; mijn wat minder mobiele tegenligger slenterde wat verdwaasd en zonder jas op de rand van weg/berm. Ik maakte - voor zover mogelijk - een noodstop, reed terug en draaide m'n raam open om te vragen wat er aan de hand was.

Met dat ik naast me keek ging er een schokgolf van afgrijzen en angst (ja, ANGST - ik ben bijna nooit bang, maar dit keer toch echt wel even) door me heen. Naast mijn open raam stond het "wezen" dat je normaal gesproken alleen tegenkomt in slechte horrorfilms en enge dromen: Een donkere geplooide pantalon en nette schoenen, met daarboven een blouse die ongetwijfeld ooit wit geweest moet zijn en waarop ik de stropdas amper meer kon herkennen. Zijn gezicht was echter nog het schokkendst om te zien: Evenals op zijn in hulpeloze houding hangende handen zag ik overal losse vellen, bloed, zwellingen, en - wat ik later in het licht zag - glinsterende puntjes.

In plaats van dat er een alien uit zijn buik kwam om op z'n verschrikkelijkst aan te kondigen wat mijn lot was kwam er echter een vriendelijke, rustige stem uit het "wezen": "Waar ben ik?"
Helaas wist ik alleen de regio aan te duiden, maar ik heb de man maar in laten stappen en ben (na hulpdiensten gebeld te hebben) doorgereden naar zijn tegen een boom geparkeerde auto.

Het werd allemaal iets duidelijker: Hij was onderweg naar iemand om iets op te halen, direct uit z'n werk, het ging om een financieel consultant met een vriendin en 2 jonge kinderen en zo kwam ik nog wat meer dingen te weten. Indrukwekkend was zijn rust; als ik het gesprek opgenomen zou hebben zou je hooguit opgemerkt hebben dat het om een licht verward persoon ging, maar niet iemand die zojuist een zwaar ongeluk gehad heeft.

De eerste hulp was er echt ontzettend snel, hoeraatje voor de 112 dame en de agent in kwestie! Ik kon namelijk alleen nauwkeurig uitleggen hoe ik gereden was en niet w??r ik stond; voor m'n gevoel ben ik hooguit 5 minuten met de man in gesprek geweest, en de agent kwam vanaf thuis (het dorp een paar km verderop). Hij heeft dus ondanks de mist en gladheid behoorlijk haast moeten maken..

Uiteindelijk kreeg ik dus zijn kaartje, en gezien de ernst van de situatie zat er toch nog wel een hoop humor in zijn laatste opmerking: "En doe je gordel om h?!"

Maak je maar geen zorgen T., ik heb 'm om.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Das wel ff schrikken ja! Het was gisterennacht inderdaad bar weer, zicht van niks en superglad , geen wonder dat er ongelukken gebeuren. Die man mag je wel dankbaar zijn, wellicht had ie nog stukken moeten lopen voordat ie een huis vond waar ie kon aanbellen in de hoop dat er open werd gedaan.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Donders..... indrukwekkend verhaal. Goed dat je 'm hebt geholpen!

Er zijn helaas genoeg mensen die door zouden rijden...
AX GTI '91

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Dat is dan ff schrikken ja,

maar zo o maak je nog eens wat mee

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Begrijp ik uit het verhaal dat die kerel g??n gordel om had, ten tijde van z'n ongeluk?

Ik doe altijd, ALTIJD, ALTIJD m'n gordel om!
Da's gewoon een automatisme: portier open, instappen, gaan zitten, portier dicht, frontje van radio erin, gordel om, rem- en koppelingspedaal intrappen en starten, meteen gevolgd door licht aan (??k overdag!).
Dat hele ritueel is ??n ingeprogrammeerde verzameling van handelingen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd.. altijd gordel om

check voor de grap dit filmpje ook even wat er gebeurt als je hem niet om hebt..

http://www.dumpert.nl/mediabase/9576/cd7d5a33/index.html
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Goede actie

Post by MrBBQ »

He Kevin,

Een zeer goede actie Kevin.
Moraal van het verhaal, doe altijd je gordel om. (drive Safe)

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

goed bezig kev !

:!:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

wouw kevin = held :P we zijn trots op je kev het kan raar lopen op een normale avond erg goed dat je die man tegen kwam alders had het wel heel anders kunne aflopen in die kouw met hem



hulde aan kevin :Thnks
Last edited by tank_driver on SatFeb10, 2007 1:21:24 PM, edited 1 time in total.
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Goed bezig :wink:
**Stay Tuned**
Image
Image

Post Reply