Wat is mijn GTi waard, hij gaat misschien weg...
Moderator: webmasters
Wat is mijn GTi waard, hij gaat misschien weg...
Een donkergroene GTi uit '95 met 160.000 op de teller. Heeft ooit lichte voorschade gehad maar dit is door de vorige eigenaar hersteld (koplampen, gril en radiateur, auto is niet scheef, niet trillen en niet naar 1 kant trekken).
Ik heb onlangs (1000 km geleden) de distributieriem, spanrol en waterpomp laten vervangen. Ook zijn de schakelstangetjes vervangen net als de spanningsregelaar en koolbortsels op de dynamo. Centrale vergrendeling werkt met een radiogrfische ab ipv de IR. De accu en katalisator zijn beide nog geen jaar oud.
Aandachtspuntjes; Het opendakje lekt een heel klein beetje, na een volle nacht keiharde regen is er nog geen half kopje water gelekt (waarschijnlijk rubber schoonmaken maar hier heb ik nog geen tijd voor gehad). De homokineet rechtsvoor hoor je goed bij gas geven in een bocht naar links.
Verder staat hij nu op een set stalen wielen met winterbanden en heb ik de gewone velgen met goede banden er ook nog bij.
Wegens samenwonen staat hij nu zoveel stil dat ik het gewoon jammer vind. Ik rijd er 1 keer per week 30 km in zodat hij wel in beweging blijft...
Ik heb onlangs (1000 km geleden) de distributieriem, spanrol en waterpomp laten vervangen. Ook zijn de schakelstangetjes vervangen net als de spanningsregelaar en koolbortsels op de dynamo. Centrale vergrendeling werkt met een radiogrfische ab ipv de IR. De accu en katalisator zijn beide nog geen jaar oud.
Aandachtspuntjes; Het opendakje lekt een heel klein beetje, na een volle nacht keiharde regen is er nog geen half kopje water gelekt (waarschijnlijk rubber schoonmaken maar hier heb ik nog geen tijd voor gehad). De homokineet rechtsvoor hoor je goed bij gas geven in een bocht naar links.
Verder staat hij nu op een set stalen wielen met winterbanden en heb ik de gewone velgen met goede banden er ook nog bij.
Wegens samenwonen staat hij nu zoveel stil dat ik het gewoon jammer vind. Ik rijd er 1 keer per week 30 km in zodat hij wel in beweging blijft...
Last edited by Sjabba on SatJan13, 2007 12:50:46 PM, edited 1 time in total.
Ok, maar ik weet niet goed wat ik ervoor kan vragen. Distr.spanrol en waterpomp waren 340,-, Schakelstangetjes 90,- spanningsregelaar en koolborstels 60. Kortom een kleine 500,- om hem netjes te krijgen, alleen die homokineet rechtsvoor moet nog maar die wilde ik met de volgende keuring tegelijk laten doen.
Ook is nog niet helemaal zeker of hij weggaat, maandlasten zijn nl niet veel natuurlijk, vandaar dat ik zo twijfel, zeker na het geld dat ik erin gestoken heb. Andere kant is dat hij nu alleen maar stilstaat ongeveer...
Ook is nog niet helemaal zeker of hij weggaat, maandlasten zijn nl niet veel natuurlijk, vandaar dat ik zo twijfel, zeker na het geld dat ik erin gestoken heb. Andere kant is dat hij nu alleen maar stilstaat ongeveer...
ax
He iemand anders wilt em ff aan z'n collectie voegen, is zijn goed recht... Maar k heb nu geen enkele ax en wilt graag GT of GTi hebben en die zijn niet zo vaak te koop dus bedenk ff dat iemand anders ook graag wilt die nog geen een heeft. De 10 stuks AX lijkt me wel genoeg..
Greetz peet
Greetz peet

Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250
Re: AX
Ik wil deze niet aan m'n collectie toevoegen (ik heb er maar 2, 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin) maar als zulke prijzen worden geboden dan kan het best wel interessant worden om hem weg te doen.peetjuun wrote:He iemand anders wilt em ff aan z'n collectie voegen, is zijn goed recht... Maar k heb nu geen enkele AX en wilt graag GT of GTi hebben en die zijn niet zo vaak te koop dus bedenk ff dat iemand anders ook graag wilt die nog geen een heeft. De 10 stuks AX lijkt me wel genoeg..
Greetz peet
Die koolbortsels en andere reparatie zijn bij een dealer uitgevoerd. Niet de citroendealer overigens. Dus dat is inclusief arbeidsloon en onderzoekkosten, was namelijk even zoeken wat nou problemen gaf.
De achterremcilinder en draagstangrubbers zijn vorig jaar ook nog vernieuwd trouwens (tegelijk met de katalisator en accu).
Als het weer wat beter is ga ik buiten wat plaatsje schieten.
@Duff, jij weet het wel te brengen he?
De achterremcilinder en draagstangrubbers zijn vorig jaar ook nog vernieuwd trouwens (tegelijk met de katalisator en accu).
Als het weer wat beter is ga ik buiten wat plaatsje schieten.
@Duff, jij weet het wel te brengen he?

-
- AX super weirdo
Re: AX
Even ter indicatie. Ik heb mijn witte GTI +- 4 maanden terug weg gedaan voor 2500 euriesBossie wrote:Ik wil deze niet aan m'n collectie toevoegen (ik heb er maar 2, 1 voor mezelf en 1 voor mijn vriendin) maar als zulke prijzen worden geboden dan kan het best wel interessant worden om hem weg te doen.peetjuun wrote:He iemand anders wilt em ff aan z'n collectie voegen, is zijn goed recht... Maar k heb nu geen enkele AX en wilt graag GT of GTi hebben en die zijn niet zo vaak te koop dus bedenk ff dat iemand anders ook graag wilt die nog geen een heeft. De 10 stuks AX lijkt me wel genoeg..
Greetz peet

Nou was die natuurlijk wel erg netjes!
Freude am Fahren.
-
- Archivaris
www.uploadjefoto.nl.ttSjabba wrote:Waar kan ik foto's uploaden?
Ik heb er net snel een paar genomen.
of mail ze naar industrial.duff@gmail.com dan zet ik ze erop.Sjabba wrote:Waar kan ik foto's uploaden?
Ik heb er net snel een paar genomen.
en ik denk dat je gti meer dan 1300 waard is iig.
er staat nog een gti te koop, die zou 1300 ofzo moeten kosten, maar die is zo brak als wat, deuken roest en lekke kop etc. en die willen 'm zo voor 1300 verkopen.
ik denk zo rond 1800 of vanaf 1800 eu's dat ie dat zeker wel waard is.
Spreken is goud, Ductape is zilver.