Dat is niet zo mooi Aad, toch als je niet harder als 30 rijdt moet et wel gaan hoor, rustig aan in de bochten!!!
Misschien wel handig om te horen of de garage dit dan ook kan oplossen, anders rijdt je voor niks.
Maar ik neem aan dat je dus nog 2 bouten per wiel over hebt.
Al de twee resterende bouten tegenover mekaar zitten, zou je 't er wel op kunnen wagen (met HEEL rustig rijden!), maar als ze aan 1 kant zitten, heb je (grote) kans dat je wiel gaat kantelen in een bocht en dan gaat de boel echt zwaar naar de kl*te!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Rob GT wrote:Alleen de GTI heeft 4 gaats onderstel.
Lijkt me toch dat ze het afkeuren eigenlijk!
Denk ik ook wel,....... eerst ff zien of de garage een oplossing heeft..... mogelijk is het schroefdraad nog te redden door er een tap door te draaien....
nee joh, gewoon 4-gaats nemen, kan je veel meer velgen kiezen
Eventueel kan je volgens mij alleen dat naafje overzetten, zoals ik dacht geert op 3gaats poten een 4gaats naafje had gezet.
Maar dat weet ik niet zeker, je kan ze misschien zelfs opnieuw laten tappen.
Speederdd wrote:en rijden met stalenvelgen (14" van sport) achterwielen die vastgemaakt zijn met LM bouten, zou dat kwaad kunnen ?
Ze zullen niet goed aansluiten op de velg, LM bouten zijn meestal conisch, en de standaard bouten zijn rond waar ze op de velg aansluiten. En ze zijn langer dan de standaard bouten, dus als je pech hebt lopen ze aan. Ik zou mooi de standaard boutjes pakken, en dan pas gaan rijden
Speederdd wrote:standaart bouten bestaan niet in 15mm langer dan de standaart lengte
Of het nu 13'' of 14'' staal is moet niet uitmaken qua boutlengte, tenzij je met spacers ertussen rijd, ik heb meen ik LM bouten van een alfa/lancia zo uit mn hoofd, neem aan dat die dr ook wel te krijgen zijn voor staal, misschien dat die dr wel in extra lengte zijn?
Of de vraag of ze dit goedkeuren, nee dit is afkeur.
Het is zelfs zo als je lichtmetalen velgen hebt met afdekkapjes waardoor je de wielbouten niet kunt zien en je die kapjes niet kan demonteren (omdat het vast zit met een speciale moer waarvoor je een sleutel nodig hebt). Is het zelfs Afkeur !
Henri106 wrote:Of de vraag of ze dit goedkeuren, nee dit is afkeur.
Het is zelfs zo als je lichtmetalen velgen hebt met afdekkapjes waardoor je de wielbouten niet kunt zien en je die kapjes niet kan demonteren (omdat het vast zit met een speciale moer waarvoor je een sleutel nodig hebt). Is het zelfs Afkeur !
Mmmm, dat wsit ik dan weer niet, gelukkig heb ik altijd een imbus bij me voor de boutjes van mijn afdekkapjes, en altijd 3 standaard bouten voor het geval ik het stalen reservewiel er onder moet hangen